X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uzun ve sağlıklı ömrün sırrı zeytinyağı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uzun ve sağlıklı ömrün sırrı zeytinyağı

  • Giriş Tarihi: 10.10.2015
Uzun ve sağlıklı ömrün sırrı zeytinyağı
Uzun ve sağlıklı ömrün sırrı zeytinyağı

Zeytinyağının faydaları saymakla bitmiyor. Ömrü uzatıyor, kalp damar hastalıklarına iyi geliyor, doğal bir anti-aging etkisi yapıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Serap Güzel zeytinyağının faydalarını anlattı

Sağlık için faydası kanıtlanmış olan bitkisel yağların beslenmemizin temeli olması gerekir. Bunlardan zeytinyağı mucize bir besindir. Mümkün olduğunca yemeklerin zeytinyağı ile yapılması gerekir. Çünkü tüm dünyada önerilen en sağlıklı beslenme şekli olan Akdeniz tipi beslenmenin temelinde de zeytinyağı vardır.

KALP İÇİN KORUYUCUDUR
Zeytinyağı tekli doymamış bir yağ türüdür ve öncelikle kalp-damar hastalıklarına karşı koruyucudur. Çünkü tekli doymamış yağ asitleri kan kolesterolü LDL'yi düşürür ve iyi kolesterol dediğimiz, damarlarımız için koruyucu olan HDL'yi yükseltir. Kan yağları yüksek ve kalp-damar hastalığı gelişme riski olan kişilerin tüketmesi oldukça faydalıdır. Çocukların gelecekte sağlıklı bireyler olabilmeleri için dengeli bir beslenme düzenine ve hareketli yaşam tarzına sahip olmaları büyük önem taşıyor. Sağlıklı beslenme çocuğun bedensel, sosyal ve duygusal gelişimi üzerinde önemli rol oynuyor. Çocukluk çağında kazanılan sağlıklı beslenme alışkanlıkları, hayatın sonraki dönemlerini etkileyerek ileriki yaşlarda ortaya çıkabilecek sorunları önlemede de oldukça etkilidir.

ZEKAYI GELİŞTİRİYOR

Zeytinyağı içeriğindeki yağ asitleri ve E vitamini sebebiyle zekâ gelişimine katkıda bulunuyor. Zeytinyağının düzenli tüketimi sinirlerdeki akışkanlığı doğru biçimde sağlamaya, hafızayı kuvvetlendirmeye, beyin hücrelerinin yenilenmesine, öğrenme kabiliyetinin ve okul başarısının artmasına yardımcı oluyor. Bu yüzden okul çağı çocuklarında kilo ve yaşa bağlı olarak değişmekle birlikte günlük beslenmede, evde yapılan yemek ve salatalarda 1-2 yemek kaşığı zeytinyağı kullanmakta fayda vardır.

DOĞAL ANTİ -AGİNG
Zeytinyağı içerdiği A ve E vitamini ve diğer pek çok fenolik bileşen ile iyi bir antioksidandır. Bu da bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesini, hastalıklara karşı vücudun daha dirençli olmasını sağlar. Hücre hasarını önleyerek yaşlanmasını geciktirir yani doğal bir anti-aging ürünüdür. Zeytinyağının sindirimi kolay olduğu için mide ve sindirim sistemi için de rahatlatıcı, koruyucudur. Aynı zamanda bağırsakları çalıştırarak kabızlığı önler ve yine antioksidan özelliği ile buradaki immünitenin (bağışıklık sistemi) oluşmasını sağlar. Unutmayın ki bütün vücudun bağışıklığı bağırsak sağlığından başlar. Zeytinyağının kansere ve obeziteye karşı önleyici olduğu da çalışmalarda bildirilir. Ülkemizde de yaşlı nüfusun en fazla olduğu yerler, zeytinyağının en fazla kullanıldığı Ege bölgesindeki şehirlerdir. Zeytinyağı için uzun yaşamın sırrı diyebiliriz. Biz dünyada zeytinyağı üreten Akdeniz ülkelerinin başında sayılırız ama kişi başı tüketimimiz diğer Akdeniz ülkelerine göre halen düşük miktarda. Özetle, zeytinyağı tüketimini artırmakta fayda var diyebiliriz.

AÇIK SATILAN ZEYTİNYAĞINDAN UZAK DURULMALI

Yaz tatilini Ege Bölgesi'nde geçirenlerin tatil dönüşü zeytinyağı alma alışkanlığı var. Ancak uzmanlar markalı ve ambalajlı ürünler satın alınması gerektiği konusunda uyarıyor. Uzmanlara göre tüketiciler kaliteli zeytinyağı satın almalı. Tüketiciler zeytinyağını gıda üretim izin belgesi olan işletmelerden temin etmeli. Mutlaka markalı ve ambalajlı ürünler tercih edilmeli. İnsanlar ucuzluğuna aldanıp özellikleri, kökeni belli olmayan ürünlere itibar etmemeli. Emin olmadıkça, tanımadığınız kişilerden, yol kenarlarında satılan, markası ve menşei belli olmayan yağlardan sakınılmalı. Yoksa zeytinyağı almaya heveslenip, zeytinyağı yerine konulan başka yağları almak durumunda kalabilirsiniz. Ayrıca zeytinyağındaki asit oranı büyük önem taşır. Açıkta satılan zeytinyağların asit oranı bilinemeyeceği için güvenilir markaların tercih edilmesi önerilir.

ZEYTİNYAĞLI YEMEKLER SAĞLIK DEPOSU

Zeytinyağlı yemekler genelde sebze ağırlıklı olduğu için, hem zeytinyağı hem sebze tüketmek bizim için iki kere sağlık demektir. Çünkü sebzeler içerdikleri posa, vitamin, mineral ve fitokimyasallar ile beslenmemizin önemli antioksidanlarıdır. Sebzelerin kalorileri düşük olduğu için tüketiminde sınır da yoktur. Günlük 2-3 porsiyon sebze ve salata tüketilebilir.