X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bilecik’te “Sosyal Medya Farkındalığı” Konulu Konferans
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

’te “Sosyal Medya Farkındalığı” Konulu Konferans

  • Giriş Tarihi: 11.3.2015 13:18 Güncelleme Tarihi: 12.3.2015 15:45
BİLECİK’TE “GELECEĞİMİZİ YAZALIM” PROJESİ ADI ALTINDA “SOSYAL MEDYA FARKINDALIĞI” İLE İLGİLİ KONFERANS DÜZENLENDİ.
Bilecik’te “Sosyal Medya Farkındalığı” Konulu Konferans

’te “Geleceğimizi Yazalım” projesi kapsamında “Sosyal Medya Farkındalığı” konulu bir konferans düzenlendi.
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi konferans salonunda düzenlenen konferansa okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.
Yrd. Doç. Dr. Tolga Torun, Bilecik İnsan Hak ve Değerlerini Koruma Derneği’nin Gençlik ve Spor Bakanlığı 2014 yılı içerisinde Gençlik Projeleri Destek Programı kapsamında kabul edilen “Geleceğimizi Yazalım” projesi adı altında “Sosyal Medya Farkındalığı” hakkında bilgi verdi. Projenin amacının Bilecik’te teknolojiye ilgisi olan gençlerin yeni donanım ve yazılım teknolojileri ile tanışmaları olduğunu belirten Torun, “Öğrenilen teknolojileri yararlı bir şekilde kullanmaları, yeni bilgiler edinmeleri ve kendilerini geliştirmeleri için katkı sağlamaktır. İlimizde ve ülke genelinde eksikliği hissedilen web tasarım ve sunucu tabanlı programlama dili dalında gençlerin etkili birer birey olmalarını sağlamaktır. İnternetin yaygınlaşmasıyla yeni bir iletişim ortaya çıkıyor. Mesela televizyonların amacı medyanın vadettiği eğlence temelidir. Yayınlar bazen bilgi, bazen de eğitim amaçlıdır. Sadece eğlence unsuru olarak görülmemelidir. Sosyal medya denildiği zaman sadece Facebook ve diğer sosyal siteler olarak algılanmamalı. Artık günümüzde baktığımızda sosyal medya, gerçek sosyal medya okuryazarlığı olarak da geçiyor. Sosyal medya için cehalet nedir ve cahil insanlar kimlerdir diye sorduğumuzda, sosyal medyayı ve iletişimi iyi kullanmayan insanlar olarak cevaplar alıyoruz. Facebook üzerinden veya herhangi bir sosyal iletişimden konuşmak bile bir iletişim çeşididir. Farkındalık ise, işletmeler açısından önemli bir unsurdur. Tüketicilerin olduğu her yerde bulunmak zorundadır. Bütün sosyalleşmeler internet aracılığıyla oluşur. İşletmeler bunun da farkındadır. Tüketiciler, sosyal medya farkındalığının içinde yer almayı benimsemişlerdir. Sosyal medya da tüketiciler her zaman sizin ne istediğinizi göremezler. Tüketiciler iletişimcilerine doğru bir görünüm kazandırmak zorundadırlar” dedi.
Konuşmaların ardından Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekan Vekili Abdulkadir İlgen, konuşmacı Yardımcı Doç. Dr. Tolga Torun’a hediye takdim etti.