Dünya
otomotiv tarihinin 100 yılı aşkın bir geçmişi var. Kısa sayılabilecek bu zaman diliminden birçok otomobil firması geldi geçti. Az sayıda marka iz bıraktı ve kalıcı oldu. Bugün otomotiv dünyasına yön veren, geleceğini şekillendiren markaların tarihçelerine baktığımızda ilginç bir fotoğrafla karşılaşıyoruz. Ünlü markaların daha önce otomobilden farklı iş kollarında faaliyet gösterdiğini görüyoruz. Dünün dokuma tezgahı, motosiklet, kahve değirmeni, ütü, çamaşır makinası, bisiklet, uçak motoru, traktör üreten firmaları, bugün dünyanın yakından tanıdığı otomobil markalarına dönüştü. Otomotiv markalarının birbirinden ilginç hikayelerini sizin için araştırdık. Bugünün otomotiv devlerinin ilk işlerini duyunca çok şaşıracaksınız.
Toyota dokuma tezgahından doğdu
Sakichi Toyoda, 1918'de iplik ve dokuma fabrikası kurdu. Hayali olan Japonya'nın ilk otomatik dokuma tezgahını ise oğlu Kiichiro'nun da yardımıyla 1924'te tamamladı. İki yıl sonra Toyoda otomatik dokuma tezgahları fabrikası kuruldu. Kiichiro, 1920'lerde yaptığı Amerika ve Avrupa gezilerinde, otomotiv sektöründen etkilendi. Otomatik dokuma tezgahının patentinin satılmasından gelen parayı kullanarak 1937'de Toyota Motor Corporation'u kurdu. Toyota, hâlâ dokuma tezgahı üretimine de devam ediyor.
Peugeot dikiş makinası ile tanındı
1810'da Fransa'da kurulan çelik dökümhanesinde işe başlayan Christian Peugeot, saat yayları, tıraş bıçakları ve hızarlar üretti. Bunun yanı sıra korse, kahve değirmeni, karabiber öğütücüsü üreten Peugeot, özellikle kendi geliştirdiği dikiş makinesi ile tanındı. 1882'de bisiklet üretmeye başladı. Fabrikanın baş mühendisi Armand Peugeot, otomobil sektöröne girmek istiyordu. Tasarladığı üç tekerli buharlı motorun ardından Peugeot, 1905 yılında ilk otomobili üretmeyi başardı. Marka, bugün otomobil ve bisikletin yanı sıra kahve ve karabiber değirmeni üretmeye devam ediyor.
Traktörden Lamborghini'ye
Automobili Lamborghini, herkesin rüyasını süsleyen spor otomobilleriyle tanınıyor. Ama marka spor otomobilden önce, traktör üretiyordu. Traktörden, spor otolara geçiş şirketin sahibi Feruccio Lamborghini'nin spor otomobil tutkusuyla başladı. Kullandığı Ferrari'nin sürekli arıza yapması üzerine Ferrari'nin sahibi Enzo Ferrari ile görüşmek isteyen Lamborghini bunu başaramadı. Şikayetlerini anlatamayan Ferruccio Lamborghini, Ferrari'den daha iyi bir spor otomobil üretmeye karar verdi. Yeni model çalışmalarına 1962'de başladı. 1963'te Automobili Ferruccio Lamborghini adlı şirketi kurdu.