Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Fit bir vücut için evde harekete geçin

Giriş Tarihi: 30.4.2016
Fit bir vücut için evde harekete geçin

Yaza sayılı günler kaldı. Havalar da ısınmışken outdoor sporlar yapmanın tam sırası. Ama bilinçli yapmak, sakatlanmamak önemli. Fitness eğitmenlerinden evde ve sokakta spor yapmak için tüyolar aldık... Su şişesi, sandalye, masa kullanarak evinizde fitness yapabilirsiniz. Kilo vermek ve fit bir vücut için haydi harekete geçin...

Yaza sayılı günler kaldı... Plaj sezonu açılıyor... Six pack'li karınlar, fit bacaklar istiyorsanız artık harekete geçme zamanı... Spor salonu, kişisel antrenör yeni trend. Ama elbette herkesin salona gidecek vakti ya da nakdi olmayabilir Bunun için belediyelerin sokaklara yerleştirdiği spor aletlerinden faydalanabilir ya da evdeki su şişeleriyle kaslı kollar yapabilirsiniz. Elbette beslenme de çok önemli. Bunun içinse uzman bir diyetisyene ya da beslenme uzmanına gitmek şart. Ama spor salonu tercih etmeyenler için ülkenin önde gelen personal trainer'larıyla (kişisel eğitmen) konuştuk... Evde kendi başımıza spor yapabilir miyiz, yürümek mi işe yarar koşmak mı bir bir sorduk... İşte süpürge sopaları, litrelik su şişeleriyle yapabileceğiniz, sizi sıkı bir vücuda kavuşturacak tüyolar... Önce yazımızı okuyun ardından harekete geçin deriz...

Özlem SARA Kaya

Su şişeleriyle kol antrenmanı yapabilirsiniz

- Bize evde spor yapmak için birkaç tüyo verseniz.
- Su şişeleriyle (1-2 litre) kol antrenmanı gayet iyi yapılabilir. Sandalye veya alçak bir masa ile kalça ve bacak hareketleri yapabilirsiniz. Malzeme bulamıyorsanız, zaten hiç gerek yok, kendi vücut ağırlığınızla yapacağınız antrenman en etkili olanıdır. Ev ortamında mesela body weight squat (çömelme hareketi), pushup (şınav çekme) gibi hareketler yapabilirsiniz. Bunlar tüm vücudu çalıştıran hareketlerdir.

- Koşalım mı yürüyelim mi?
- Dışarda hızlı yürüyüş veya sahilde koşabilirsiniz. Biraz zorlayıcı olsun diyenlere yokuşta yürüyüş öneririm. Kalçaları ve bacakları çok iyi çalıştırır, hem kardio hem kaslarınızı çalıştırmış olursunuz. Her kadının hayal ettiği vücuda sahip olmak için lı bir kas kütlesine sahip olmalısınız. Bu sizi dar ve sıkı gösterir. Ağırlık çalışmak şart. Ama haftada iki gün de ek olarak dışarıda yürüyüş ve ... Dizinde hassasiyet olanlara yürüyüş öneririm.

- Peki ya beslenme bunun neresinde?
- Beslenmenizi doğru yapın ve kişiye uygun olmasına özen gösterin. Demek istediğim mesela diyet listemizde badem her zaman yer alır ama bana uygun olanı belki sana uygun değildir. Emin olmak için gıda testi öneriyorum.

- Sokakta yürürken ya da koşarken nasıl kıyafetler tercih etmeliyiz?
- Termal kıyafetler öneririm. Terlerken vücudun nefes alması daha sağlıklı. Ama kıyafet dışında, seçeceğiniz spor ayakkabı da çok önemli. Yapacağınız spora göre ayakkabı seçilmelisiniz. Dışarda kullandığınız ayakkabıyı sporda kullanmamalısınız. Yanlış spor ayakkabı seçimi tekniğinizi etkiler.

- Bize ideal bir spor antrenmanı vermenizi istesem.
- Haftada minimum üç, maksimum altı antrenman en ideali. Haftada bir ya da iki gün dinlenmek şart. Unutmayın bedeni fazla yorduğunuzda su tutmasına neden olursunuz.

