X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 'Darı'sı başımıza
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

'Darı'sı başımıza

  • Giriş Tarihi: 3.10.2015
'Darı'sı başımıza
'Darı'sı başımıza

Süper yiyecek kinoanın yerini yeni dönemde darı alıyor, emojiler pizza siparişi vermek için yeterli oluyor. Doğal yağlar yemek trendlerindeki yerini alırken, cırcır böceği etinden yapılan hamburgerler de yavaş yavaş restoranlara girmeye başlıyor

Değişmeyen tek şey değişimin kendisi. Her yıl trendler de elbette bu sözden nasibini alıyor. Moda, fitness, müzik, eğlence hayatı... Birçok alanda trendler ciddi değişimler yaşıyor. Elbette gastronomi alanı da bu durumdan nasibini alıyor. Sonbaharla birlikte araştırma şirketleri gastronomi alanında hayatımıza girecek yenilikleri açıkladı bile. Şık ve pahalı restoranların yerini bistrolar alıyor, darı menülerde çoğalıyor, bezelye tüketimi artıyor... Bir de kim korkar yağdan durumu söz konusu. O halde sözü fazla uzatmayalım ve yeme-içme dünyamızda neler olacak bir göz atalım...
Sonbahar-kış döneminde kinoanın yerini darı alıyor. Bildiğimiz darı... Aslında biz darıyı daha çok muhabbet kuşlarının yemi olarak biliyorduk. Oysa bozanın da hammaddesi olan darı pek ala yiyeceklerde de kullanılıyor. Hem B vitamini, demir ve kalsiyum bakımından da oldukça zengin. Fazla pişirmediğiniz sürece tadı da epey lezzetli. O halde yeni sezonda daha az kinoa, daha fazla darı görmeye hazırlıklı olun.
Teknoloji hayatımızı kolaylaştırmaya son sürat devam ediyor. Örneğin Domino's Pizza'da artık emoji ile sosyal medya üzerinden sipariş vermek mümkün. Tabii bu uygulama henüz Amerika için geçerli. Ama Madrid'teki Pizza Hut'ta dokunmatik ekranla malzemelerinizi seçip pizzanızı sipariş verebiliyorsunuz. Akıllı telefon üzerinden bara gitmeden sipariş veren uygulamalar zaten başladı bile. Siparişi verirken lokasyonunuzu da yolluyorsunuz ve siz bara gitmeden içkiniz ayağınıza geliyor.
Son yıllarda organik yiyecek modası aldı başını gidiyor. Neredeyse sağımız, solumuz organik market oldu. Ama 2016 yılında gastronomi alanında en çok parayı harcayacak olan Z Kuşağı yemekte tada kaliteden daha çok önem veriyor. O halde hazır olun organik kafeler, sadece sağlıklı yemek hazırlamak yeterli olmayacak. Lezzetli olanlar fark yaratacak.
Sosyal sorumluluk gastronomiye de sıçradı. Artık tüketici daha bilinçli. Sadece kalan yemekleri hayvan barınaklarına yollamaktan da bahsetmiyorum. Tüm dünyada duyarlı bazı restoranlar "Bir alana, bir yardım" gibi kampanyalar başlattı. Siz bir pizza aldığınızda, bir pizza da ihtiyacı olana gidiyor. Tüketici bu tarz duyarlı mekanları tercih ediyor.
Sağlıklı beslenme akımıyla göz ardı ettiğimiz yağ da yükselişe geçiyor. Hem soğuk günler bizi bekliyor, vücuda biraz yağ almakta sorun yok. Yağ fobilerimizden kurtulmanın şimdi tam zamanı. Hem doğal yağlar sağlıklı diyetlerin önemli bir parçası.
Bezelye de yeni soya olarak gastronomi dünyasındaki yerini alıyor. Protein açısından zengin bezelye yakında fine dining restoranlarda bile olacak. Zaten kim sevmez kıymalı bezelye yemeğini...
Halk arasında 'kasıntı' olarak da tabir edilen, yemeklerin kocaman tabaklarda ufacık porsiyonlar halinde servis edildiği pahalı restoranlar da artık tüm dünyada 'out' oluyor. Hem milyon dolarlık yatırımlar gerektiren bu restoranlara müşteri en fazla ayda bir gidiyormuş. Onun yerine 'mahalle kafesi' olarak da tarif edebileceğimiz, rahat ve çok pahalı olmayan mekanların sayısında artış olacak.
Bahşiş sorunu gerçekten de sıkıntılı hal alabiliyor. Aslında servis ücreti alınmayan bir restoranda servis elemanına ne kadar bahşiş vereceğiniz size kalmış ama bu birçok ülkede değişiklik gösteriyor. Ortalama hesabın yüzde 10'u bahşiş olarak vermeyi doğru tanımlayabiliriz. Ama gelişen teknolojiyle bahşiş sorunu da ortadan kalkıyor. Restorana gitmeden ödeme sistemi sayesinde servis ücreti de hesaba eklenmiş olacak.
"Protein bitiyor, böcek yemeye hazırlanın" diye yıllar önce uyarmaya başladı bizi gıda mühendisleri. Avusturalya'da sırf böcek yapan oldukça iddialı mekanlar da açıldı. Ama birçoklarımızın bünyesi halihazırda böcek yemeyi kaldıramıyor. Bu durumda alternatif menüler arayan şefler de çekirge etini hamburger köftesi haline dönüştürüyor. Amaç şeklini, şemalini görmeden yavaş yavaş bu tarz etlere alışmak. Yine böceklerden yapılan enerji barları da piyasaya girdi bile.