PİLOTLAR OKSİJENSİZ Mİ KALDI
Güney Kıbrıs Helios Havayolları'na ait B-737-300 uçağı 2005 yılında Larnaka-Atina-Prag seferini yaparken yakıtının bitmesi sonucu Atina'nın 40 km yakınlarında 121 yolcusuyla düşerek parçalanmıştı. Kaza sonu raporları pilotların,uçağın otomatik basınç kontrol sistemini, check-list kontrollerini tam yapmayarak, uçuş için doğru ayarlamadıklarını, ayrıca uçak yükselirken basınç sisteminin çalışmadığını gösteren sesli alarmları da algılayamayarak gereğini yapmadıklarını ortaya koymuştu. Otomatik pilotta normal uçuş yüksekliğine çıkan uçağın basınç sistemi çalışmadığından, azalan oksijen nedeniyle pilotlar hiçbir şeyin farkına varamadan kendinden geçmişti.Yolcular ise otomatik olarak düşen oksijen maskelerinden aldıkları oksijeni kullanmış ve o sistemin de kısa bir sonra işlevini yitirmesi üzerine teker teker bayılarak kendinden geçmişti.
DELTA PİLOTU DIŞARIDA KALMIŞTI
New York Times gazetesi Fransa'nın Güneyinde düşen Germanwigns uçağının, ses kayıtlarına göre kokpitten çıkan bir pilotun, daha sonra geri giremediğini ve çarpma anında kokpitte tek pilot olduğunu iddia etti. Gazete, askeri bir yetkiliye dayandırdığı haberinde, kokpite geri girmek için kapıyı çalan pilotun içeriden yanıt alamadığını ve çarpmadan önce kapıyı kırma çabalarının da sonuçsuz kaldığını öne sürdü.Pilotlar,uçuş sırasında tuvalet ihtiyaçlarını gidermek ya da başka nedenlerden dolayı kokpitten ayrılabiliyorlar.29 Ocak 2015'de Delta Hava Yolları'nın Minneapolis- Las Vegas seferini yapan MD90 tipi uçağın kaptan pilotu,tuvalete gittikten bir süre sonra döndüğünde kokpitin arızalanan kapısını açamayınca dışarıda kalmıştı. Pilot yolculara anons yaparak dışarıda kaldığını açıklayınca uçakta kısa bir panik yaşanmış,uçağı yardımcı pilotu yakınlardaki bir havalimanına acil iniş yapmıştı