Ankara Anadol Sevenler Kulübü (ANSEV) üyeleri, Yenimahalle'de düzenlenen iftar yemeğinde bir araya geldi. Her yıl geleneksel olarak ramazan ayında başkentteki "Anadolcuların" buluştuğunu ve Türkiye'de seri olarak üretilen ilk yerli otomobil markası olarak Anadol'un klasik otomobil severler arasında ayrı bir yeri olduğunu ifade eden ANSEV Kulübü Başkanı Refai Kıyaker, "Türkiye'nin ilk yerli otomobili Anadol'u yaşatmak için Ankara'daki Anadol sevdalıları ile gerçekleştirdiğimiz etkinliklere bir yenisini daha eklemekten mutluyuz" dedi. Kulübün hızla büyümesinde etkili olan ANSEV üyelerine teşekkür eden Kıyaker, klasik otomobil sevdasının apayrı bir tutku olduğunu vurgulayarak, bu sevdayı araçları ve aileleriyle birlikte gerek sosyal sorumluluk projeleri gerekse milli bayramlardaki etkinliklerde yer alarak daha da iyi yerlere getireceklerini söyledi. ANSEV Yönetim Kurulu Üyesi İhsan Yasin Gülören de Anadol'a yıllar önce gönül verdiğini belirterek '73 model tek kapı bir Anadol sahibi olduğunu söyledi. Bu otomobile yakınlık duyan insanların çoğunlukla milli duygularla hareket ettiğini de ifade eden Gülören, "Her meslekten Anadol sevdalısı, arabasını ailesinden biri gibi sever ve bakar. Bu iş gerçekten muhabbet isteyen bir iş" diye konuştu.
ANADOL NASIL DOĞDU?
İzmir Fuarı'nda bir firmanın standında gördükleri saç kalıp üretimine göre çok ucuz olan "fiberglas" yöntemi, yerli otomobil üretimine başlama konusunda Vehbi Koç'u cesaretlendirmişti. Anadol, 19 Aralık 1966'da piyasaya çıktı ve kendisini ilk Türk otomobili olarak ilân etti. Koç Holding ve Ford ortaklığıyla üretilen Anadol'un tasarımı İngiliz Reliant firmasına ait olup araçta Ford firmasından tedarik edilen şase ve motorlar kullanıldı. Tasarım ve mühendislik anlamında ilk Türk otomobili ise Devrim'dir. Devrim'den daha önce de (1953 yıllarında) otomobil imali üzerinde "deneme mahiyetinde" çalışmalar oldu. Devrim'e bu anlamda "ilk Türk tipi" otomobil denilebilir. Anadol'un amblemi Hititlilerin geyik heykellerinden birini sembolize ediyor. 1966'dan 1984'e kadar devam eden Anadol üretimi, 1984'te durduruldu. Bunun yerine Ford Motor Company lisansı altında dünyada üretimden kalkmış olan Ford Taunus'un üretimine başlandı.