X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Moda oyun kahramanlarına sarıldı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Moda oyun kahramanlarına sarıldı

  • Giriş Tarihi: 9.1.2016
Moda oyun kahramanlarına sarıldı
Moda oyun kahramanlarına sarıldı

Özellikle Uzakdoğu'da ve Japonya'daki moda meraklılarını yanına çekmek isteyen Louis Vuitton'un bir bilgisayar oyunu karakterini koleksiyon yüzü olarak seçmesi tarihi bir andı. Sinema dünyasının ardından şimdi de moda endüstrisi sanal kahramanların peşine düştü

Dünyanın en güçlü ilk üç endüstrisinden biri olan moda endüstrisi, her sene ayakta kalabilmek için kendisine yeni yöntemler geliştirir. Moda haftaları, reklam kampanyaları, şöhretlerle yapılan iş birlikleri, dergi çekimleri de hep dünyanın dört bir yanında binlerce kişiye istihdam sağlayan bu endüstrinin ayakta kalması içindir. Moda endüstrisini bir gemiye benzetecek olursak bu geminin kaptanı da lüks moda evleridir… Bu modaevleri, moda haftalarıyla birlikte her altı ayda bir yeniden bir varoluş savaşına girer. Geçtiğimiz yıl ekim ayında Paris Moda Haftası'nda 2016 ilkbahar-yaz koleksiyonunu tanıtan Louis Vuitton'un da şu an lüks endüstrisine hükmeden Uzakdoğu piyasasını elinde tutmak için geliştirdiği yeni yöntemi o zaman gözler önüne serdi. Markanın defilesinin en sonunda dünyanın en çok satan oyunlarından biri olan Final Fantasy'nin pembe saçlı samuray kılıçlı güzel karakteri Lightning'i andıran bir manken podyuma çıktı.

SİNEMANIN İZİNDE...

Oyun serisinin 2009'da piyasaya çıkan versiyonunun ana karakterlerinden biri olan Lightning, oyun dünyasının en sevilen kadın karakterlerinden biri. Ünlü oyun tasarımcısı Tetsuya Nomura tarafından tasarlanan Lightning; özellikle video oyunlara, çizgi film karakterlerine ve mangalara hayranlıklarıyla tanınan Uzakdoğu'da özellikle de Japonya'da tam bir fenomen… Louis Vuitton'un kreatif direktörü Nicolas Ghesquiere böylece, Japon müşterileri markaya daha çok çekebilmenin ve kendileriyle marka arasında bir bağ kurabilmenin yolu olarak bilgisayar oyunlarının gücünden yararlanmaya karar verdiğini de Paris defilesiyle ortaya koymuş oldu. Ancak geztiğimiz günlerde markanın ilkbahar-yaz koleksiyonunun tanıtım yüzlerinin açıklanması sırasında hepimiz yine de küçük çaplı bir şok yaşadık. Ghesquire, koleksiyon çekimlerine ait fotoğrafları birer birer Instagram'daki hesabı üzerinden paylaşırken markanın yeni yüzleri arasında en büyük ilgiyi Lightning çekti. Louis Vuitton markası da tamamen sanal bir karakteri koleksiyon yüzü olarak ilk kullanan marka olarak tarihe geçmiş oldu. Fransız kreatif direktörünün bu ezber bozan adımının ardından gazeteler, "Özellikle Japonya'yı ve Uzakdoğu'yu kendisine ana hedef olarak seçmiş bir markanın kullanabileceği daha ünlü bir marka yüzü daha yoktur herhalde. Marka yüzde yüz tanınan bir sanal karakterle gençler arasında bilinirliğini artırdı, Uzakdoğulu müşterilerinin kalbini çaldı ve bilgisayar dünyasına olduğu kadar paraya hükmeden bilgisayar koliklerin de dikkatini çekmeyi başardı" yorumunu yaptı. Bilgisayar oyun karakterlerini ve çizgi romanları bugüne kadar hep Walt Disney ve Warner Bross.'un başını çektiği film stüdyoları kullanmıştı. Cindirella'yı, Karlar Ülkesi'nin Kraliçesi Anna'sını tekstil ürünleriyle tüm dünyaya yayan sinema endüstrisinin izinden gitmeye karar veren moda dünyası da artık daha geniş kitlelere ulaşabilmek için sanal karakterlerin popülaritesinden yararlanmaya ve kendisini gençleştirmeye karar verdi.

BU İLKBAHAR HER YERİMİZ ÇİZİLECEK

Sonbahar-kış sezonunun indirimleri başlamışken hatta markalar yavaş yavaş ilkbahara ait bazı parçaları mağazalarında sergilemeye başlamışken bizim de yeni sezondan haberdar olup indirim dönemi alışverişimizi ona göre yapmamızda fayda var. Bu ilkbahar ve yaz aylarında 'En çok ne giyeceğiz?' diye soracak olursanız benim de kombinlemeyi en çok sevdiğim parçalar olan çizgili parçaları giyeceğimizi söyleyebilirim. Ancak bu defa siyah-beyaz çizgilerle yetinmemize gerek yok. Yatay ya da dikey rengarenk çizgili parçalar resmen tüm ilkbahara damga vuracak. Alexander Wang'in çizgili gömlek ve elbiselerini, Missoni'nin çizgili uzun elbiselerini, Dolce&Gabbana'nın çizgili etek ve bluzlerini görüp de hayran kalmamak imkansız. Düz renklerle kombinlediğiniz anda dikkat çekici bir görüntüye ulaşacağınız bu çizgileri giyerken tabii ki vücudunuzda dikkat çekmek istediğiniz noktaları göz önüne almanızda fayda var.