X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Amasra Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Portekiz Hareketliliğini Tamamladı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Amasra Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Portekiz Hareketliliğini Tamamladı

  • Giriş Tarihi: 23.3.2015 10:18 Güncelleme Tarihi: 23.3.2015 10:35
AMASRA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ PORTEKİZ'E PROJE ZİYARETİNDE BULUNDU.
Amasra Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Portekiz Hareketliliğini Tamamladı

Amasra Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Portekiz’e proje ziyaretinde bulundu.
Amasra Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi tarafından Türk Ulusal Ajansı tarafından desteklenen "Talking4Success" (Başarı için Konuşmak) başlıklı Leonardo da Vinci ortaklık projesi kapsamında proje ortaklarından olan Portekiz’in Torres Vedras şehrine ziyaret düzenlendi. Okulun öğretmenleri ve kursiyerlerinin katıldığı ziyarette proje ortağı olan Hollanda, İngiltere, Fransa ve İspanya’dan temsilcilerde hazır bulundu.
EĞİTİM METODLARI GÖRÜLDÜ
Ziyaretle ilgili bilgi veren Amasra Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdür Yardımcısı Serhan Koyuncu, Portekiz’deki ortaklarının Meslek Eğitimi veren bir lise olduğunu ve kendilerini çok iyi ağırladıklarını belirtti. Ortak kurumlarının yabancı dili öğrencilerine en iyi şekilde öğretebilmek için neler yaptıklarını hazırladıkları pilot uygulama ile gösterdiklerini kaydeden Koyuncu, aktiviteler arasında turizm öğrencilerinin şehirlerinin tarihi ve kültürel yerlerini hazırladıkları şehir turu ile gezdirdiklerini belirtti.
PROJENİN SON ZİYARETİ
Serhan Koyuncu; “Portekiz hareketliliğimiz 2 yıldan beri devam eden projemizin son hareketliliği olmasından dolayı çık önemliydi. İki yıldan beri uygulamakta olduğumuz proje ile yabancı dil öğretiminde ve öğreniminde özellikle Meslek öğrencileri için neler yapılması gerektiğini, hangi öğretim teknik ve metotların öğrencilere daha uygun olduğunu bulmaya çalıştık. Portekiz de koordinatör öğretmenler ile yaptığımız final toplantısında iki yıldan beri her ülkede dil öğrenimi için uygulanan pilot uygulamaları analiz ettik. Sonuç olarak ikinci dil öğreniminde öğrencilere o dili kullanabilmek için gerçek yaşam durumları yaratmamız gerektiğini, teknolojiyi kullanmanın önemini ve özellikle meslek liselerinde öğrencinin dili kullanabileceği gerçek işyerleri veya firmalarla işbirliğine gidilebileceği sonucuna vardık. Her okulun uluslar arası kardeş bir okulunun olması da öğrencileri dil öğrenimine ve o dili kullanmaya teşvik edecek başka bir unsur olarak gösterildi” dedi.
TECRÜBELER AKTARILACAK
Proje çıktılarının ve sonuçlarının hazırlayacak oldukları final raporu ile Ulusal Ajansa sunacaklarını ve diğer öğretmenlere tecrübelerini aktaracaklarını da anlatan Koyuncu; proje aktiviteleri içerisinde Torres Vedras Meydanına öğrencilerle birlikte bir ağaç diktiklerini ve belki de yıllar sonra öğrencilerin bu ağaç altında bir araya gelebileceklerini aktardı. Proje asıl amacının yanı sıra iki yıldan beri farklı ülkelerde bir araya gelen farklı kültürlerden öğretmen ve öğrencilerin bir kişinin hangi kültürden geldiğinin, hangi dili konuştuğunun, dininin ne olduğunun, renginin öneminin olmadığını, asıl olanın birbirini güler yüzle karşılamak, sevgi ve hoşgörü içerisinde bir şeyler paylaşabilmek olduğunu gösterdiklerini vurguladı.