ARKADAŞINA GÖNDER Dünya'ya benzeyen 17 milyar gezegen

Dünya'ya benzeyen 17 milyar gezegen

• Giriş Tarihi: 9.1.2013

Gök bilimciler, her 6 yıldızdan birinin yörüngesinde Dünya büyüklüğünde bir gezegen bulunduğunu, Samanyolu'nda Dünya benzeri 17 milyar gezegen olabileceğini açıkladı

ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) 2009'da uzaya gönderdiği Kepler teleskobu ile 150 binden fazla yıldızı inceleyen gök bilimciler, büyüklük açısından Dünya'ya benzeyen ve çevresinde döndükleri yıldızın yakın yörüngesinde yer alan gezegenleri listelediklerini belirtti. Keşiflerini Amerikan Astronomi Topluluğu'nun Kaliforniya'da yapılan 221. toplantısında sunan gök bilimciler, Kepler'in şimdiye kadar tespit ettiği 2740 aday gezegenden 461'inin boyut açısından Dünya'ya benzediğini ve en az 10'unun suyun sıvı halde var olabileceği "yaşanabilir kuşak"ta yer aldığını söyledi. Seti Enstitüsü'nden Christopher Burke, bu gezegenlerden birinin Güneş'e benzeyen bir yıldızın yörüngesinde yer aldığını ve yapılan ölçümlerin "KOI 172.02" adı verilen gezegenin "2. Dünya" olarak tanımlanabileceğini söyledi. Burke, "Samanyolu Galaksisi'ndeki Güneş'e benzeyen yıldızların yüzde 17'si ya da her 6 yıldızdan biri, yakın yörüngesinde kayalık bir gezegene sahip. Samanyolu Galaksisi'nde 100 milyardan fazla yıldız bulunduğuna göre çevremizde en az 17 milyar kayalık Dünya olabilir" dedi. Gök bilimci Francois Fressin ise Kepler'in sadece yörüngesinde bulundukları yıldızların önünden geçen gezegenleri tespit edebildiğini, henüz keşfedilmemiş binlerce, hatta milyonlarca Dünya benzeri gezegen olabileceğine dikkati çekti. Çalışma, "Astrophysical Journal"ın gelecek sayısında yayımlanacak.