Bir müzik ikonu hayata veda ettiğinde ilk yaptığımız genellikle şarkılarını dinlemek olur. Soluğu bir müzik mağazasında alıp müzisyenin bizde eksik olan albümlerini raflarda araştırmaya girişiriz. Ya da dijital müzik platformlarından şarkılarını indirmeye başlarız. Müziksever için kaybettiği kahramanına olan derin bağlılığını ve olaydan duyduğu üzüntüyü göstermenin en iyi yoludur bu... İlerleyen haftalarda müzisyenin şarkıları çok dinlenenler, en çok indirilenler listesinde yerini alır. Albüm satışları patlar. Bir süre sonra şarkılar da yetmez. Tişört, kahve kupası gibi lisanslı ürünleri mağazalarda satılmaya başlanır. Sergiler açılır, belgeseller yayınlanır. Acı ama gerçek, müzisyenin ölüsü dirisinden daha çok kazandırmaya başlamıştır. Bunun son örneğini David Bowie ile yaşıyoruz. 10 Ocak'ta kansere yenik düşen müzisyen, ölümünden üç gün önce son albümü
Blackstar'ı yayınlamıştı. Albüm ilk haftasında 174 bin satarken en iyi albüm listelerinin ilk sırasına yerleşti. Bowie'nin 50 yılı aşkın süre boyunca yayınladığı şarkılar ise dijital platformlarda 19 milyon kez dinlendi. Yani her 31 saniyede bir şarkısı 'stream' edildi. Yazarları arasında yer aldığı
Lazarus adlı müzikalin bilet fiyatı ise 2 bin dolara çıktı. Yakında David Bowie tişörtleri, çantaları da hayatımıza girecektir. Hatta belki adına bir restoran bile açılabilir.
MJ ZİRVEDE
Amerikan Forbes dergisi her yıl, öldükten sonra kazandırmaya devam eden müzisyenlerin listesini açıklıyor. 2014 verilerine göre 2009'da yaşamını yitiren Michael Jackson yıllık 140 milyon dolar kazançla ilk sırada yer alıyor. Albüm satışları, şovlar gelirin önemli bir bölümünü oluşturuyor. İkinci sırada 55 milyon dolar gelirle Elvis Presley geliyor. Presley'in Memphis'teki evi günümüzde müze olarak hayatına devam ediyor ve her yıl 600 bin kişi tarafından ziyaret ediliyor. Bob Marley ise 20 milyon dolarla üçüncü sırada. Müzisyenler hayatlarını kaybediyor ama arkalarında bıraktıkları eserler, varislerini, plak şirketlerini zengin etmeye devam ediyor. En önemlisi müzisyenin ismi unutulmuyor, sonraki kuşaklara kadar ulaşıyor.