X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Çakılmadan hemen önce yangın sinyali
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Çakılmadan hemen önce sinyali

  • Giriş Tarihi: 22.5.2016
Çakılmadan hemen önce yangın sinyali
Çakılmadan hemen önce yangın sinyali

Akdeniz’e çakılan uçağının kabininde, kazadan önce yoğun duman oluştuğu ve sistemin alarm verdiği ortaya çıktı. Uzmanlar, “Bu mesaj anlamına geliyor. Duman, bilgisayarları kilitlemiş olabilir” diyor

Paris-Kahire seferini yaparken, perşembe gecesi sabaha karşı Akdeniz'e çakılan Havayolları uçağının kabininde, düşüşten birkaç dakika önce yoğun bir duman oluştuğu tespit edildi. Airbus A320 tipi uçağın otomatik tarama sisteminin, duman alarmını uydu aracılığıyla merkeze yolladığı ortaya çıktı. Amerikan Wall Street Journal gazetesi ve CNN televizyonunun duyurduğu bilgi, Fransız havacılık yetkilileri tarafından da resmen doğrulandı.

DUMAN ÖN KISIMDA TESPİT EDİLDİ
Fransa Havacılık Kazalarını Araştırma Ajansı Sözcüsü Sebastien Barthe, AP ajansına, uçağın radardan kaybolmasından hemen önce, otomatik tarama sisteminin duman alarmını yazılı mesaj olarak ilettiğini belirterek, "Bu mesaj, havacılık dilinde, uçakta bir başladığı anlamına gelir" diyen Barthe, "Ancak sırf duman mesajından hareket ederek sonuca ulaşmamız şu aşamada imkânsız" şeklinde konuştu. Havacılık dergisi Aviation Herald da, uydu verilerine dayanarak hazırladığı özel haberinde, uçak içinde oluşan söz konusu dumanın uçağın ön kısmındaki tuvalet bölgesinde tespit edildiğini kaydetti.

3 DAKİKADA SİSTEM KİLİT LENİR
BBC'ye konuşan İngiliz havacılık uzmanı Philip Baum ise, uçağın ön tarafındaki duman nedeniyle otomatik bilgisayar sistemlerinin kilitlenmiş olabileceği ihtimaline işaret etti. "Bu durumda, en fazla 3 dakika içinde bilgisayar sistemleri kapanmış ve pilotlar kontrolü tümüyle kaybetmiş demektir" diyen Baum, uçağın havada ani dönüşler yaptıktan sonra daireler çizerek düşüşünü de bu teorisine kanıt olarak gösterdi. Yunanlı yetkililer kaza günü, yolcu uçağının radardan kaybolmadan önce sola ve sağa sert dönüşler yaptığını, daha sonra da 360 derecelik bir dönüşle denize çakıldığını belirtmişti.

KAZANIN SIRR I KARA KUTULARDA
Havacılık uzmanları, tüm bu tahminlere rağmen, ses ve uçuş bilgilerinin kaydedildiği kutular bulunmadan, uçağın kesin düşüş nedenine dair net bir şey söylenemeyeceğini belirtiyor. Kara kutuların aranması için Fransa'dan dün yola çıkan ileri teknoloji donanımlı askeri geminin yarın ya da salı günü bölgede olması bekleniyor.

ENKAZ YAKLAŞIK 3 BİN METRE DERİNDE
Girit ve Rodos adalarının güneyinde, uçağın düştüğü tahmin edilen alanda deniz derinliği 2 bin 440 metre ila 3 bin 50 metre arasında değişiyor. Kara kutular, 6 bin metreye kadar derinlikte sinyal verebildiği için, cihazların kısa sürede bulunabileceği belirtiliyor. Dünkü aramalar sırasında da uçağa ve yolcuların eşyalarına dair bazı parçalara ulaşıldı. Enkaza ulaşmak için denizden ve havadan arama çalışmaları devam ediyor.

KANSERİ YENDİ, UÇAKTA ÖLDÜ
Düşen uçakta yaşamını yitirenlerin yürek burkan öyküleri ortaya çıkmaya devam ediyor. Ölen yolculardan ikisi Ahmed Aşri ve eşi Riham'dı. Riham kansere yakalanınca, Aşri elindeki bütün birikimini harcayarak karısını tedavi için Paris'e götürmüştü. Tedavi olumlu sonuç verdi ve 27 yaşındaki Riham bir aylık tedavi sonunda sağlığına kavuştu. Kahire'de büyükannelerine bıraktıkları 3 küçük bebeklerine kavuşmak için sevinç içinde Mısır Havayolları uçağına bindiler. Ancak ölüm onları gece yarısı Akdeniz semalarında yakaladı. Geride biri erkek 3 çocuk bırakarak birlikte hayata veda ettiler.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.