Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Sevgi, şikayet ve nefret 140 karaktere sığdı

Giriş Tarihi: 5.1.2013

Sevgimizi, nefretimizi ve şikayetimizi de minik kuşun kanadında 140 karaktere sığdırmaya çalıştık. Kapalı değil açık ağlar kamuoyu baskısı yaratmak için kullanıldı. Gazetecinin insafına değil, şikayet edenin zekasına bağlı bir protesto medyası oluştu.

Yıllar önce 'şikayet var' internet ortamında bir duvara dönüşmüş insanlar, kişi, kurum ve markalarla ilgili şikayetleri internet sitesi duvarına yazmıştı. sikayetvar. com dikkatli tüketicinin takip alanı olmuştu. Yılda 650 bin şikayet alan sikayetvar. com'un bir yıllık şikayet analizine göre, 2012'de tüketicilerin başını ağrıtan konuların başında internet, bankacılık ve iletişim sektörü geliyor. En çok müşteriye sahip bu sektörlerin müşterileri sosyal ağlardaki şikayet mekanizmalarını da harekete geçiriyor. Sevdiğimiz, nefret ettiğimiz her şeyi Twitter'dan bağırmaya bayılıyoruz. Medya şikayet etmeyi unutursa, onlara hatırlatacak yeni medya görevi tamamlıyor. Bunu yaparken zaman zaman kırıp döküyor. Ancak bu işi profesyonel olarak yapan medya mensupları yaparken sorun olmuyorsa, amatör ruhla yapanın ne suçu var?

1 MİLYAR 681 MİLYON TWEET
2012 yılının genel konu başlığı olan kişi ve kurumlarına bakınca çok şaşırmıyoruz. Türkiye'nin gündeminde siyasetçi ve futbolcu yine başköşeyi tutuyor. Türkiye'nin sosyal medya arşivi olarak bilinen Sosyalmedya.in, 2012'ye Türkiye'den 3.9 milyon kullanıcıyla başlangıç yapan Twitter'da yıl boyunca 198 milyon tweet paylaşıldığını açıkladı. Yıl boyunca 8.6 milyon yeni kullanıcı kazanan Twitter'da 2012 boyunca bir milyar 681 milyondan fazla tweet atıldı. Türkiye'de 12.5 milyon kullanıcıya ulaşan Twitter'da yılın son günü 7 milyon 913 bin 896 tweet paylaşıldı. Yılın son gününde 275 bin kişi 2013'e dair duygularını paylaşmak için 466 binden fazla tweet attı.

MUTLULUK ARAYIŞI
Tartışılan konu başlıkları aslında en çok aranan şeylerin başında geliyor. Mutululuk arayanlar 3 bin 191 dakika ile #bencemutluluk etiketini gündemde tutuyor. Yalnızlık hissi, karşı cinsiyete tavsiyeye dönüşerek #karsicinsetavsiyem etiketini 2 bin 976 dakika listese yer almasını sağladı. #annelafları etiketi de 2bin 572 dakika zirvede yer tutarak, geçmişle yüzleşmemize yardımcı oldu. 2013'ün ilk saniyesinde 837 tweet atılırken ilk dakikasında toplam 26 bin tweet atıldı. Akşam saatlerinde saniyede ortalama 400'den fazla tweet atılırken yılın ilk saniyesinde bunun ikiye katlanma, 2013'te Twitter'ın daha da büyük bir rüzgara dönüşeceğinin işareti oldu. Şu anda Twitter kullanıcılarının yaklaşık 2,5 milyonu her gün en az bir tweet atıyor. Her gün tweet yazmayan ama takip ettiği kişilerin yazdıklarını okuyan 5 milyon aktif tweet okuru bulunuyor. (1,5 milyon kullanıcının hesabı korumalı olduğu için bu gruba dair veri mevcut değil.)

İNTERNETE EDERİM ŞİKAYET!
Gazeteler şikayet konusunda çok gönüllü olmayınca 2012 yılında sosyal ağlar ve internet şikayetin asıl mecrası olmaya devam etti. İnternetin bu konuda büyümesinin bir sebebi de tüketicinin sözünü doğrudan yansıtan etkileşimli yapı. Yılda 650 bin şikayet alan sikayetvar.com'un 1 yıllık şikayet analizine göre, 2012'de tüketicilerin başını ağrıtan konuların başında internet, bankacılık ve iletişim sektörü geliyor. 2012'de şikayetlerin yüzde 21'ini internet sektörü alıyor. Yıllardır tüketiciler ile bir türlü barış sağlayamayan bankaların şikayetlerini dahi geçen internet sektörü 2012'de şikayet patlaması yaşadı.

