ARKADAŞINA GÖNDER Mavi gökyüzü kırmızı buzullar

Mavi gökyüzü kırmızı buzullar

• Giriş Tarihi: 10.10.2015
Mavi gökyüzü kırmızı buzullar

NASA, cüce gezegen Plüton'un gözkamaştırıcı fotoğraflarını yayımladı. Güneş sisteminin "gizemli gezegeni"nin mavi bir gökyüzü ve yüzeyinde kırmızı buzullara sahip olduğu ortaya çıktı

ABD Uzay ve Havacılık Dairesi (NASA), önceki gün Plüton gezegenine ilişkin iki önemli keşfi ortaya koyan yeni fotoğraflar yayımladı. NASA'nın 9.5 yıldır görev yapan uzay aracı New Horizons (Yeni Ufuklar) tarafından çekilen fotoğraflarda, Güneş Sistemi'nin "gizemli gezegeni" olarak bilinen Plüton'un mavi bir gökyüzüne sahip olduğu ve gezegenin yüzeyinde çok sayıda kırmızı buz parçacığının bulunduğu görülüyor. NASA, cüce gezegen Plüton ile ilgili ilk kez bu kadar detaylı görüntülere sahip olduklarını bildirdi.

'HİÇ BEKLEMİYORDUK'
Temmuzda Plüton üzerinde keşif uçuşu yapan New Horizons'un ekip lideri bilim insanı Dr. Alan Stern ve ekibi, başkent Washington'daki basın toplantısında Plüton'da mavi gökyüzüyle karşılaşmayı hiç beklemediklerini belirterek yayımladıkları görüntüyü "göz kamaştırıcı" olarak tanımladı. Stern, gezegendeki mavi gökyüzünün, etrafındaki puslu katmanın büyüklüğü ve yapısı hakkında bilgiye sahip olduklarını söyledi. Ekipte yer alan Maryland Üniversitesi'nden Silvia Protopapa ise parlak kırmızı su parçacıklarına değinerek "Bu kadar kırmızı görünmesine çok şaşırdım. Yüzeydeki kırmızımsı rengi veren tolin molekülüyle su parçacıkları arasındaki bağı henüz anlayamadık" dedi.

5 MİLYAR KM UZAKTA
Plüton'da, dağ benzeri yapıların bulunduğu ve buzlarla kaplı dağların 3 bin 400 metre yükseklikte olduğu açıklanmıştı. Dağların yaşının 100 milyon yıldan daha genç olduğunu tahmin eden araştırmacılar, "Bu da cüce gezegenin jeolojik olarak aktif olduğunu gösteriyor" değerlendirmesi yapmıştı. 5 milyar kilometre uzaklıktaki New Horizons, önümüzdeki hafta da Plüton'un uyduları Charon, Nix ve Hydra'nın görüntülerini alacak.