ARKADAŞINA GÖNDER Uzayda yaşamın izinde yeni rota: Europa

Uzayda yaşamın izinde yeni rota: Europa

• Giriş Tarihi: 23.2.2015
Uzayda yaşamın izinde yeni rota: Europa

NASA'ya ait Hubble teleskobunun suyun varlığını keşfettiği Jüpiter'in uydusu Europa'ya 2020'de uzay aracı gönderilecek. Misyonun amacı yaşam izi bulmak...

Dünyanın en önemli bilim adamlarından Galileo, 1610 yılında teleskobuyla Jüpiter'in uydularını keşfettiğinde, dev gezegenin çevresinde gördüğü sönük nesnelerin yıldızlar olduğunu düşünmüştü. O günden bugüne dek yapılan gözlemler bu objelerin, Ay'ın Dünya'nın çevresindeki yörüngesine benzer şekilde Jüpiter'in etrafında döndüğünü ortaya çıkardı.

OTOBÜS BÜYÜKL ÜĞÜNDE ARAÇ

Jüpiter'in şimdiye kadar keşfedilen 67 uydusu arasında şüphesiz en çok dikkat çekeni olan Europa, son zamanlarda bilim adamlarınca yepyeni bir araştırmayla yeniden gündeme getiriliyor. Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi NASA'ya ait Hubble teleskobu 2012'de Europa'nın güney kutbunun buz tabakası ile kaplı olduğunu keşfetti. NASA, 2020'de Europa'ya incelemek yapmak üzere otobüs büyüklüğünde insansız bir uzay aracı göndermeye hazırlanıyor.

YOLCULUK YEDİ AY SÜRECEK

Misyonun amacı Europa'da yaşam izi bulmak. Yeraltı okyanuslarına sahip olduğu tahmin edilen uydunun, çekirdeğinin sıcaklığı nedeniyle yaşam için el verişli koşulları barındırabileceği düşünülüyor. Projeye 200'den fazla astronom, fizikçi ve astrobiyolog dahil olacak. Jüpiter'e ulaşmasının 7 yıl süreceği tahmin edilen uzay aracı projesinin şimdilik öngörülen bütçesi 2.1 milyar dolar. NASA, proje için ilk adımı önümüzdeki yıl atacak. Jüpiter'in yaydığı güçlü radyasyona dayanacak ve Europa'nın çevresinde 45 tur gerçekleştirecek bir uzay aracı tasarlanacak. Hemen hemen Ay'la aynı büyüklükte olan Europa'nın bizim uydumuz ile benzerlikleri oldukça kısıtlı. Europa'nın yüzeyinde, buz ve mineraller bulunduğu tahmin ediliyor. Birçok bilim adamı, soğuk uydunun yüzeyinde asidik ve tuzluluk oranı bilinemeyen okyanus suyunun olduğuna inanıyor.

süleyman sevinç süleyman sevinç