X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Avrupa’nın en zengini davalarla boğuşuyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Avrupa’nın en zengini davalarla boğuşuyor

  • Giriş Tarihi: 6.8.2016
Avrupa’nın en zengini davalarla boğuşuyor
Avrupa’nın en zengini davalarla boğuşuyor

"Dünyanın en zengin adamı kim?" diye soracak olsak eminim hepiniz tek bir ağızdan "Bill Gates" cevabını verirsiniz. "Peki listenin ikincisi kim?" desek ve bu kinin Avrupa'nın en zengin adamı da olduğunu söyleyerek size ipucu versek... Evet tahmin etmeniz oldukça zor. Cevabı biz verelim o zaman. Avrupa'nın en zengin adamı bünyesinde Zara'yı da bulunduran Inditex grubunun sahibi Amancio Ortega... 72.7 milyar dolarlık servetiyle çeken Ortega, şirketi karısıyla birlikte 1975 yılında kurdu... Zara'nın yılda 15.9 milyar dolarlık satış yapıyor oluşu da Ortega'nın zaten nasıl dev bir yapıya hükmettiğinin bir göstergesi. Ancak aralarında Celine ve Christian Louboutin'in de bulunduğu dev evlerinin tasarımlarını kopyalamakla suçlanan Zara ve hakkında sayısız dava açılan Inditex grubu, son olarak bağımsız sanatçılarla davalık oldu. Los Angeles merkezli Tuesday Bassen, Zara'nın kendi tasarımlarını kopyalayarak kullandığını söyleyerek dava açtı. İlk başta iddiaları yalanlayan marka, sonrasında sosyal medyada oluşan tepki üzerine ürünleri toplatma kararı aldı. Ancak Amerikan basını dev İspanyol holding birçok tasarımında en az 17 sanatçıya ait çeşitli çalışmaları kopyaladığını yazdı. Moschino, Nike, Sibling gibi markalar da 2008 yılından bu yana desenlerinin, kesimlerinin kopyalandığına dair davalar açarak markadan ve tüm gruptan şikayetçi oluyor. Guardian gazetesine konuşan ve daha önce Urban Outfiters, Nike ve Adidas gibi markalar için çizimler yapan Bassen, "Bu sayede başarılı olduğumu gördüm ancak birilerinin sadece dev boyutta oldukları ve sizi gördükleri için bu şekilde ezmesi kabul edilemez" diye konuşuyor. Bu yıldan itibaren daha da yaygınlaşacak olan logo trendinin de bu kopyalama olaylarının önüne geçmesini sağlama amacı taşıdığını söyleyenler de yok değil. Birçok moda eleştirmeni, insanların son birkaç yıldır egemen olan sadelik trendi yüzünden düz ve kopyalanmış parçalar satın aldığını ancak logoların basılmasından sonra bu yaklaşımın tamamen ortadan kalkacağını belirtiyor.

MARKALAR KOPYA TASARIMA BÜYÜK TEPKİ GÖSTERİYOR
Moda dünyasında kendi tasarım ekibini kurmak, kendi marka çizgisiyle belirli bir satış grafiğine ulaşmaya çalışmak oldukça zor. Durum böyle olunca özellikle global ölçekte iş yapmaya çalışan markalar büyük modaevlerinin tasarımlarını kopyalamayı tercih etmeye başladı. Modada etkili olan sadelik trendi de ne yazık ki benzer tasarımların yapılıp satılmasının önünü açtı. Ne yazık ki müşterilerde bu benzer ürünlere ilgi göstererek taklitçi markaların önünü açtı.