X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bakan Elvan’dan Akıllı Telefon Kullanıcılarına Müjde
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bakan Elvan’dan Akıllı Telefon Kullanıcılarına Müjde

  • Giriş Tarihi: 21.2.2015 11:48

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, akıllı telefon kullanıcıları tarafından karşılaşılan istek dışı internet hizmeti ücretlendirmelerinin önüne geçecek yeni bir düzenleme üzerinde çalıştıklarını bildirerek, aboneden habersiz internet hizmeti ücretlendirmesi sonucu oluşabilecek tüketici mağduriyetinin engellenmesinin amaçlandığını açıkladı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan yaptığı açıklamada, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na mobil telefon kullanıcıları tarafından internet hizmetiyle ilgili olarak istek dışı ücretlendirmelerle karşılaşıldığına ilişkin şikayetler iletildiğini bildirdi. Bakan Elvan, akıllı telefon kullanıcıları tarafından karşılaşılan istek dışı internet hizmeti ücretlendirmelerinin önüne geçecek bir düzenleme üzerinde çalıştıklarını açıkladı. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından mobil aboneliklerde tüketici tercihlerine istinaden hattın internet hizmetine kapalı hale getirilmesi ve istenmeyen faturalar ile karşılaşılmaması için yeni bir düzenleme üzerinde çalışıldığına dikkat çeken Elvan, "Mobil telekomünikasyon hizmetlerinde teknolojinin gelişmesi ile yaygınlık arz eden akıllı telefon kullanımı dikkate alınıyor. Yapılacak düzenleme ile aboneden habersiz internet hizmeti ücretlendirmesi sonucu oluşabilecek tüketici mağduriyetinin engellenmesi amaçlanıyor" dedi.
Bakan Elvan, açıklamasında şunları kaydetti:
"Abonelik sözleşmelerinde hatların internet hizmetlerine kapatılması hususunda tüketicilerin tercihlerini belirtebilmesi ve buna yönelik olarak abonelik sözleşmelerinde gerekli değişikliklerin yapılması hedefleniyor. Ayrıca hattın açılmasını müteakip hatların internete nasıl kapatılabileceği hususunda abonelerin SMS yoluyla bilgilendirilmesi de hedefleniyor. İnternet hizmetlerinin online işlemler, müşteri hizmetleri, bayiler aracılığıyla ve SMS ile kapatılıp açılabilmesi hususunda da düzenleme yapılması gündeme alındı. Telekomünikasyon hizmeti işletmecilerinin sistemlerinde gerekli olabilecek çalışmaları 1 Temmuz 2015 tarihine kadar tamamlamaları hedefleniyor. Konu, BTK tarafından kamuoyu görüşüne açılacak."