X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER ADÜ İletişim Fakültesi Uygulama Alanlarıyla Fark Oluşturdu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

ADÜ İletişim Fakültesi Uygulama Alanlarıyla Fark Oluşturdu

  • Giriş Tarihi: 20.3.2015 09:08 Güncelleme Tarihi: 20.3.2015 11:33
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ (ADÜ) İLETİŞİM FAKÜLTESİ, GÜÇLÜ KADROSU, DONANIMLI UYGULAMA ALANLARI VE AKTİF ÖĞRENCİLERİ İLE ÇAĞIN İLERİSİNDE BİR FAKÜLTE OLMA YOLUNDA HIZLA İLERLİYOR
ADÜ İletişim Fakültesi Uygulama Alanlarıyla Fark Oluşturdu

Adnan Menderes Üniversitesi (ADÜ) İletişim Fakültesi, güçlü kadrosu, donanımlı uygulama alanları ve aktif öğrencileri ile çağın ilerisinde bir fakülte olma yolunda hızla ilerliyor.
ADÜ İletişim Fakültesi’nin web sitesine girdiğinizde “İlim yolunda yürüyen, nitelikli, yaratıcı, vizyon sahibi, hayal gücü yüksek, içinde yaşadığı toplumu ve bireyleri anlama kapasitesine sahip, olayları, toplumu ve medyayı doğru okuyan, doğru anlayan, sağduyulu, mesleki etik değerleri benimseyen genç iletişimciler yetiştirmeyi hedef edinmiş” şeklinde bir hedef yer alıyor. Bu hedef doğrultusunda 2011 yılının nisan ayında kurulan ve 2013-2014 Eğitim Öğretim döneminde ilk öğrencilerini alarak yapılanmasını hızla tamamlama gayretindeki ADÜ İletişim Fakültesi, güçlü kadrosu, donanımlı uygulama alanları ve aktif öğrencileri ile çağın ilerisinde bir fakülte olma yolunda hızla ilerliyor.
Radyo Televizyon ve Sinema, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Gazetecilik, Görsel İletişim Tasarımı Bölümleri olmak üzere dört bölüm ile yola çıkan ve geçen yıl ilk kez Radyo Televizyon ve Sinema Bölümüne 30 öğrenci alan Fakültenin, bu yıl hazırlık sınıfı ile beraber toplam 60 öğrencisi bulunuyor. Öğrencilerine verdiği birebir uygulama eğitimi ile dikkat çeken Fakülte gelecek yıl Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, sonraki yıl Gazetecilik ve bir sonraki yıl Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerine öğrenci alacak.
RADYO TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜNDE DERSLER BAŞLADI
Radyo-Televizyon ve Sinema bölümünde uygulama ve teorik dersler eşit ağırlıklı olarak veriliyor. Böylelikle sinema, televizyon ve radyo sanatının köklü tarihi çerçevesinde, kuramsal ve entelektüel anlamda bir kültürel kazanım hedefleniyor. Bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler radyo, televizyon, sinema sektörlerinde görüntü yönetmeni, senarist, kurgucu, televizyon programcısı, sinema yazarı gibi sinema ve televizyon sektörünün değişik iş kollarında çalışma olanağı bulacak.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık gelecek eğitim öğretim dönemine 30 öğrenci alacak. Halkla ilişkiler ve Reklamcılık Bölümünde öğrencilere kurumsal iletişim, medya ilişkileri, pazarlama iletişimi üzerine dersler verilecek. Öğrenciler mezun olduklarında halkla ilişkiler metinlerinin yazımı, iç iletişim, dijital iletişim, sosyal sorumluluk, sponsorluk yönetimi, kriz yönetimi gibi güncel çalışma ve uygulamalarla sağlam bir donanıma sahip olacak. Reklam alanında ise teorik ve uygulamalı dersler sayesinde, sektörün ihtiyaçlarına cevap verebilen, yarışmalarda adını duyurabilen iletişimciler yetişecek.
