Usame es-Silavi'nin eşi Rimah, 1992'de evlendiklerinde eşinin İsrail tarafından aranmakta olduğunu ve bu hayata ilk andan itibaren zorluklarla başladıklarını belirterek, "Envar adında bir kız çocuğumuz oldu ancak eşim onunla çok vakit geçiremeden 1993'te tutuklandı. Eşimin İsrail tarafından 4 kez müebbet ve 55 yıl hapis cezasına mahkum edilmesine rağmen bugün yeni bir hayata başlıyorum. Eşim Usame'den bir kez daha çocuğum olacağını hayal bile edemiyordum" dedi.
İsrail'e karşı 1987'de başlatılan Birinci İntifada'nın önde gelen isimlerinden Silavi'nin kızı Envar ise "İşgalcilere meydan okumayı başardık. Zor şartlara rağmen liseyi başarıyla tamamladım. Babamı sadece parmaklıklar ardındaki sabırlı ve mücahit görünümüyle tanıyorum ve onu çok özlüyorum. Bugün farklı bir sevinç yaşıyoruz. Annem, kardeşim Kamil'i dünyaya getirdi" diye konuştu.
İsrail cezaevindeki diğer Filistinli tutuklu Rafet el-Karvi de aynı yöntemle hapisteyken baba oldu. Karvi'nin eşi Meyra, "Hamile kaldığım andan itibaren hayatım değişti ve sanki hayattan farklı bir tat almaya başladım. Bebeğimize, eşimin şehit olan kardeşi Amir'in adını verdik" ifadelerini kullandı.
Karvi'nin annesi ise yaşadıkları sevincin oğlu hapiste olduğu sürece hep yarım kalacağını söyleyerek, "Filistinli tutukluların iradesi, işgalcilerin baskılarından daha güçlü" şeklinde konuştu.
Ramallah'taki Rezzan Tüp Bebek ve Kısırlık Tedavi Merkezi Genel Müdürü Salim Ebu Hizran, Silavi ve Karki'nin eşlerinin, İsrail hapishanelerinden kaçırılan spermlerle hamile kaldığını ve bebeklerini dünyaya getirdiklerini ifade etti. Daha önce Filistinli mahkumlardan Ammar ez-Zebin, Mecid Abdulkerim er-Reymavi ve Ali Nezzal'in bu yöntemle baba olduklarını, yeni dünyaya gelen Kamil ve Amir isimli bebeklerle "özgürlük elçileri"nin sayısının 5'e yükseldiğini belirten Hizran, 18 mahkum eşinin ise doğumlarını beklediğini söyledi.
Hizran, başında bulunduğu merkezin, bu konudaki taleplere ücretsiz olarak karşılık verdiğini ve gereken işlemleri yaptığını kaydetti.
Kudüs Müftüsü İkrime Sabri ve Hamas liderlerinden Hamid el-Beytavi gibi Filistinli bazı din adamları, esir eşlerinin bu yöntemle çocuk sahibi olmalarında sakınca bulunmadığı yönünde fetva vermişti.