X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Çikolatayı sabah makarnayı kahvaltıda yemek lazım
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Çikolatayı sabah makarnayı kahvaltıda yemek lazım

  • Giriş Tarihi: 29.10.2016
Çikolatayı sabah makarnayı kahvaltıda yemek lazım
Çikolatayı sabah makarnayı kahvaltıda yemek lazım

Beslenme alışkanlıklarımızda yapacağımız bazı değişikliklerle daha sağlıklı olmamız mümkün. Bright Side adlı internet sitesine göre neyi ne zaman yediğimizin önemi büyük

BİTTER ÇİKOLATA
-Kahvaltıda: Sabah uyanınca birkaç parça bitter çikolata yemek bedeninizin yaşlanmaktan koruyan ve kalbinize iyi gelen antioksidanları almanızı sağlar.
-Ara öğünde: Günde 25 gramdan daha çok bitter çikolata tüketmek bedeninizin fazla yağ depolamasına neden olur.

DOMATES
-Kahvaltıda: Domatesteki organik asitler sindirim sürecini kolaylaştırır, mide ve pankreas fonksiyonlarını düzenler.
- Akşam yemeğinde: Domatesin içinde bol miktarda bulunan oksalik asit su-tuz metabolizması üzerinde olumsuz bir etkiye sahiptir. Dolayısıyla akşam yemeğinde domates yemek vücudunuzun şişmesine sebep olur.

ET
-Öğlen yemeğinde: Et önemli bir demir kaynağı. Hücrelerin ve organların yaşam kaynağı olan oksijenin taşınmasını sağlayan demir sayesinde yorgunluk azalır ve hastalıklara direnç artar.
-Akşam yemeğinde: Etin sindirilmesi beş saat sürer. Yatmadan önce yenmesi sindirim sistemini olumsuz etkiler, uyku kalitesini düşürür.

MUZ
-Öğlen yemeğinde: Muz bol miktarda lif içerir. Bu sebeple sindirime iyi gelir, mide yanmasını önler.
- Akşam yemeğinde: Akşam muz yemek sindirim sistemini yorar. Balgam üretilmesine sebep olur.

KURUYEMİŞ
-Öğlen yemeğinde: Bir avuç çiğ kuruyemiş Omega 3 sağlar. Bu da kan damarlarını sağlıklı hale getirir, kan basıncını düzenler ve ciğer fonksiyonları üzerinde olumlu etki eder.
-Akşam yemeğinde: Kuruyemişlerin yağ içeriği yüksektir dolayısıyla akşam saatlerinde tüketmek kilo almanıza sebep olabilir.

ELMA
-Kahvaltıda: Elmanın kabuğunda bulunan pektin bağırsakların çalışmasını kolaylaştırır, toksinlerin atılmasını sağlar.
-Akşam yemeğinde: Elma mide asidini yükseltir ve rahatsızlık hissi yaratır. Pektinin hazmı zordur, akşam tüketildiğinde uyku bozukluklarına sebep olur.

PORTAKAL
-Ara öğünde: Portakal sindirim sistemine iyi gelir, bedenin toksinlerden arınmasını sağlar ve metabolizmayı hızlandırır.
- Kahvaltıda: Uyandıktan kısa bir süre sonra, mideniz boşken portakal yemek gastrit gibi mide rahatsızlıklarına davetiye çıkartır, alerjik reaksiyonlar gösterme olasılığını artırır.

PEYNİR
-Kahvaltıda: Az miktarda tüketildiğinde peynir kilo alımını ve şişkinliği önler.
-Akşam yemeğinde: Peynirin hazmı güçtür. Akşam yemeğinde tüketmek sindirimi zorlaştırır.

PİRİNÇ
-Öğlen yemeğinde: Yüksek karbonhidrat içeriği sebebiyle pirinç size gün boyu enerji verir.
-Akşam yemeğinde: Kalorili bir yiyecek olan pirinç özellikle akşam yendiğinde kilo almanıza sebep olur.

ŞEKER
-Kahvaltıda: Sabah saatlerinde tüketildiğinde şekerli gıdalardan kaynaklanan kalorilerin yakılması daha kolaydır.
- Akşam yemeğinde: Şeker sindirim yolunu olumsuz etkiler, uyku bozukluklarına sebep olur. Fazla şeker tüketimi kilo aldırır.

KABAK
-Akşam yemeğinde: Kabak iyi bir lif kaynağıdır. Bağırsak yolunu temizler ve kalorili gıdalar tükettiğiniz bir günün akşamında midenizi rahatlatır. -Kahvaltıda: Sabahları beden susuz kalmış olarak uykudan uyanır. Kabağın su attırıcı özelliği bedenin susuzluğunun artmasına neden olur.

MAKARNA
-Kahvaltıda ya da öğlen yemeğinde: Durum buğdayı içeren makarna yüksek miktarda lif içerir. Bu da bedeni toksinlerden arındırır. Makarnanın diyabet riskini de azaltır.
- Akşam yemeğinde: Etle servis edilen makarna yüksek kalorili bir yemek. Oysa akşam yemeğinde besin değeri yüksek fakat kalorisi düşük yemekler öneriliyor.