Hızlı modaya ve genç trendlere yön veren H&M sadece ünlü tasarımcı ve modaevleriyle yaptığı ortak koleksiyonlarıyla değil, çevreci çalışmalarıyla da dikkat çekiyor. Marka son olarak bir yıl boyunca topladığı kullanılmış kıyafetleri yeniden işleyip Conscious Denim isimli özel bir koleksiyon hazırladı. 2 Ekim'de Türkiye'de de satışa çıkacak bu koleksiyon hakkında markanın tasarımcısı Jon Loman ile konuştuk: ? Marka olarak çok heyecanlıyız. Geçtiğimiz yıl Şubat ayında tüm dünyada özel bir proje başlattık. Bir yıl boyunca kullanılmış kıyafetleri topladık. Topladığımız kıyafetlerin ilk meyvesi bu yıl bahar koleksiyonumuzun bir kısmını oluşturdu. ? Bu ay piyasaya çıkan Conscious Denim koleksiyonumuz bu projenin ilk gerçek meyvesi. İlk yıl 3 bin ton giysi topladık. Şu ana kadar 8 bin ton tekstil ürünü toplandı. Bunları özel yöntemlerle kadın, erkek ve çocuklar için jean'e çevirdik. ? Kullanılmış kıyafetleri işlemek, sıfırdan iplik üretip onu kumaşa çevirmekten daha az karbondioksit üretmenizi sağlıyor. Biz bu projede ayrıca jean yıkama tekniklerinden, tüm işlemlere kadar tamamen çevreci bir anlayışı devreye soktuk.