X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Daha zeki daha huzurlu daha dinç daha çekici daha mutlu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Daha zeki daha huzurlu daha dinç daha çekici daha mutlu

  • Giriş Tarihi: 21.6.2014

Mevsimsel gerginlikler, kronik yorgunluk ve stres... Hayat mücadelemizde içerdikleri vitamin ve minerallerle bize destek olan, moral veren ve yatıştıran gıdalar en büyük yardımcılarımız

Hepimiz daha sağlıklı olmak, daha iyi görünmek ve uzun bir ömür sürmek istiyoruz. Uzmanlar beslenme sistemimizde yapacağımız birkaç ufak değişiklikle daha güzel, daha dinç ve daha sakin olabileceğimizi söylüyor. Peki, ama nasıl? Dünyada 'immunonutrition' yani bağışıklık sistemine iyi gelen gıdalarla beslenme trendi giderek yaygınlaşıyor.

MORAL VEREN GIDALAR
Bütün vitaminler sağlıklı olabilmemiz için gerekli. Ancak B grubu vitaminleri vücudumuzda pek çok kimyasal reaksiyona giriyor ve ruh sağlığımızı şekillendiriyor. Özellikle B9 ve B12 vitaminleri sinir sistemimiz üzerinde önemli etkilere sahip. B9 nam-ı diğer folik asit nöronlar arası iletişimde önemli bir rol oynuyor, daha anlaşılır bir dille söylemek gerekirse bizi mutlu ediyor. Triptofan, proteinleri oluşturan 20 aminoasitten biri. Vücudun üretemediği bu temel aminoasit, hem mutluluk hormonu seratonin, hem de sadece uyurken salgıladığımız melatonin üretiminde rol oynuyor. Bu hormonların eksikliği kişide depresyon ve uykusuzluğa sebep oluyor. Dolayısıyla triptofan bakımından zengin bir beslenme biçimi benimsemek ruh halimize iyi geliyor. Bu aminoasitten zengin besinler olan hindi, yumurta, badem, tavuk, soya, süt ve süt ürünleri, keçi peyniri, mandalina, muz, kakao, parmesan peyniri, susam, fıstık, biftek, un ve kahvaltılık tahıllar moralimizin düzelmesini sağlıyor.

GÜLÜMSETEN KAHVALTI
Uzmanlara göre kahvaltıda 100 gram peynir, bir avuç badem ya da fındık, yağ sürülmüş bir dilim ekmek, bir yumurta (yağsız olarak tüketilmesi gereken yumurtanın üzerine kimyon, acı biber ya da taze otlar eklenebilir), yeşil çay ve bir muz tüketilmesi keyfimizi yerine getiriyor, bizi iyi hissettiriyor.

MEVSİMSEL GERGİNLİKLER İÇİN BALIK
Ton ve somon gibi yağlı balıklar ile zeytinyağı ve ayçiçeği yağı gibi bitkisel yağlar, Omega 3 depoları. Vücudun kendi kendine üretemediği bu temel yağ asidi uyku hormonu olarak bilinen melatonin üretimine katkıda bulunuyor. Özellikle yazdan kışa geçerken hissedilen mevsimsel gerginliklere karşı Omega açısından zengin beslenmekte fayda var.

MUTLU EDEN SALATA SOSU
Bir şişenin dörtte birini zeytinyağı, dörtte birini keten tohumu yağı, dörtte birini ayçiçeği yağı, dörtte birini de üzüm çekirdeği yağıyla doldurup salatalarınıza eklerseniz Omega 3 deposu sosunuzla daha mutlu bir insan olabilirsiniz.

DEPRESYONA KARŞI BREZİLYA FINDIĞI
Stresle mücadele eden ve kansere karşı koruyuculuğu kanıtlanmış bir oligo element de selenyumdur. Mantar, domates, brokoli, soğan, kımızı et ve deniz ürünleri selenyumdan zengin besinlerin bazıları. Ama bir gıda maddesi var ki barındırdığı selenyum miktarıyla bütün diğer gıdaları geride bırakıyor: Brezilya fındığı adlı bu kendi küçük marifetleri büyük besinin bir tek tanesi bile kurutulmuş ve tuzsuz olarak tüketildiğinde günlük selenyum ihtiyacını karşılıyor. Doktorların tavsiyesi sabah kahvaltısında beş ya da altı tane tüketilmesi.

KONSANTRASYON İÇİN BAL
Bal ve polen içeriğindeki mineral, oligoelement ve vitaminler sayesinde muhteşem bir antioksidan kaynağı. Sadece yorgunluk ve stresle mücadelede yardım etmiyor aynı zamanda odaklanmayı da kolaylaştırıyor. İçerdiği teobromin nedeniyle çikolata, kateşin nedeniyle yeşil çay ve flavonoid nedeniyle de biberiye hafızayı güçlendiriyor ve konsantrasyonu artırıyor. Daha sağlıklı bir beyin için beslenme dışında yapılması gerekenler var. Sudoku çözmek, düzenli olarak spor yapmak ve uyku düzenine dikkat etmek beyne faydalı.

BEYNİN BAŞ DÜŞMANI GIDALAR
Yağ, krema ve şarküteri ürünleri içerdikleri doymuş yağ sebebiyle beynin düşmanı gıdalar listesinin başında geliyor. Alkol, tütün ürünleri, gereksiz ilaç tüketimi ve kirlilik de beynimize zarar veriyor.

ZEKA KÜPÜ YAPAN MENÜ
Sabah:
Bir bardak yarım yağlı süt
Tam buğday ekmeği
Bir kaşık tereyağ
3-4 kuru kayısı
Portakal suyu

Öğle:

Somon ızgara
Elma kompostosu
Üzerine ceviz, domates, sirke ve kolza yağı eklenmiş marul salatası
Kabuklu pirinçle yapılmış pilav
Tam buğday ekmeği

Akşam:

Haşlanmış mevsim sebzeleri
Omlet
Bir kase yoğurt
Kırmızı meyve salatası
Tam buğday ekmeği