Türkiye'nin en iyi haber sitesi

, yaz turnelerine yatırım yapıyor

Moda, yaz turnelerine yatırım yapıyor

Müzisyen ve markalar arasındaki sponsorluk anlaşmaları birkaç yıl içinde yüzde 33 oranında arttı. Markalar, popüler yıldızların konser turnelerinde kullandıkları kostümlerini hazırlayarak potansiyel tüketiciyle buluşuyor

Dünyanın dört bir yanındaki haftaları sona erdi. Sonbahar yaprakları sokakları kaplamaya başlayıncaya kadar moda evlerinin ve tasarımcıların kendilerini gösterebilecekleri ve tasarımlarından bahsedebilecekleri pek bir nokta kalmıyor. Ancak asla durmayan moda dünyası yaz aylarındaki rehavetin bir nebze de olsa önüne geçebilmek için pop starlarla işbirlikleri yapıyor. Bunun birçok farklı şekli var. Mesela markalar ve modaevleri yaz tatiline çıkan yıldızların neredeyse tüm gardıroblarını hazırlamayı üstleniyor. Böylece yıldızlar yaz tatilleri sırasında bu tasarımların da reklamını yapıyor. Ancak modaevleri ve dünyasının yıldızları arasındaki işbirliğini daha çok yaz turnelerinde görüyoruz. Burberry Adele'in dünya turnesi için kıyafetlerini hazırlamaya başladıklarını duyurdu. Florence Welch'in How Big How Blue How Beautiful isimli turnesinin kostümleriniyse Gucci hazırlayacağını açıkladı. Justin Bieber'ın Purpose isimli turnesinin Kuzey Amerika ve Avrupa ayaklarındaki sahne kostümlerini ise Calvin Klein hazırlayacak.

MİLYON DOLARLIK ANLAŞMA
Washington Post'un deneyimli moda eleştirmeni Robin Givham bu turnelerin aslında modanın bambaşka bir kulvarda kendisini ispat etmeye çalıştığının göstergesi olduğunu söylüyor. Givham, "Markalar ve modaevleri artık daha az kıyafetle ilgililer. Esas uğraştıklarıysa markalaşma. Bu da daha fazla sponsorluk konusuna yoğunlaşmalarının önünü açıyor. Bu sayede de önümüzdeki günlerde çok daha fazla marka ve ünlü isim arasında yapılan anlaşmalara şahit olacağız" diye konuşuyor. Sponsorluk anlaşmaları üzerine çalışan IEG isimli grup tarafından yapılan son araştırmala göre 2010 ve 2013 yılları arasında markalar ve yıldızlar arasında yapılan sponsorluk anlaşmaları yüzde 33 oranında artış gösterdi ve bu oran her geçen yıl daha da büyüyor. Genel olarak bir marka ünlü bir yıldızın turne kıyafetlerini üstlenebilmek için o yıldıza yaklaşık bir 1 milyon dolar civarında bir ödeme yapıyor. Menajerlik ve reklam ajansları markaların ürünlerini tüketiciye göstermek amacında olduğunu söylüyor.

YILDIZLARI İZLİYORLAR
DMA United firmasının CEO'su Marc Beckman, "Firmalar çoğu şarkıcıların sahnenin yanı sıra şehirler arasındaki yolculuklar sırasında ve back-stage'de de kendi tasarımlarını giymesini istiyor. İşte bunu yaptıkları zaman tüm turne sırasında tasarımlar defalarca medya ve sosyal medya tarafından potansiyel müşterilerin gözleri önüne seriliyor. Ve tabii ki müşterileri, gazetede belki ilanlı sayfaları çevirmeyi tercih etseler de Justin Bieber'ın turnesi için ne giydiğine saniyelerce bakıyor" diye konuşuyor. Ancak tabii ki müzik ve moda dünyasının en parlak isimleri arasındaki anlaşmalar genellikle tasarımcı ve şarkıcı arasındaki ortak arkadaşlık ve birbirini beğenme üzerinden şekilleniyor. Genel olarak zirvedeki yıldızlar arz ve zevklerine uymayan isimlerle anlaşma yapmaktan kaçınıyor çünkü yıllarca uğraşarak yarattıkları imajlarını zedelemekten de çekiniyorlar. Bu nedenle olaya garantici yaklaşıp, kendini ispat etmiş, dünyada milyonlar tarafından izlenen moda markalarıyla işbirlikleri doğuyor.

EN RENKLİ TURNE
Taylor Swift, 1989 isimli turnesi sırasında sayısız marka ve tasarımcının tasarımlarını kullandı. Kostüm tasarımcısı Asher Levine'in LED'lerle süslü elbisesi turnenin en çok konuşulan parçalarından biriydi. Ayakkabıları Stuart Weitzman tarafından tasarlanan Swift için ayrıca Jessica Jones, Kaufmanfranco, Zuhair Murad, Yousef Aljasmi ve Lorena Sarbu tasarım yaptı.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Moda, yaz turnelerine yatırım yapıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz