Londra’da altı Türk vlogger

Giriş Tarihi: 7.5.2016
Londra’da altı Türk vlogger

265 bin üyesi bulunan P&G’nin YouTube kanalı #banabak’ın vlogger’ları kanalın başarısı sebebiyle Londra’daki YouTube Space stüdyolarına davet edildi. Gençlerle birlikte stüdyoyu ve kenti keşfettik

Londra'nın en havalı semtlerinden biri olan Soho'dayız. Burası kentin batı yakasının sanat, eğlence ve kültür merkezi. İkinci el eşya satan mağazalar, plak dükkanları ve hip kafeler arasından geçip yüksek binaların olduğu bir caddeye ulaşıyoruz. Bu rengarenk binalarda dünyanın en önemli markalarından biri Google'ın ofisleri var. Ziyaretimizin sebebi binadaki YouTube Space'i görmek. P&G 'nin hayata geçirdiği YouTube kanalı #banabak'ın vlogger'larıyla birlikte bu stüdyolarda çekimler yapacak, günümüzde gençlerin neleri izlemekten hoşlandığını anlayacağız. Stüdyoların bulunduğu kat rengarenk, capcanlı. Her yerde koşuşturan insanlar var... Buranın kapıları 10 binden fazla takipçisi olan Avrupalı YouTuber'lara açık. Önceden rezervasyon yaptırarak bu stüdyoları kullanmak mümkün. Bugün yaklaşık 265 bin üyesi bulunan YouTube kanalı #banabak'ın vlogger'ları kanalın başarısı sebebiyle bu stüdyolarda çekim yapmak için Londra'ya davet edildi. Bu için bir ilk. Peki ama banabak nasıl doğdu? P&G , yaklaşık bir buçuk yıl önce kişisel bakım ve güzellik markalarıyla yeni nesil bir hareket başlattı. #banabak, gençlere, sadece genç oldukları için bile güzel olduklarını, kişisel bakımlarına özen göstererek, fazla çabaya ihtiyaç duymadan da iyi görünebileceklerini, özgüvenli bir duruşun tüm kapıları açabileceğini hatırlatan yeni nesil bir gençlik akımı. Kısa sürede gençler arasında yaygınlaşan #banabak, 1 ayda 206 bin 512 takipçiye ulaşarak Youtube'ta Türkiye'nin en fazla aboneye sahip marka kanalı oldu. Bu başarı sebebiyle YouTube'a davet edilen Türk vloggerlar Londra'da stüdyolarda çekim yaptı, sokaklarda sayısız fotoğraf çekti.


Burası bizim çöplüğümüz
Londra'daki stüdyolara beş vlogger ve bir blogger davet edildi. Bunlardan biri Uras Benlioğlu. 35 yaşında olan Benlioğlu geleneksel medya kökenli bir vlogger. 14 sene muhabirlik ve editörlük yapan Benlioğlu mutsuz olduğunu fark edince işten ayrılmış. Bir süre belgesel çektikten sonra iki yıl önce YouTube'da bir kanal açmaya karar vermiş. Kanalının adı Pratik Bilgiler. 673 bin takipçisi var. Benlioğlu'na göre gelecek YouTube'da: "Reklam verenlerin ilgisinden de anlaşılacağı üzere artık mecra burası. Burası bizim çöplüğümüz. Vlogger'lar da televizyonda başarılı olamaz. YouTube'un kitlesi düşünülenden çok büyük. Aylık 28 milyon tekil giriş yapılıyor. Ülke zaten 70 milyon. O kadar kişi televizyon izliyor mu emin değilim. YouTube izleyicisi özgür. Reklam görmek zorunda değil. İlgi alanına göre içerik bulabilme seçeneği sonsuz. Kül yutmuyor. Gülmek mi istiyor gülüyor. Ağlamak mı istiyor ağlıyor. Bu da YouTube'u ve bizleri rakipsiz kılıyor. Bize kolayca ulaşabiliyorlar. Hangi ünlü gelen tüm yorumları okur? Biz okuyoruz. Dünyanın en kalifiye ünlüleri YouTube ünlüleridir. Biz ışık, kamera, ses biliriz. Dünyayı takip ederiz. Üstelik de çok çalışıyoruz. Bir video kolay çekilmiyor." Benlioğlu YouTube stüdyolarını da öve öve bitiremiyor: "Çok özel bir deneyim yaşıyoruz. Stüdyolar dünya kalitesinde. Film kameraları var burada. Televizyonu aratmıyor. Bizim gibi evinin bir köşesinde video çeken insanlar için bir rüya." Bir başka vlogger Ayşegül Kaplan. 28 yaşında. Öncesinde bir radyoda medya sorumlusu olarak çalışan Kaplan Şubat 2014'te kanalını açmış. İlk videosunu iPad'inin kamerasıyla çekmiş ancak bugün Makyaj Mı Dedin adını taşıyan kanalının 200 binden çok takipçisi var. Kanalda hem makyaj videoları paylaşıyor hem de hayat ve erkekler hakkında sohbet ediyor. Kanalında güzellik tüyoları veren ve Güzin Ablalık yapan Kaplan Londra'daki YouTube Space'in tüm vlogger'ların hayali olduğunu anlatıyor: "Video çekmeye alışığız. Her anımızı paylaşan insanlarız. Ama burada olmak bize vizyon kattı. Burada video çekmek tüm vlogger'ların hayali. Başardık, mutluyuz!"

Hayalleri gerçekleştiriyoruz
P&G Marka Operasyonları Grup Müdürü Gamze Atmaca gençlerin fazla takıp takıştırmasına, trendleri deli gibi takip etmesine gerek olmadığını ve kanalın bu fikir üzerine inşaa edildiğini anlatıyor: "Onlar oldukları gibi güzeller. Hatta en güzel çağlarındalar. Oysa büyük bir baskı altında hissediyorlar. Kişisel bakımlarına dikkat ederek ve özgüvenli durarak istedikleri şeyleri elde edebilirler. Kitle iletişimiyle gençlere ulaşamadığımızı fark ettik. Biz de gençlerin beğenerek takip ettiği vlogger'larla çalışıyor, merak edecekleri içerikler üretiyoruz. Saç, makyaj, stil, futbol, kadın erkek ilişkileri üzerine videolarımız var. Haftada iki kez video yüklemeye çalışıyoruz. YouTube'un New York, Los Angeles, Tokyo ve Londra'da stüdyoları var. Londra'da olmak vlogger'lar için de önemli bir tecrübe. İlerleyen günlerde takipçilerimiz #banabakhayalim yazarak hayallerini paylaşacak. Biz de onlarla vlogger'larla bir araya getireceğiz."

Gençler meydan okuma videoları izlemek istiyor
Yapılan araştırmalara göre gençler en çok meydan okuma videoları izlemekten hoşlanıyor. Nasıl yapılır videoları da beğeniliyor. Evdeki malzemelerle yapılan farklı tasarım içerikleri de çok izleniyor. Bu aralar karne, mezuniyet ve oyun içerikleri gözde. Eylül ile birlikte okulla ilgili videolar yeniden popüler olacak. Özel günlerde de günün gerektirdiği içerikler en çok izlenenler listesinde hızla yükseliyor. Örneğin yılbaşında makyaj ya da Sevgililer Günü'nde topuz gibi...
ARKADAŞINA GÖNDER
Londra’da altı Türk vlogger
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz