ARKADAŞINA GÖNDER Kainatın erken dönemine ait 'cüce galaksiler' keşfedildi!

Kainatın erken dönemine ait 'cüce galaksiler' keşfedildi!

• Giriş Tarihi: 23.11.2016 23:10
Kainatın erken dönemine ait 'cüce galaksiler' keşfedildi!

Astronomlar, yerçekimsel kırılma fenomeni sayesinde kainatın erken oluşum evresine ait çok sayıda mini galaksinin varlığını tespit etti.

ABD'den bir grup astronom, bilim tarihinde ilk kez bir cüce galaksi topluluğunu görüntüleyerek tespit etmeyi başardı.

California Üniversitesi Fizik ve Astronomi Bölümü gözlem ekibi, yerçekimsel kırılma veya yerçekimsel lens denilen, uzaktaki bir gök cismiyle aynı görüş çizgisindeki bir cismin diğerinden aldığı ışığı büyüterek doğal bir lens işlevi göreceği varsayımından yola çıkarak, daha önce tespiti mümkün olmayan cüce galaksi topluluklarını görüntülemeyi başardı.

Hubble uzay teleskobundaki Wide Field 3 kamerasını kullanan ekip, üç galaksi öbeğinin derinlik görüntülerini kaydetti. Görüntüler, çok sayıda cüce galaksinin varlığını ortaya çıkardı.

Tespit edilen mini galaksilerin yıldız oluşumu bakımından evrenin en üretken olduğu kozmik döneme ait olduğu ileri sürüldü.

"The Astrophysical Journal" dergisinde yayımlanan araştırmada kullanılan yöntemin bilim dünyasına evrenin erken dönemdeki oluşumu hakkında çok daha geniş bilgi sağlayacağı kaydedildi.