X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sağlığın sırrı bu 5 süper besinde gizli
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sağlığın sırrı bu 5 süper besinde gizli

  • Giriş Tarihi: 3.1.2015
Sağlığın sırrı bu 5 süper besinde gizli
Sağlığın sırrı bu 5 süper besinde gizli

2015'te daha sağlıklı ve güzel olmanın sırrı süper besinlerde. Pekan cevizi, sardalya, kırmızı elma, siyah çikolata ve zeytinyağıyla yaşam kalitenizi artırabilir, daha dinç olabilirsiniz

Çok az yediğinizde bile besin değeri açısından vücutta bomba etkisi yaratarak sağlığınıza sağlık katan yiyeceklere süper besin denir. Süper besinler iki amaç doğrultusunda sağlığınıza değer katar. Birincisi yaşlanma sürecinizi yavaşlatır. İkincisi kansere karşı vücudun savunmasını artırır çünkü süper besinlere ilaçlarda dahi bulunmayan özel besin bileşenleri bulunur. 2015 yılında görünümünüzü gençleştirmek istiyorsanız buzdolabınızda ve mutfağınızda bu yiyecekleri bulundurmanızı tavsiye ederim.
Pekan cevizi: Ülkemizde kuruyemiş satan yerlerde yeni yerini almaya başlayan pekan cevizi; kolay kırılabilir kabuğuyla bildiğimiz ceviz görüntüsünde, biraz yassı ve uzun yapıda ender bulunan bir sağlık iksiridir.
Bildiğimiz ceviz kalpten göze kadar sağlık açısından olumlu etkileri olan omega 3 yağ asidi içerirken pekan cevizinde omega 3 yağ asidi oldukça azdır. Pekan cevizi zeytinyağında bulunan tekli doymamış yağ asidi oleik asitten zengin bir gıdadır. Diğer kuru yemişlerden fazla diyet lifi ve B grubu vitamini içerir. Her gün beş adet pekan cevizini salatanıza koyabilir veya taze meyvelerin yanında yiyebilirsiniz.
Sardalya: Ben sardalyaya balıkların elması diyorum. Çünkü en yüksek B12 vitaminine sahip balık sardalya.
Kognitif sağlık açısından birebir. Çoğu hayvansal kaynakta bulunmayan kadar demir ve selenyum minerali de içeriyor. Demir eksikliği anemisine sahip kişilerin demir seviyelerinin yükselmesi için kırmızı et yerine sardalya yemeleri daha etkilidir. Sardalya küçük balık olduğu için denizin derinlerinde yaşamaz ve bu nedenle de ağır metal içermez. Ve çok yüksek oranda omega 3 içeren nadir balık çeşitlerindendir. Sardalyayı haftada üç kere bol zeytinyağlı ve yanında kuru soğan ile yemenizi öneririm. Bu şekilde tüketmek sizi genç tutacaktır. Her bir porsiyonda yedi adet olmalıdır.
Kırmızı elma: Prosiyanidin, kuersetin ve epikateşin adlı antioksidanlardan zengin olan kırmızı elma her mevsim rahatlıkla bulabileceğiniz taze meyvelerden biridir. Kırmızı elmaya lezzet veren içinde bulunan glikoz ve früktoz karbonhidratları değil tartarik asit adlı meyve asididir. Tartarik asit içeriği elma kırmızılaştıkça ve güneşte olgunlaştıkça artar ve bu elmanın besin değeri daha yüksek olur. Sadece günde bir adet kırmızı elma yiyerek yüksek bir bağışıklığa sahip olabilirsiniz.
Kırmızı elma pridoksin, B1 ve B2 vitaminlerini içerir ve bu sayede metabolizmanın hızlanması için gerekli enzimlerin de çalışmasına destek olur. Elma yiyerek tansiyon yükselmesinden korunur, içerdiği diyet lifi ile de kabızlığı engellersiniz.
Siyah çikolata: Yoğun kakao ve kakao yağı sayesinde kalp dostu olan siyah çikolata hayatınızda bulunması gereken yegane tatlıdır. Kakao, aynen kırmızı veya siyah üzümde bulunan polifenol ve flavonoid adlı güçlü antioksidanların önemli bir kaynağıdır. Kalp ve damar sağlığını ilaç gibi koruyor, atardamarların genişlemesini sağlıyor ve kan basıncını da düşürüyor. Günde 40 gram kadar kakao oranı yüksek çikolata tüketirseniz hem genç hem de sağlıklı olabilirsiniz.
Zeytinyağı: Akdeniz diyetinin altın suyu diye nitelendirdiği zeytinyağı, bol polifenol içeriği nedeniyle mide koruyucu ve gençlik iksiri olarak bilinir.
En değerli zeytinyağı soğuk sızma ekstra virgin denilen işlem görmemiş olanıdır. Zeytinyağının yüzde 73'ü oleik asittir ve K ile E vitaminin de çok iyi bir kaynağıdır.
Yemek ve salatalarınıza ısı ile işlem görmeden eklemenizi sağlamanızı tavsiye ederim.
Günün sağlığı iyileştirici formülü

Gençleştiren çorba
Bahsettiğim yiyecekler düzenli olarak az miktarda dahi tüketilirse yıllara meydan okumanız elbette hayal değil. Ayrıca bol taze sebze yemeniz de bu etkinin iki katına çıkmasını sağlar. Bu nedenle bu hafta gençleştiren çorba tarifimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Malzemeler:
Yarım kereviz
2 sardalya balığı
1 adet kuru soğan
3 diş sarımsak
4 yemek kaşığı taze dereotu
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Çekilmiş tane karabiber

Yapılışı:
Sardalyaların kuyruk, kılçık ve kafasını temizleyip tencereye koyun. Kuru soğan, kereviz ve sarımsakla balıkları az suda pişirin. Ocaktan almadan bir dakika önce çekilmiş tane karabiberi de karışıma ekleyin. İki-üç dakika dinlendirdikten sonra karışımı mutfak robotuna alın ve taze dereotu, zeytinyağı ekleyerek krema kıvamına gelinceye kadar çekin. Lezzetli çorbanız hazır.

GÜNÜN BİLİMSEL NOTU
Zayıflama ilaçlarına dikkat!
Kilo vermek isteyen birçok kişi tükettiği yiyeceğin miktarını azaltmadan kolayca kilo vermenin peşine düştüğü için ilaç ve diyet destekleyicileri cazibe kazanıyor. İlaç aslında sadece şişman ve şişmanlığa eşlik eden en az iki adet kronik hastalık varlığında diyet tedavisi ile birlikte belirli sürelerde kullanılabilecek tedavi alternatifidir. Psikiyatrik hastalar, hamile ve emziren anneler, 18 yaş altındaki çocuklar, hipertansiyonu olan hastaların kilo vermesi için ilaç kullanmasına müsaade edilmemektedir.