Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bilgisayar tuval, fotoğraf makinesi fırça, ışık boya oldu

Giriş Tarihi: 14.11.2015
Bilgisayar tuval, fotoğraf makinesi fırça, ışık boya oldu

Çağdaş fotoğraf sanatçısı Ali Alışır'ın çalışmaları dünyadaki 99 büyükelçilikte, Cumhurbaşkanlığı Köşkü'nde ve yerli-yabancı birçok koleksiyonda yer alıyor. Bugüne kadar dört sergi açan Alışır, yeni sergisi için çalışmalarına 'sanat sığınağı' gibi görünen ev-ofisinde devam ediyor

Çagdas fotograf sanatçısı Ali Alısır'ın (37) Istanbul Moda'daki ev-ofisinin duvarlarında ebatları birbirinden farklı birçok çagdas sanat eseri görmek mümkün. Ilk baktıgınızda resmi andıran ama kendine has, özgün çalısmalar bunlar. Alısır'ın kurgusunu dijital müdahalelerle olusturdugu islerinin ortaya çıkıs serüveni ise sanatçının "Kendi içimde bir Rönesans yasadım" dedigi Italya Floransa'da geçirdigi bes yıla dayanıyor. Alısır için eserlerini ürettigi ev-ofisi adeta sıgınagı gibi. Gün geliyor hiç uyumadan üç gün üst üste çalısmalarını sürdürüyor. Dünyada 99 büyükelçilikte, Cumhurbaskanlıgı Köskü ve Istanbul Modern Sanatlar Müzesi'nde ve yerli-yabancı koleksiyonlarda çagdas sanat fotografları yer alan Alısır'ın Eyemazing dergisinde de islerine yer verilmis. 2014'te de dünyadaki en iyi fotograf sanatçılarını listeleyen Eyemazing Susan kitabında yer almıs.

DİJİTAL DÜNYAYA GEÇİŞ

Alısır, yolculuguna resim çizerek baslamıs ama burslu okudugu Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde resim degil, grafik bölümünü tercih etmis. Alısır, "Bir kalıba girmemek ve özgürlük hissi nedeniyle resmi degil, grafik bölümünü tercih ettim. Ama resimden de kopmadım. Bugün yaptıgım çagdas sanat islerine yakın tarzda isleri o günlerde elle yapıyordum. Bazen figüratif bazen desen agırlıklı oluyordu çalısmalarım. Malzemelerim kil ve boyaydı. Fotograf ve ısıkla tanıstıktan sonra malzemeler baska bir seye evrildi" diyor. 20'li yaslarda portfolyosu elinde tek tek galerileri gezmeye baslamıs Alısır. Ama Türkiye'deki birçok galeriden ret yanıtı almak umutsuzluga itmis onu. Sans eseri Floransa'nın yolunu tutmus. Italya'da dijital fotograf makinesiyle tanısmasıyla da sanat hayatı tamamen degismis. Ali Alısır: "Fotograf gözüm, yarattıgım düsünce kalıplarıyla birlesmeye basladı. Italya'da 30 metrekarelik bir odada yasıyordum. Maddi sıkıntılarım da fazlaydı. Sadece bir bilgisayarım, fotograf makinem vardı. 'Nasıl sanat üretebilirim?' diye düsündügümde bilgisayarım tuvalime, fotograf makinem fırçama, ısık da boyaya dönüstü. Üçünü bir araya getirip tekrar resim yapmaya basladım ama bu sefer kendimi dijital bir ortamda buldum." Bes yılın ardından Türkiye'ye dönme kararı alan sanatçı, burada sürdürdügü çalısmalarında agırlıklı olarak sanal kavramı üzerinden felsefi, sosyolojik ve toplumsal sorunları sorgulamaya girisiyor.

SANAL BEDENLER 2 SERGİSİ ARALIKTA AÇILACAK


Ali Alışır, Sanal Bedenler, Sanal Mekânlar, Sanal Savaşlar ve Sanal Manzaralar sergilerinin ardından dört yıldır üzerine çalıştığı Sanal Bedenler 2 için çalışmalarına atölyesinde son hız devam ediyor. Sanatçı "Artık birbirimize dokunmadan, görmeden ilişkiler yaşıyoruz. Gerçeklikten uzaklaşmaya başladık. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte kendimize ve birbirimize yabancılaşmaya başladık. Ben de bu konu üzerine yöneldim" diyor. Sanal Bedenler ilk sergisi Alışır'ın. Sanal Bedenler 2 ise daha çok mekanikleşen insanı sorgulayacağı çalışmalardan oluşuyor. Alışır: "Bu sefer cansız mankenlerin yüzleri ve bedenleri, gerçek insanların yüzleri ve bedenleriyle birleşecek. Dört yıldır çalışmalarımı sürdürdüğüm Sanal Kavramlar 2 sergisini yıl sonunda açmayı planlıyorum" diyor.

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Bilgisayar tuval, fotoğraf makinesi fırça, ışık boya oldu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz