X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Gülşen eğlenceli Tarkan çok titiz
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Gülşen eğlenceli Tarkan çok titiz

  • Giriş Tarihi: 31.8.2013

Son günlerde ortalığı kasıp kavuran birçok şarkıda Ozan Çolakoğlu'nun imzası var. Türkiye'nin en başarılı müzisyenleriyle çalışan Çolakoğlu "Yanında mutlu olmadığım sanatçılarla çalışmam," diyor

Ajda Pekkan'ın Ara Sıcak'ı, Mustafa Sandal'ın Tesir Altında'sı... Çokça dinlenen bu iki şarkının da altında bir imza var: Ozan Çolakoğlu. Son yılların en başarılı aranjörlerinden Çolakoğlu'nun her işi resmen 'patladı'. Biz de başarısının sırrını sormak için Çolakoğlu'nun kapısını çaldık...
- Nedir enerjinizin ve başarınızın sırrı?
-
Başarılı şarkının sırrı diye bir şey yok. Yapacağım şarkıları iyi seçiyorum. Güzel şarkıları düzenlemeyi tercih ediyorum. Son zamanlarda da Gülşen ile yaptığım birçok prodüksiyon var. Birbirimize kattıklarımızla da güzel işler çıkıyor ortaya. Onun yazdıklarıyla benim düzenleme tarzım bütünleşiyor.
- Son günlerde hem Ajda Pekkan hem de Mustafa Sandal ile çalıştınız. İşbirlikleri nasıl başlıyor?
-
Mustafa Sandal'ı 20 senedir tanırım. Yatcaz Kalkcaz Ordayım'ı çok beğenmiş. Bizimle beraber bir çalışma yapmak istedi.
- Ben üretim sürecinizi merak ediyorum açıkçası...
-
Önce Gülşen, Mustafa Sandal için şarkıyı yazdı. Belli bir kısmı hazırlandıktan sonra Gülşen ile biz stüdyoda çalışmaya başladık. Mustafa'ya hiçbir şey dinletmemiştik o zaman. Parçayı tamamladıktan sonra da Mustafa'ya dinlettik. Onun fikirlerini alarak bitirdik şarkıyı.
- İsteyip de çalışmaya fırsat bulamadığınız kim var?
-
Çalışmak isteyeceğim hemen hemen herkesle çalıştım. Daha çok şarkı bazlı bakıyorum olaya ve 'Keşke şunla da çalışsaydım' durumu olmuyor.

GECE GÜNDÜZ BERABERİZ
- Peki size en rahat çalıştığınız isimleri sorayım o zaman.
-
Genelde herkesle rahatım. Herkesle farklı bir ortam oluyor. Mesela Göksel'le huzurlu, sakin çalışıyoruz. Gülşen'le çok eğlenceli geçiyor zaman. Tarkan'la çok titiz, yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Laboratuvar gibi neredeyse! Zaten stüdyoda rahat edemediğim isimlerle çalışamıyorum. Çünkü stüdyoda gece ve gündüz berabersiniz, beraber yiyor, içiyorsunuz. İnsan olarak da anlaşabilmek gerekiyor. Eğer mutlu ve huzurlu değilsem, kesiyorum o çalışmayı. Bazı sanatçılarla neredeyse hiç bir araya gelmiyoruz. Ben düzenlemeyi yapıyorum, o içerde şarkıyı okuyor, gidiyor. Bu tarz projeler de oluyor.

Eşlik edebildiğimiz şarkılarda eğleniyoruz
- DJ de olduğunuz için gece hayatını da yakından takip etme şansınız var. Nasıl şarkılar eğlendiriyor insanları, kimleri çok çalıyorsunuz?
-
İki yıldır fark ettiğim şu: Türkçe şarkılarla eğlenmeyi seviyoruz. 'Bu kitle yabancı sever,' dediğiniz yerde bile bir süreden sonra iş Türkçeye, 'eller havaya modu'na dönüyor. İnsanlar eşlik edebildikleri şarkıda eğlenebiliyor. Bilmedikleri şarkıda havaya girmekte zorlanıyorlar.
- Şarkı sözleri önemli mi?
-
Çok önemli. İnsanlar eşlik etmek istiyor çünkü. Ben de buna çok dikkat ediyorum. Gözümde o kitleyi canlandırıyorum ve 'Bu nakarata eşlik ederler mi?' diye düşünüyorum. 'Bu sözler zor gelir,' dediğiniz şarkılar da oluyor. Ona göre değişiklik yapıyoruz.

Çok fazla insan yetişmiyor maalesef
- Müzik sektöründen de bahsedelim. 'Üretim yok' dediniz. Neden yok?
-
Kulüp tarzı parçalardan bahsediyorum, yoksa çok iyi prodüksiyonlar var tabii. Ama aranjör eksikliği de var, besteci-söz yazarı eksikliği de. Kendi şarkısını yazmayan bir ses bulduğunuz zaman, o kişiye 10 güzel şarkı bulmak o kadar zor ki. Gideceğiniz isimler belli. Stüdyo müzisyeni de çok az. Türkiye'de kısır bir ortam var. Fazla insan yetişmiyor. Emek de harcanmıyor.