ARKADAŞINA GÖNDER Yeni galakside büyük bir karadelik

Yeni galakside büyük bir karadelik

• Giriş Tarihi: 28.9.2015
Yeni galakside büyük bir karadelik

NASA'nın yeni keşfettiği "SAGE053AGN" isimli galakside devasa büyüklükte bir karadelik bulundu. Uzmanlar dünyadan 9 milyon ışık yılı uzaklıktaki karadeliğin hızını ölçmeye çalışıyor

Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi NASA'nın Spitzer Uzay Teleskobu ile yeni keşfedilen "SAGE053AGN" isimli galakside, devasa boyutta bir karadelik bulunduğu belirlendi. Uzmanlar bulunan 9 milyon ışık yılı uzaklığındaki karadeliğin, sanılandan 30 kat daha büyük olduğunu belirtti. Keele ve Central Lancashire Üniversiteleri astronomları tarafından yapılan araştırmada galaksinin ortasında dönen kara deliğin hızını ölçmek için yeni verilere ihtiyaç olduğu açıklandı. Keele Üniversitesi'nde astrofizik alanında çalışmalarını sürdüren Dr. Jacco van Loon, bu zamana kadar edindikleri bilgiler ışığında bu büyüklükte bir galaksinin mümkün olmadığını söylüyor. Van Loon, "Galaksiler devasa büyüklükte bir kitleye ve merkezlerinde bir kara deliğe sahip. Ancak bu galaksinin kendi büyüklüğüne göre kıyaslandığında sahip olduğu kara delik bir hayli büyük" diye konuştu. Uzmanlar, SAGE0536AGN'nin yeni bir galaksi türü olup olmadığı konusunda da araştırmalarını sürdürüyor. Bilim insanlarının yeni galaksi ve kara deliği hakkında yazdıkları makale İngiltere'deki Kraliyet Astronomi Topluluğu'nun Monthly Notice isimli bilimsel dergisinde yayımlanacak.

Namık Okuyucu Namık Okuyucu

"insanlığın sonu mu geldi" Çok komik.
Galaksinin 9 milyon ışık yılı uzakta olması demek zaten , şu anda gördüğümüz her ne ise 9 milyon yıl önce olup bitmiş demektir.
Bir bakıma o karadelik -atıyorum- saniyede 1000 kilometre hızla taa oradan bizi çekmeye başlasa nereden bakarsan bak 3 milyar yıl sürecek.
Demem o'ki;
ATTIĞINIZ BAŞLIKLARA BİRAZ DİİKKAT!

evet1
hayır1
cevapla 28.09.2015 09:14
mehmet mehmet

her şeyin bir sonu vardır. sonsuz olan yaratıcıdır.

evet4
hayır0
cevapla 28.09.2015 08:20
selman selman

karadelik büyüyecek gelecek bizi cennnete götürecek.

evet0