X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bir Yaralı Kurt sendromu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bir Yaralı Kurt sendromu

  • Giriş Tarihi: 10.5.2014

Cüneyt Arkın'ın Yaralı Kurt'tan sonra kendi sinema personasının aksine kötü adamı canlandırdığı Panzehir, sinematografisiyle öne çıkan bir suç filmi

Ah şu Hollywood takıntımız yok mu? Bilinçaltımıza işlemiş. 'Hollywood filmleri gibi' olsun diye az mı çıkmaza sürükledi bu takıntımız bizi. 'Görkemli' film çekmenin bütçe işi olduğu gerçeği bir şekilde es geçiliyor ama en çok da Hollywood'daki sinemayı önceleyen profesyonellik gözden kaçıyor. Bunun için belki nice deneme heba oldu. Panzehir'in iddiası da bu, Hollywood filmleri gibi aksiyon-suç filmi olabilmek! Filmin gökdelenlere kuşbakışı havadan çekimle başlaması da bu yüzden. Hani onların Manhattan'ı varsa bizim de Maslak'ımız var demek isteniyor ve macera başlıyor. Panzehir'de adı İblis'e çıkmış kiralık katil Kadir Korkut'un (Emin Boztepe) mafya dünyasından çıkmak istemesi ve sonrasında yaşadığı olayları izliyoruz. 40 yıldır yanında çalıştığı Kara Cemal (Cüneyt Arkın) ve oğlu Ferit ona öyle bir kumpas kuruyorlar ki o hayatını yeniden kazanmak için altı saat içerisinde İstanbul'un diğer mafya liderlerini öldürmek zorunda kalıyor. Yönetmen ve senarist (filmde de küçük bir rolü var) Alper Çağlar, şartları zorlayıp dünya seyircisinin ilgisini çekecek bir sinematografi oluşturmayı başarıyor. Emin Boztepe'den bir Stevan Segal misali karakter yaratıyor. Ama senaryo ve diyaloglar çok da üst düzey değil. Ayrıca anlatımda ortaya çıkan kolaj karmaşası da filmin elini zayıflatıyor. Panzehir'in, Hollywood anlatısına öykünürken aynı zamanda kara film olmaya çalışması ve diğer yandan Sergio Leone sinemasının ama özellikle de Batıda Kan Var / Once Upon a Time in the West filmine saygı sunmayı amaçlayan hali bu karmaşanın sebebi. Lakin kendi sinemamızdan bir akrabalık kuracak olursak Panzehir, Lütfi Akad'ın, İngiliz yazar Graham Greene'nin A Gun for Sale (bizde Satılmış Adam adıyla çevrildi) kitabından uyarlanan Yaralı Kurt ile ilişkilendirilebilir. Hem yapısı hem konusu hem de Cüneyt Arkın'ın, sinema personasının aksine filmde kötü karakteri canlandırmasıyla... Yine de Çağlar cephesinde bir ilerleme söz konusu. Çünkü ilk film Büşra'da başörtü sorununu dışarıdan ve sığ bir bakışla ele alan, ikinci filmi Dağ'da ise Kürt sorununa askeri çözüm odaklı yaklaşan Alper Çağlar'ın üçüncü filmi Panzehir diğerlerine göre daha elle tutulur bir çalışma.