Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Peynir deyip geçmeyin

Giriş Tarihi: 15.10.2016
Peynir deyip geçmeyin

Sabah kahvaltılarımızın baş tacı peynire kim hayır diyebilir? Makarnaya lezzet veren, sebzelerin üzerine rendelenip fırınlandığında tadına tat katan ve sandviçlerin arasında yemeye doyamadığımız peynirin sağlığa faydaları da saymakla bitmez

Yıllardır fazlasıyla değer, önem ve para vererek tükettiğimiz ithal peynirler artık yavaş yavaş yerlerini bizim kendi kültürümüzün en önemli gastronomik miraslarından olan peynirlere bırakıyor. Peynir sadece lezzet değil aynı zamanda da kaynağı. Beslenme ve diyet uzmanı Melis Torluoğlu'na göre mutluluğun sırrı peynirde. Yapılan çalışmalarda, peynirin içinde bulunan feniletilamin isimli maddenin kan dolaşımında ve kalp hızında artış yarattığı ve beyne aşk sinyalleri gönderdiği vurgulanırken; âşık olduğumuzda beyinde seviyesi yükselen feniletilaminin düzenli peynir tüketen kişilerde de de aynı şekilde mutluluk yarattığına işaret ediliyor.

MİGRENİ AZALTIYOR
aslında kişinin kendinde keşfe çıkmasıyla baş edilebilecek bir rahatsızlık, fakat peynirin içerisinde bolca bulunan bir vitamin olan ribofalvinin migren şiddetindeki azalmayla ilişkili olduğuna dair birçok çalışma bulunuyor. Beyin damarlarının içerisindeki mitokondriyal etkiyi arttırarak kişilerde migren ataklarını azaltabileceğine dikkat çekiliyor.

HIZLI KİLO KAYBINI DESTEKLİYOR
Kilo kaybında yaşanılan en büyük kaygılardan biri, yeterli düzeyde yağ yakım seviyesini yakalayamamak. Kas ve su yoğunluklu kaybedilen ağırlığın çoğu kısa bir süre sonra geri alınırken, kişide yorgunluk halsizlik ve bağışıklık sisteminde düşüşler de meydana gelebiliyor. Yapılan çalışmalar kalsiyumdan zengin bir diyetin yağ yakımını hızlandırdığını söylüyor. Aynı kalori değerine sahip iki diyet karşılaştırıldığında kalsiyum içeriği yüksek olan programı uygulayan kişilerde daha fazla yağ yakıldığı ortaya konuluyor. Sağlıklı ve hızlı bir şekilde kilo vermek isteyen kişilerin her gün düzenli olarak az yağlı 2-3 dilim peynir tüketmelerinde fayda var.

ALZHEİMER RİSKİNİ DÜŞÜRÜYOR
Yoğun hayat temposu içerisinde çoğu zaman en basit şeyleri bile unutuveriyoruz. Anahtarı nereye koyduğumuzdan, en basit işlemlerden birinin basamaklarını unutmaya kadar gün içerisinde kimbilir kaçıyla karşılaşıyoruz. Fakat ilerleyen yaşlarda beynin küçülmesi ile birlikte ortaya çıkmaya başlayan Alzheimer yetişkin dönemde devam ettirdiğimiz beslenme alışkanlıklarına da bağlı. Yapılan çalışmalar uzun yıllar düzenli olarak peynir tüketen kişilerin Alzheimer rahatszılığına yakalanma riskinin daha düşük olduğunu vurguluyor.

GÜNLÜK TÜKETİM MİKTARI ÖNEMLİ
Protein kalitesi, yüksek vitamin ve mineral içeriği nedeniyle hayvansal bir gıda olduğu unutulmamalı ve özellike hipertansiyon, obezite, karaciğer yağlanması, insülin direnci gibi sağlık problemleri olan kişilerin yağ oranı düşük türleri tercih etmeleri ve tüketim miktarı konusunda da dikkatli olmaları gerekiyor. Günlük olarak yetişkin bir kişinin ortalama iki-üç dilim (50-75 gr) kadar peynir tüketmesi yeterli oluyor.

ÇOCUĞUNUZ PEYNİR YESİN BÜYÜSÜN
Kaliteli protein kaynağı olan peynir çocuklarda büyümeyi destekliyor ve doku onarımını sağlıyor. Beslenme uzmanları çocuklara günde iki porsiyon yumuşak peynir yedirmenizi öneriyor. Çocuğunuzun iyi beslenip beslenmediğini anlamanın temel göstergesi yaş-boy oranı. Çocuğun boyunun uzaması yeterli besin öğelerini yiyecekleri ile aldığı anlamına geliyor. Büyüyen bedenin uygun oranda kilo alması gerekiyor. Yoksa çocuğunuz yetersiz besleniyor demek mümkün. Çocukların büyüme döneminde tüketmeleri gereken en önemli besinlerin başında süt ürünleri geliyor. Süt, yoğurt, yumuşak beyaz peynir ve peynir çeşitleri, ayran ve kefir süt ürünleri grubuna giren yiyeceklerdir. Süt, yoğurt ve peynir beslenmede mutlaka bulunması gereken kalsiyum depolarıdır.

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Peynir deyip geçmeyin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz