'Ankaralı çocukların tarzını Toker belirliyor'

Giriş Tarihi: 13.11.2015
'Ankaralı çocukların tarzını Toker belirliyor'

Annelerin doğum öncesi ve sonrası her türlü ihtiyacını tek çatı altında toplayan Toker Bebe, 28 Kasım'da Gimart AVM'de 5 bin metrekarelik mağaza açıyor

Bünyesindeki 450 marka ve 150 bin çeşit ürün ile çocuk modasını yaklaşık 45 yıldır Ankara'dan belirleyen Toker Bebe'nin Yönetim Kurulu Üyesi Fatih Toker ile gitgide büyüyen anne-bebek ürünleri pazarını konuştuk. Açılışına hazırlandıkları 5 bin metrekarelik dev mağaza ile başkentte "marketing" sistemini yerleştirmeyi hedeflediklerini kaydeden Toker, "Gimart AVM'de 28 Kasım'da açılacak mağazamızda çocuk giyim, oyuncak, bebek gereçleri, kozmetik ve mobilyanın yanında, annelerin doğum öncesi ve sonrası tüm ihtiyaçlarını da tek çatı altında toplayacağız" dedi.

Bebek ve çocuk sektöründe olmak nasıl bir duygu?
Toker Bebe olarak sektöre girişimizden bu yana neredeyse yarım asrı geride bıraktık. Bu süre içinde annelerin en çok güvendiği markalardan olma gururunu yaşadık. Onlarca yıldır koruduğumuz kalite çizgimiz, sağlıklı ürünlerimiz ve uygun fiyat politikamız sayesinde ailelerin vazgeçemediği adreslerden olduk. Bizim için en önemlisi, 'Toker bebekleri'nin bizim giysilerimizle annesine gülümsemesi, ilk adımlarını Toker ayakkabılarıyla atarken, Toker Bebe'den aldığı oyuncağını yıllarca vazgeçmeden saklaması… Ailelerin eşi benzeri olmayan en mutlu anlarında yanlarında olmakla mutlu oluyoruz.

Diğer illere göre daha düşük bir gelir grubuna sahip olmasına rağmen Ankara'da çocukların şık olma formülünü nasıl ürettiniz?
Yıllardır başkentte faaliyet gösteren bir firma olarak Ankaralıyı çok iyi tanıdığımıza inanıyorum. Neleri seveceğini, hangi ürünlere talep göstereceklerini iyi analiz ederken, farklı meslek gruplarından oluşan ailelerin bütçelerini de hep göz önünde bulundurduk. Herkes çocukları için yaşıyor. Aileler bütçelerinin büyük kısmını çocuklarına ayırıyorlar. Toker Bebe olarak 'kaliteli pahalıdır' algısını yıkmak istiyoruz. En iyi fiyatlara, en kaliteli ürünleri geleceğin büyüklerine sunuyoruz. Tasarımcılarımızın titizlikle çalıştığı ürünlerle çocukların modasını belirliyor, bunun ailelerin bütçesine uygun olmasına da özen gösteriyoruz.

Sektöre marketing anlayışını Toker Bebe'nin getirdiğini söylüyorsunuz. Bu nasıl oldu?
Bu işe başladığımızda sadece bebek giyiminde hizmet veren bir markaydık. Ancak dünyanın hızlı gelişimi ve zamanı daha verimli kullanmaya yönelme ihtiyacı, her sektörde olduğu gibi biz de yenilikler hayata geçirmeye yöneltti. Toker Bebe olarak, annelerin kendileri ve çocukları için aradığı her şeye ulaşabileceği bir sistem kurduk. Bu 'marketing' sistemini başkente yerleştirmeyi hedefliyoruz. Artık bebek ve çocuk giyiminde tüm ihtiyaçlar tek çatı altında toplanacak.

ÇOCUK AYAKKABISI DENİLİNCE 'STEPPO'

Bünyenize katmayı düşündüğünüz yeni markalar var mı?
Toker Bebe olarak bebek ve çocukların giyim, oyuncak ve mobilya ihtiyaçlarını ailelerden gelen talepleri göz önünde bulundurarak karşılıyoruz. Ancak sektörde gözlemlediğimiz kadarıyla 0-14 yaş grubunun ayakkabı seçeneği yok denecek kadar az. Biz de Toker Bebe bünyesinde 9 ay önce oluşturduğumuz 'Steppo' markasıyla çocuk ayakkabılarını tek bir çatı altında toplama kararı aldık. Şu anda 5 mağazaya ulaştığımız Steppo markasını yıl sonunda 7 mağazalık bir zincire dönüştürmeyi hedefliyoruz. Steppo, 800'e yakın ayakkabı modeliyle, çocukların hayalindeki ayakkabıyı bulmasını sağlıyor.

Yeni mağazanızda ne gibi sürprizler olacak?
Gimart AVM'de 28 Kasım'da açacağımız 5 bin metrekare büyüklüğündeki mağazamızla ailelerin başka mağazaları gezmesine, zaman harcamasına gerek kalmayacak. Çünkü biz 450 markanın 150 bin ürün çeşidiyle en iyiyi, en ulaşılabilir şekilde sunuyoruz. Mağazada çocuk giyim, oyuncak, bebek gereçleri, kozmetik ve mobilyanın yanında, annelerin doğum öncesi ve sonrası tüm ihtiyaçları tek çatıda toplanıyor.
ARKADAŞINA GÖNDER
'Ankaralı çocukların tarzını Toker belirliyor'
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz