X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Manavgat’ta Rehber Öğretmenler Sertifikalarını Aldı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Manavgat’ta Rehber Öğretmenler Sertifikalarını Aldı

  • Giriş Tarihi: 7.3.2015 15:18 Güncelleme Tarihi: 8.3.2015 16:12
MANAVGAT REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN PSİKOEĞİTİM UYGULAYICI EĞİTİMİNE KATILAN 24 REHBER ÖĞRETMEN SERTİFİKALARINI TÖRENLE ALDILAR
Manavgat’ta Rehber Öğretmenler Sertifikalarını Aldı

Manavgat Rehberlik Araştırma Merkezi’ne bağlı Manavgat, Akseki ve İbradı ilçelerinde çalışan 24 rehber öğretmen, Muratpaşa Rehberlik Araştırma Merkezi (RAM) Psikolojik Danışmanı Nuri Kurtuluş tarafından verilen Psikoeğitim Uygulayıcı Eğitimi sonunda sertifikalarını aldı
Sertifika törenine İlçe Milli Eğitim Müdürü Muammer Sarıdemir, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Menderes Tunç, Manavgat Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürü Sibel Bayram ve sertifika almaya hak kazanan 24 rehber öğretmen katıldı.
Rehber öğretmenlere sertifikalarını veren İlçe Milli Eğitim Müdürü Muammer Sarıdemir, "Bu tür hizmet içi faaliyetler hem bilgiyi artırmak hem de sonrasında öğrenilen bu bilgilerden ilçemizin faydalanmasını sağlamak için önemlidir. Ben bu anlamda eğitimin gerçekleşmesine katkısı bulunanlara teşekkür ediyorum" dedi.
Muratpaşa Rehberlik Araştırma Merkezi (RAM) Psikolojik Danışmanı Nuri Kurtuluş ise "Burada psikoeğitim adında bir eğitim programı uyguladık. 1999 yılında İstanbul’da meydana gelen deprem sonrasında Milli Eğitim Bakanlığı ve UNİCEF tarafından geliştirilen Psikososyal Okul Projesi programlarından bir tanesi de bu psikoeğitim programıydı" dedi.
Programda öğretmenlere, yöneticilere, anne babalara ve öğrencilere başlarına gelen ve aniden ortaya çıkan, yaşamlarını tehdit eden, örseleyici travmatik yaşantılara, örneğin anne baba ayrılığı, deprem, sel, yangın, trafik kazası aniden ortaya çıkan ve yaşamlarını değiştiren travmatik olaylarla nasıl başa çıkacağı konusunda becerileri kazandırıldığını ifade eden Kurtuluş, "Programın içeriğinde bir öğretmen ve yönetici oturumu, bir veli oturumu ve 3 öğrenci oturumu var. Ve oturumlarda etkinliklerimiz de var. Çocukların özellikle duygu ve düşüncelerini, faaliyetleri travma sonrasında ki tepkilerini daha iyi anlamaları ve bunlarla nasıl başa çıkacaklarını öğrenmeleri açısından geliştirilmiş özel yöntemler mevcuttur" diye konuştu.