Ali Maosai

Apartman merdivenlerini kullanmaya başlayın

- Yaza az kaldı, herkes kilo verme telaşında. Peki ama spor salonuna gitmeden de kilo verebilir miyiz? Uzun lafın kısası evde spor yapabilir miyiz?
- Kesinlikle evde spor yapabiliriz. Hatta apartmanda yaşıyorsanız bütün alanı egzersiz alanı olarak kullanabilirsiniz. Öncelikle apartman merdivenlerini kullanmaya başlayın. Evdeki temizlik sopaları, sebiller, su şişeleri egzersiz ekipmanı olarak kullanılabilir. Önerim: Ev işleri yapıp doğru beslenmeniz. Bu size aktif bir yaşam sağlar. Bu da sağlıklı bir yaşam sunar.

- Evde ya da sokakta spor yapmaya karar verdik diyelim. Bir eğitmen gözetiminde de değiliz. Peki ama nelere dikkat etmeliyiz?
- Evde ve sokakta yapacağınız egzersiz ne olursa olsun sağlık durumunuzu kontrol ettiriniz. Evde spor yapacaksanız, yapacağınız egzersizlerin bir sistem içinde olmasına özen gösterin. Dışarda spor yapacaklar gerek alerjik gerek kalp sağlığı kontrollerini ihmal etmemeli. Bu arada rahat hissettiren ve egzersiz hareketlerini kısıtlamayan kıyafetler giyilmeli.

- Bir koşu modasıdır gidiyor. Şahsen ben koşamıyorum. Herkes koşmalı mı ya da kimler koşmalı?
- Eğer alerjik, kalp, astım vb. sağlık sorununuz yok ise ortopedik sorunlarınız yoksa düşük hızda koşuyu tavsiye edebilirim. Ancak hızlı yürüyüşler koşuya göre daha fazla yağ yakabilir.

- Kadın-erkek aynı egzersizleri yapabilir mi? Arada fark yok mu?
- Kadın ve erkek farklı anatomik ve fizyolojik yapılara sahip. Kadınların yapacakları egzersizlerde hafif kiloyla çok tekrar yapmalı. Erkeklerin egzersizi daha ağır kilolarda ve az tekrarlarda olabilir.

- Haydi biraz da trendlerden bahsedelim. Süreki yeni bir fitness trendi moda oluyor. Pilates, kicbox, zumba... Şu ara hangisi revaçta?
- Fitness trendi yavaş yavaş outdoor sporlara ve dövüş sporlarına kaydı. İnsanların kendilerini daha rahat hissedebilecekleri, kendine göre düzenlenmiş programlar revaçta. Out olarak da vücut geliştirme ve kapalı alanlarda yapılan kardio antrenmanlarını sayabiliriz.

- Muhteşem bir vücut için bize birkaç öneri verseniz?
- Sabah güne erken başlayın. Gece 24.00-05.00 arası aldığınız uyku çok önemli. Ofis ortamında çalışıyor ve bütün gün bilgisayar başında oturuyorsanız iki saatte bir 5-10 dakika yürüyün. Çok şişkin olduğunuzu hissettiğiniz dönemlerde ananas, çiğ sebze gibi ödemi atmaya yardımcı besinler tüketin.

Hünkar Kılıç

Kickboks'un yükselişi devam ediyor
Şüphesiz son günlerin en trend sporu kicbox. Birçok ünlü simaya sosyal medya hesaplarında elinde eldivenler kickboks yaparken rastlıyorsunuzdur. Kicboks denilince genelde akıllara hemen şiddet geliyor. Sporun faydalarını eğitmen Hünkar Kılıç anlattı: "Kickboks denilince akla ilk gelen kelimeler kavga ve şiddet! Aslında tam tersine kickboks matematiğe dayalı strateji oyunu. Dışarıdan her ne kadar sert bir spor olarak görünse de kickboks sporu içinde kondisyon, teknik, kuvvet, zeka ve saygı barındırıyor. Günümüzde insanlar stres atmak ve forma girmek için kickboks yapmaya başladı. Kickboks, bütün kas gruplarını birbirine entegre ederek kardiyovasküler sisteminizin daha iyi çalışmasını sağlar. Herkesin yapabileceği en iyi koordinasyon antrenmanlarından biridir.