GELECEĞİN GAZETECİLERİNİ ADÜ YETİŞTİRECEK
Gazetecilik bölümünde ise geleceğin gazetecilerine haberin kaynağından başlayarak baskı aşamasına kadar tüm temel bilgileri ve uygulamaları, süreli yayınların baskısına ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmak amaçlanıyor. Ana hedef ise yazılı, görsel ve işitsel medya ve yayıncılık sektörü başta olmak üzere, ulusal ve uluslararası düzeylerde etkin rol ve görev üstlenecek gazeteciler, uzmanlar, araştırmacılar, medya yöneticileri ve akademisyenler yetiştirmek.
GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI BÖLÜMÜ YAPILANMASINI HIZLA SÜRDÜRÜYOR
Görsel İletişim Tasarımı bölümü de, meslek kurallarına ve etik değerlere bağlı, sorgulayan, katılımcı, demokratik, Atatürk ilke ve inkılaplarına sadık iletişim profesyonelleri yetiştirmeyi hedefliyor.
İletişim Fakültelerinin olmazsa olmazı uygulama alanları. Sektörün ihtiyaç duyduğu uzman personel ihtiyacına göre bölüm ve programlarını şekillendiren İletişim Fakültesi, uygulama alanlarına ağırlık vermiş. Uygulama alanları ile öğrencilerin kendi hazırladıkları projelerle edindikleri teorik bilgileri uygulamaya dökebilmeleri hedefleniyor.
Öğrencilere verilen teorik eğitimi uygulama alanlarında güçlendiren sonrasında staj ile destekleyen Fakültede, üç uygulama alanı bulunuyor. Televizyon Stüdyosu, Fotoğraf Stüdyosu, Macintosh Laboratuvarı.
Televizyon stüdyosunda reji odasından kurgu odasına, kamera odasından film stüdyosuna kadar bir dizi alan bulunuyor. Stüdyoda öğrenciler, kısa film ve reklam çekebilecek, görüntülü söyleşiler yapabilecek ve bu stüdyo ileride uzaktan eğitim için kullanılabilecek.
İletişim Fakültesi Fotoğraf Stüdyosunda ise temel fotoğrafçılık eğitimini uygulama yaparak destekleyecek her türlü teknik altyapı var. Atölyede öğrencilerin kullanımına sunulmuş 10 adet Canon 650d 18-135 mm fotoğraf makinası, 4 adet paraflaş, 3 adet siyah-beyaz-gri fon karton sistemi, Stillife masa, Starfon 3’lü askı seti, Cube Light çadır, Elichrom beyaz şemsiye, Elichrom Snot with Snot, Elichrom square grid reflector, X-rite checker passport ve Tokina12-24 mm. f/4 AT-X Pro DX II Zoom lens bulunuyor.
İletişim Fakültesi sahip olduğu Macintosh Laboratuvarında son sistem bilgisayarları öğrencilerin kullanımına sunuyor. 20 adet iMac 21.5”, bir adet iMac 27”, 4 adet MacBook Pro 13”, 2 adet Apple TV, 2 adet PanasonicPT ve bir adet Epson 1800 Printer ile öğrenciler ileri düzeyde tasarım yapabilecek altyapıya sahip.
BASIN ODASI VE FİKİR ATÖLYESİ YOLDA
En hızlı büyüyen ve gelişen sektörlerden biri olan iletişim sektöründe teknolojiyi iyi kullanan ve çağı yakalamak hatta çağın ötesine geçmek için çalışan İletişim Fakültesi bir Basın Odası kurmak için BAP Projesi de hazırladı. Kısa süre içinde Basın Odasını faaliyete sokmayı hedefleyen İletişim Fakültesinin sonraki hedefi ise tüm bölüm ve programların beraberce kullanacağı ve fikir alışverişinde bulunacağı Fikir Atölyesi açmak.
KAPALI DEVRE RADYO YAYINI BAŞLAYACAK
ADÜ İletişim Fakültesi teorik derslerin pratiğe dökülmesi için kapalı devre radyo yayını yapmaya hazırlanıyor. Bunun için altyapısını hızla tamamlayan Fakülte, yakında yayına başlayacak.