X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Çoğu gitti, azı kaldı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Çoğu gitti, azı kaldı

  • Giriş Tarihi: 7.8.2016
Çoğu gitti, azı kaldı
Çoğu gitti, azı kaldı

Ulaştırma Bakanı Arslan, - arasını 2 saate düşürecek olan Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinde altyapı işlerinde şu ana kadar yüzde 70 ilerleme kaydedildiğini belirtti

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, - YHT Hattı Elmadağ Şantiyesi'nde incelemelerde bulundu. Arslan, "Bizim işimiz şantiyelerde olmak. Bizim işimiz yanlış insanların yanlışlık içinde olduğu 15 Temmuz'dan sonra ülkemizin işlerinin aynı hızla devam ettiğini göstermek. Kim hangi hainliğe kalkışırsa kalkışsın, bu ülkenin kalkınmasının, büyümesinin, ekonomisinin olmazsa olmazı ulaştırma altyapı projelerimizde dünden daha hızlı çalışmak durumundayız" dedi. Arslan, "Ülkemizde son 10 yıldır demiryolu sektöründe 50 milyar lira para harcandı. Bizim Edirne'den Kars'a ana omurgayı oluşturmak, bunları Akdeniz'e, Karadeniz'e, güneye, Suriye'ye, 'a bağlamak gibi bir gayretimiz var. Ülkemizin her tarafını YHT ağlarıyla örmek ve Türkiye'nin her yerine demiryoluyla erişim sağlamak, özellikle karayolu ve deniz limanlarıyla entegre taşımacılığı sağlamak istiyoruz. Bu noktada çok mesafe aldık" dedi.

2 SAATTE SİVAS'A GİDİLECEK
Ankara-Sivas YHT Projesi ile saatte 250 kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli, sinyalli 405 kilometre uzunluğunda yeni demiryolu inşa edildiğini anlatan Arslan, tamamı öz kaynaklarla yönetilen proje ile iki şehir arasındaki yaklaşık 11 saatlik seyahat süresinin 2 saate düşeceğini ifade etti. Arslan, söz konusu güzergahın tamamının altyapısında çalışmaların sürdüğüne işaret ederek, "7 etapta ihale ettiğimiz projede altyapı işlerinde şu ana kadar yüzde 70 ilerleme sağlamış durumdayız. Şu an bulunduğumuz Elmadağ-Kırıkkale arasında en büyüğü bin 800 metre uzunluğunda olmak üzere toplam 6 bin 216 metrelik 4 viyadük var. Uzunluk, ayak açısı ve yükseklikleri açısından özel olan viyadüklerin projeleri de özel olarak tasarlandı. Dünya ve ülkemizde ilk kez tek seferde 90 metre açıklık geçilerek imal edilen viyadüklerin yapımında hareketli kalıp sistemi uygulanıyor. 16 günde bir iki ayak arasındaki tüm kirişler yerinde dökülüyor. Bu sistemle iş çok ekonomik hale geliyor ve daha hafif bir malzeme ile aynı sistemin gereği yapılıyor" değerlendirmesinde bulundu. Ankara-Sivas YHT'nin 2018'de hizmete girmesi için uygulamanın çok önemli olduğunu vurgulayan Arslan, Yerköy- Sivas arası elektromekanik sistemler ve üstyapı ihalesi için ilana çıktıklarını ve 6 Ekim'de yapım ihalesinin tekliflerinin alınacağını bildirdi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.