X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 'Yeni sistem, hastanın derdine derman oluyor'
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

'Yeni sistem, hastanın derdine derman oluyor'

  • Giriş Tarihi: 29.1.2013

Güney Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Prof. Dr. Behzat Özkan, "sağlıkta dönüşüm"ün çalışanlara hak ettiğini vermek ve hastaları en iyi şekilde tedavi etmek üzere uygulandığını söyledi

Sağlıkta dönüşüm projesi kapsamında 81 ilde Kamu Hastaneler Birliği (KHB) Genel Sekreterliği oluşturuldu. İzmir'de Güney ve Kuzey olmak üzere iki birlik kurulurken Güney Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Prof. Dr. Behzat Özkan, merak edilenleri ilk kez Egeli Sabah'a anlattı. 13 hastaneyi kapsayan Güney Kamu Hastaneleri Birliği'nin başındaki Özkan, "dönüşüm"ün hasta odaklı olduğunu söyledi. Sağlık Bakanlığı'nın projeyi, hantal yapıyı ortadan kaldırmak için uyguladığını belirten Özkan, "Bu sistemle başhekimler personelin sorunlarıyla, genel sekreter ya da hastane yöneticisi de mali yapıyla ilgilenir hale geldi. Herkesin karnesi olacak. Başarılı olursak görevimize devam edeceğiz, olmazsak sözleşme yenilenmeyecek" dedi.

PERSONELDE DENGE KURULDU
Özkan, başta otomasyon sistemi olmak üzere hasta hakları ve hastanelerin fiziki koşullarının iyileştirilmesinde önemli adımlar atıldığını söyledi. Adil doktor dağılımı yapıldığını belirten Özkan, "Eskiden bir sağlık ocağında 60 pratisyen hekim vardı. Şimdi söz konusu olamaz. Personel dağıtım cetvelleri oluşturuldu. Bir yerde çalışabilecek kişi sayısı belli. Personelde bir denge oluşturuldu. Sosyal güvenlik kurumları tek çatı altına alındı. Sağlık hizmetlerine ulaşmanın önündeki en büyük engel kaldırıldı" diye konuştu.

"ÇALIŞMAYANLAR GİDECEK"
2003'ten önce hastanelerde muayene kuyrukları oluştuğunu kaydeden Özkan, "Doktor 09.00-09.30'da mesaiye gelirdi. Kapıda müstahdemler oturur, doktor ile iletişimi bir tek onlar kurardı. Öğleden sonra doktor özel muayenehanesine geçer, siz de müstahdemden aldığınız kartla oraya giderdiniz. Muayeneden sonra yeniden hastaneye gönderirdi. Doktor eksenli bir yapı vardı. Bu, hasta odaklı, tedaviyi en iyi şekilde yapmaya yönelik bir sistemdir. Derdine derman olmak için kurulmuş bir sistemdir" dedi. Sözleşme esasına göre çalışıldığını belirten Özkan, "Devam ettirmek için belli kriterlerden geçmeniz gerekiyor. Tüm yöneticiler sözleşme yapmak zorunda. Bu sürede, önceki kurumlarından ücretsiz izinli gözükecekler. Bu, çalışanın yanında, tembelin karşısında olan, çalışanın hak ettiğini aldığı bir sistemdir. Topu taca atan değil, topu kaleye atan bir sistemdir. Tembel, şişkin kadroların değil; dinamik kadroların işidir. Zaten hantal yapıyı dinamik sisteme çevirmek için kuruldu" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.