E-TİCARET ŞİKAYETİ PATLADI
E-ticaret sitelerindeki patlama şikayetlere de yansımış görünüyor. Tüketiciyi memnun edemeyen siteler ise tüketiciler tarafından şikayet yağmuruna tutulurken birçoğu da sırasıyla açıldığı gibi kapandı. Şikayetlerin başında ise stok sorunu, satın alınan ürünün teslim edilememesi, ayıplı, hatalı ürün gönderimi ve hediye/ kupon sorunu yer aldı. Sektörde görevini layığı ile yapmayan firmaların hataları e-ticaret sektörünü baltalıyor.

BANKALARA ÖFKE BİTMEDİ
Bankalar kredi kartı dağıtırken yol kesiyor, ancak iade alırken müşteriden kaçıyor. Tüketiciler ile yıldızı bir türlü barışmayan bankalar ise sektör bazlı şikayet sıralamasında yüzde 16'lık şikayet oranı ile ikinci sırada yer aldı. Neredeyse herkesin cebinde en az üç tane bulunan kredi kartları bu alanın en fazla şikayet konusu oldu. Bankaların kart aidatındaki inatları ve aidat almak için tüketiciye oynadıkları oyunlar hiç gündemden düşmedi. Bankaların 31 kalemde aldığı her bir masraf binlerce tüketici tarafından şikayet yağmuruna tutuldu.

69 MİLYON ŞİKAYETÇİ GSM'DEN
Türkiye'nin en çok şikayet edilen şirketlerinin başında 69 milyonun üstünde aboneye sahip GSM sektörü geliyor. Tüketicilerin en fazla şikayet ettiği üçüncü sektör yüzde 11 şikayet oranı ile iletişim olurken en fazla şikayeti ise burada gsm operatörleri aldı. Sürpriz cep faturaları il karşılaşan cep telefonu kullanıcıları şikayetlerle hesap sordu. Abone rekabetine giren gsm operatörleri her geçen gün farklı bir kampanya ile ortaya çıktı. Özellikle son bir yıl içerisinde yaptıkları cihaz kampanyaları ise belki tüketici çekti fakat şikayetleri de arttırdı. Cihaz bulamayan ya da aldığı cihaz ile ilgili sorun yaşayan tüketiciler cihaz kampanyası mağduru oldular.

TARTARAK DEĞİL ÖLÇÜLÜ YAŞAMAK
Artık hiçbir şirket ezberlediği işi yaparak ayakta kalamıyor. Adı Tartı olan şirket bile sadece tartmıyor, ölçülü yaşamak için size doğru verileri sunuyor. Sadece ağırlık ölçerek değil, vücudunuzdan geçirdiği elektrik akımı ile yağ, kas oranı ve bunların vücudunuza dağılımını ölçüyor. Bu elektrik akımının vücuttaki yolculuğu beslenme durumunu ve nasıl spor yapmak gerektiğinin de ipucunu kullanıcılara veriyor. Sağlık merkezlerinde doktorlara mükemmel bir bilgi kaynağı sunuyor. Doktorlar da bunu hastalarına anlatırken kullanıyor. Doktor Ali Dereli kendini adını verdiği web sitesi üzerinden hastalarının bilgiye ulaşmasını sağlıyor. Böylece hem doktor hem de hasta anında ölçüm bilgilerine ulaşıyor. Şimdi de ömrümüzü ölçecek bilgilere sahip olmak için bir iPhone ya da iPad'inizin olması yeterli.. Ömürmetre ile şu anki yaşam standartınız, beslenme alışkanlıklarınız, uyku süreniz, yaşınız, kilo ve boy bilgileriniz, günlük kalori alımınız gibi bilgilerinizi tamamen bilimsel veriler ile işleyerek ömür yaşınızı, ideal kilonuzu ve obezite derecenizi bulmanıza ayrıca günlük gireceğiniz veriler ile bu süreyi kontrol etmenizi sağlayan mobil uygulamaya dönüşüyor. Bu oyun yapılırken aklımıza gelen şey kullanıcıların kendi ömürlerini girecekleri bilgiler ile oldukça bilimsel veri hesaplamaları sayesinde bulmaları ve sonrasında bu bilgileri günlük veriler ile güncelleyerek biyolojik durumlarını daha yukarıya taşımalarını ve süreci kontrol etmelerini sağlamayı hedefliyor.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Sevgi, şikayet ve nefret 140 karaktere sığdı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz