X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Özgür KAYNAR: Performans
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Özgür KAYNAR: Performans

  • Giriş Tarihi: 19.1.2013

Son zamanların en çok konuşulan konularından biri de kamuda performans uygulaması...
İşin özünde hizmet kalitesinin iyileştirilmesi, vatandaş memnuniyetinin artırılması var.
Bunun için de çalışanla çalışmayan memur ayrımının yapılması, işini gerektiği gibi yerine getirenin ödüllendirilmesi, diğerlerinin de kendine çeki düzen vermesini sağlamak amaçlanıyor.
Yüksek bankoların arkasında asık suratla sizi karşılayan, işi yokuşa sürükleyip yetmezmiş gibi bir güzel de azarlayan bazı memurları düşününce, 'tam isabet' diyor insan.

HASTAYI BAŞINDAN SAVMAK

Kamudaki değişim ve dönüşüm rüzgarının eseri bu iyi niyetli uygulamanın hem olumlu hem de olumsuz sonuçları olmuş.
İyiyi sona saklayıp kötü tarafından başlamak istiyorum.
Performans sistemi hastanelerde de var. Doktorlar ne kadar çok hastaya bakarsa o kadar ek ücret alıyor.
Ancak hekimi yarışa sürükleyen bu durum, beraberinde hastaya daha az zaman ayırmayı getirmiş.
Kimi doktorlar, zorlu vakalarla karşılaşınca zaman kaybetmemek için hemen başka bir yere sevk ediyor, yani başından savıyormuş.
İlk bakışta hastanın yararına görünen performans uygulaması, tam tersi tablo ortaya çıkarmış gibi.
Bu sistemin sağlıkta tekrar gözden geçirilmesinde, eleştirilere kulak verilmesinde yarar var.
Gelelim madalyonun iyi tarafına...
Başarının ölçülür ve ödüllendirilir hale gelmesi, Sosyal Güvenlik Kurumu birimlerinde kuyrukları azaltmış.
Birkaç gün önce SGK Manisa İl Müdürü Murat Saygı'yı ziyaret edince, kısa zamanda nelerin değiştiğini yerinde gördüm.
Hangi memurun günde kaç kişiyle görüştüğü, hangi işlemleri gerçekleştirdiği anı anına takip edilip kaydediliyor.
İşlem sürelerini hızlandırmak için de sürekli iyileştirmeler yapılıyor.

ALİ TEZEL ETKİSİ

Mesela, numara alan bir kişinin, işlem sırası geldiğinde, ne istediğini söylemesinin ve de görevlinin bilgisayar ekranında ilgili bölüme girmesinin 20 saniye sürdüğü hesaplanmış.
Bir günde daha çok kişiye hizmet vermek ve bekleme süresini minimum seviyeye çekmek için hemen müdahale edilmiş.
Numaratörden sıra numarası alınırken, hangi işlem için başvurulacağı sistem tarafından otomatik sorgulanmaya başlanmış.
Bu sayede memurların kimin, ne için geldiğini önceden görüp gerekli hazırlığı yapması sağlanmış, 20 saniyelik o kayıp zaman önlenmiş.
Sosyal güvenlik uzmanı Ali Tezel'in sürpriz çıkışlarının olduğu günler dışında SGK'da artık yığılma yaşanmıyor, eskisi gibi vatandaş zamanını ve enerjisini tüketmiyormuş.
İşte performans bu...
Murat Saygı gibi hep daha iyisini hedefleyen genç kamu yöneticilerinin çabalarını yürekten kutluyor, daha iyilerini yapacaklarına da inanıyorum.
İyi hafta sonları...

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.