X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bayramı sağlıkla ve kilo almadan geçirin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bayramı sağlıkla ve kilo almadan geçirin

  • Giriş Tarihi: 14.7.2015
Bayramı sağlıkla ve kilo almadan geçirin
Bayramı sağlıkla ve kilo almadan geçirin

Ramazan Bayramı ile birlikte eski beslenme düzenine dönülmesi ve öğün sayısının birden artması metabolizmanın dengesini bozarak kilo alımı ve çeşitli hastalıklara neden olabiliyor

Memorial Ankara Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Dyt. Emine Yüzbaşıoğlu, bayramı sağlıkla geçirmek için dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi. Sağlıklı yaşam için çok önemli olan kahvaltının bayramda daha fazla önem kazandığını belirten Yüzbaşıoğlu, "Ramazan boyunca oruç tutarken yavaşlayan metabolizmayı hızlandırmak ve güne hazırlamak için bayram sabahında mutlaka kahvaltı yapılmalıdır. Kahvaltı yapmak kadar, bu öğünün içeriği de çok önemlidir. Börek, poğaça, kızartma gibi mideyi yoracak ağır yiyecekler yerine; peynir, zeytin, haşlanmış yumurta ve söğüş salata gibi hafif yiyeceklerden oluşan bir mönü seçilmelidir" dedi.

"ARA ÖĞÜNLERİ ATLAMAYIN"
Yüzbaşıoğlu şöyle konuştu: "Hafif bir kahvaltıdan 2-2,5 saat sonra bir ara öğün yapmak metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olurken, vücudun şeker dengesini sağlayarak şeker düşmesi olarak adlandırılan hipoglisemiyi önleyecektir. Ramazan ayı boyunca uzun saatler boyunca aç kalmaya alışan kişilerin bayramda ara öğünleri atlamaları hipoglisemi oluşumuna ve sonrasında daha çok yemek yeme isteğinin ortaya çıkmasına neden olabilir. Bayram gezmeleri sırasında ara öğün yapmaya fırsat bulamamak gibi bir durum söz konusu olmamalıdır. Çantada bulundurulan kuru meyve ve yemişler sağlıklı bir ara öğün için yeterli olacaktır."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.