X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER TÜBİTAK’a Katılan 100 Projeden 21’i TED Ankara Koleji’nin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

TÜBİTAK’a Katılan 100 Projeden 21’i TED Koleji’nin

  • Giriş Tarihi: 24.3.2015 16:58 Güncelleme Tarihi: 24.3.2015 20:02

TÜBİTAK tarafından düzenlenen Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nın bölge elemelerine 21 projesi davet edilen TED Koleji, tüm Türkiye’de en fazla projesi sergilenmeye değer görülen okul oldu.
TÜBİTAK tarafından düzenlenen Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’na bu yıl Ankara Bölgesi’ne bağlı sekiz ilden yapılan 100 başvuru kabul edildi. Yarışmaya 52 proje ile başvuran TED Ankara Koleji, yapılan ön değerlendirmenin ardından 21 projeyle tüm Türkiye’de en fazla projesi davet edilen okul oldu. Fen Bilimleri, Matematik ve Sosyal Bilimler alanlarında düzenlenen yarışmanın bölge elemeleri, 30 Mart - 01 Nisan 2015 tarihleri arasında yapılacaktır.
TED Ankara Koleji’nde uygulanmakta olan Bilim İnsanı Yetiştirme Programı öğrencilerinin ağırlıklı olarak hazırladıkları bu projeler, TÜBİTAK Bölge Elemeleri öncesinde ise 24-25 Mart tarihleri arasında İncek Kampüsü Spor ve Sanat Merkezi’nde öğrenci ve veliler için sergileniyor. Serginin açılışında konuşan Lise Müdürü Aydın Ünal, “Bilim İnsanı Yetiştirme Programı’nın ana felsefesinin bilimsel düşünceyi bir yaşam biçimi haline getirmek olduğunu ve doğuştan getirdikleri araştırma yeteneğiyle ürettikleri projelerin, insanlığa uzun vadede hizmet edeceğine inandığını belirtti.
TED Ankara Koleji Bilim İnsanı Yetiştirme Programı Koordinatörü Metin Genç ise çağdaş eğitim anlayışının temel hedefinin öğrencilere bilgiyi kaynaktan aktarmak değil, onlara bilgiye ulaşma yollarını öğretmek olduğunu belirterek “Karşılaşılan yeni problemlere olası çözümler ancak problem çözebilme becerileri ve bilimsel süreç becerileriyle bulunabilir. Bu bağlamda yaratıcı düşünen ve bilgiye ulaşan bireylerin yetiştirilmesi, ülkelerin, milletlerin ve nihayetinde insanlığın geleceğine pozitif yönden katkı sağlayacaktır. Tüketici toplumların ürettikleri kültürel anlayıştan, üretici toplumların ürettiği kültürel anlayışa geçiş yapmak ancak bu yaklaşımla mümkündür” dedi.
Konuşmaların ardından projeleri hazırlayan öğrencilere ve danışman öğretmenlerine başarı belgeleri dağıtıldı.