TV koltuğunda hareket

Asansör ve yürüyen merdiven kullanmayın.
Alışveriş merkezinde otoparkta aracınızı en uzak noktaya park edip fazladan birkaç adım atabilirsiniz.
TV seyrederken kumandayı uzak noktaya koyun. Her kanal değiştirmek istediğinizde öne eğilip uzanmak zorunda kalırsınız. Bu da hareket demek.
Oturduğunuz yerde karnınızı içe çekip bırakabilirsiniz. Karın kaslarının çalışmasını sağlar.

Murat Demirci

Koşu grubuna katılmak yeni trend

- Evde spor yapabilir miyiz? Neler yapabiliriz ve ne gibi malzemeleri kullanabiliriz? Bize birkaç tavsiyede bulunur musunuz?
-Evde spor yapabiliriz tabii ki, en iyi ekipman da kendi vücudumuz. Kendi vücut ağırlığınızla tüm vücudu çalıştırabilir, direnç bandı, dumbell, swissball dışında, sandalye, koltuk, havlu, su şişesiyle ve evdeki malzemelerle egzersizleri çeşitlendirebiliriz. Nasıl egzersiz yapacağını bilmeyenler bir eğitmenden yardım alıp, yapacağı egzersizleri doğru formda öğrenip ve belirli zamanlarda program değişimi de yaparak güvenli antrenman yapabilir. İmkanı olmayanlar YouTube üzerinden, seviyelerine göre evde yapabilecek egzersiz programlarını uygulayabilir.

- Belediyelerin hazırladığı spor alanları sizce sağlıklı mı, buralarda neler yapmalı?
- Spor alanlarının yapılması tabii ki sporun ülkemizde gelişimi ve spor yapan kişilerin sayısının artmasına yardımcı oluyor.

- Herkes koşabilir mi?
- Koşu modası hiç geçmesin, koşan ve yürüyüş yapan kişilerin daha çok artmasını dileriz. Koşmasına engel olmayacak herhangi bir sağlık problemi olmayan herkes koşabilir. Bu nedenle koşuya mutlaka sağlık kontrolleri yapılarak başlanılmalı.

- Televizyonlarda yayınlanan fitness programları ne kadar faydalı?
- Televizyonda yayınlanan fitness programları şov amaçlı olmadığında ve konunun uzmanları bu işi yaptığında izleyiciler için faydalı olabilir.

- Spor trendlerinden de bahsetseniz?
- Artık kişiler tek başına egzersiz yapmak yerine bir arkadaşıyla veya grup şeklinde egzersizler ve koşular yapmaya başladı. Parklarda, sahillerde antrenman ve koşu gruplarını görebilirsiniz.

Oksijenle daha fazla kalori yakıyoruz
Yeşim Çalkay ve Funda Keçel haftada üç gün Bebek, Yeşilköy, sahili ya da Atatürk, Belgrad Ormanı'nda yürüyüşe çıkan iki arkadaş. Aynı zamanda zumba eğitmeni sertifikası olan Çalkay, "Koşu bandı dizlere zarar veriyor. Ayrıca oksijenle daha iyi kalori yakılıyor. Bu nedenle spor salonundan sa sokakta kendimiz spor yapmayı tercih ediyoruz" diyor. Funda Keçel ise yürüyüş sonrası belediye tarafından parklara yerleştirilen spor aletlerini kullandığını ve faydasını gördüğünü anlatıyor. "Özellikle basen bölesini çalıştıran ve dizi güçlendiren aletleri kullanıyorum. Hem oksijenle spor yapmak daha faydalı" diye anlatıyor.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Fit bir vücut için evde harekete geçin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz