X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bisan'ın hedefi 100 milyon ciro
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bisan'ın hedefi 100 milyon ciro

  • Giriş Tarihi: 30.1.2013

Türkiye'nin ilk bisiklet üreticisi Bisan, 50. kuruluş yılını kutluyor. Genel Müdür Abidin Dursun Kaleli, ürün çeşitliliğini artıracaklarını söyledi, "Bu yılki hedefimiz 100 milyon lira ciro" dedi.

Türkiye'nin ilk bisiklet üreticisi Bisan, 2013 yılında hedef büyüttü. Kuruluşunun 50. yılını kutlayan Bisan, ürün çeşitliliğini arttırmayı ve 2013'te 100 milyon liranın üzerinde ciro yapmayı hedefliyor. Bisiklet kullanmanın bir kültür meselesi olduğunu belirten Genel Müdür Abidin Dursun Kaleli, "Bisiklet kullanımını yaygınlaştırmak hem ekonomik hem de sağlıklı nesiller yetişmesi açısından büyük önem taşıyor. Bisiklet kültürünün yaygınlaştırılması için ilkokullarda bisiklet dersi verilmesi gerekiyor. Hollanda'nın 20 milyon nüfusu var ancak 30 milyon bisiklet bulunuyor. Hollanda'nın teknik, ekonomik ve sağlıklı yaşamda geldiği nokta ortadadır" dedi.

Türkiye'nin ilk bisiklet üreten firması Bisan Genel Müdürü olarak olarak, yerli sanayi hakkında neler söylemek istersiniz?
Ülkenin rant ekonomisiyle idare edilmemesi gerekiyor. Bu ülkenin sanayisinin her türlü teknolojik yeniliklerden faydalanması gerekiyor. Bugünkü siyasi yöneticilerimizin bizi bölgesel devlet veya büyük devlet yapma gibi bir idealleri varsa, bunun alt yapısı sanayilerden geçer. Çünkü büyük devlet olmanın iki- üç temel kuralı vardır. Birincisi teknolojik gelişmedir. İkincisi ekonomik gelişmedir. Üçüncüsü ise askeri güçtür. Yani askeri güç, teknik güç, ekonomik güç bir araya gelmeyince siz bölgesel güç, küresel güç olamazsınız. Bunları sağlamanın yolu ise sanayiyi geliştirmekten geçiyor. Sanayi gelişecek, teknoloji olacak, ekonomik doğacak. Sanayinin hangisi olursa olsun fark etmez. Bugün Bisan 50. yılına geldi. Bizim idealimiz Bisan'ı iyi yerlere taşımak. Kurumsal olarak rakibimiz yok. Ürünlerimizin rakibi var. Çünkü Avrupa'da, Ortadoğu'da ve Türkiye'de bisikleti her şeyiyle üretebilen tek bir fabrika yoktur. Bisikletin bir kısmını yapar, motorsikletin bir kısmını yapar.

Çin bisiklet ve motosiklet sektörünü nasıl etkiledi?
1980'dan sonra Çin faktörü dünyaya yayılınca, artık dünyada Çin'in etkilemediği hiçbir sektör kalmadı. AB ve ABD bile direniyorlar. Çin'in tüketim için dünyaya sunduğu ilk sektör oyuncaktır. Oyuncak sektörü ile dünyaya girmiştir. Bisiklette Çin'in hemen hemen bu oyuncak sektörüyle birlikte geliştirdiği bir sektördür. En başta etkilenmesi gereken sektördür. Ama Bisan en az etkilenmiştir. Biz Türk tüketicisine bu konuda minnettarız. Biz Bisan olarak hedeflediğimiz noktaya ilerliyoruz.

Çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?
Bisan hızlanacak. İzmir daha iyi büyük bir fabrikaya kavuşacak. 18-20 bin kişi doğrudan ve dolaylı olarak Bisan'dan kazanıyor. Bu belki 40 bin kişiye çıkacak. Hitap ettiğimiz bölge açısından ise Afrika'nın bir bölümüne, Avrupa'ya satıyoruz. Kuzey Afrika ülkelerine genelde motosiklet satıyoruz. Avrupa'ya ise bisiklet satıyoruz. Türkiye'de 600'e yakın bayimiz var. Yan sanayimiz var. Bunlarla birlikte düşündüğünüzde binlerce kişiye faydalı oluyoruz.

Fabrikada kaç kişi çalışıyor?
Şu anda sezona yeni giriyoruz. Onun için 250 kişi çalışıyor. Yoğun zamanlarımızda 450-500 kişi oluyoruz. Fakat biz iki sene önce fabrikayı yeniden ele aldık. Çalışırken yeniden yapılandırma olmuyor. Durdurduğumuzda depomuzu incelerken 14 sene önce gelmiş, açılmamış koliler çıktı. Bu yıl 350 kişiye çıkabiliriz. Bu yıl hedefimiz 100 milyon liranın üstünde ciroya ulaşmak istiyoruz.

İhracat hakkında bilgi verir misiniz?
Biz sermaye yapısından dolayı ihracata fazla önem veremedik. En fazla bisikletle, motosiklet satışı noktasındayız. Motosiklet yedek parçaları ve motorun ana bölümü Afrika'ya satıyoruz. Oradan gelen talepleri de karşılayamıyoruz. 10 bin civarında motosiklet yapıyoruz. 3-4 milyon dolar Afrika'ya satışımız oluyor. Avrupa'ya ise 1-2 milyon dolarlık bisiklet satışımız oluyor. Biz bunlara biraz daha ağırlık versek 2'ye 3'e katlanır. Şu anda yurtiçi siparişleri ancak karşılıyoruz. Bundan sonra ihracata da çok önem vereceğiz.

Avrupa'da ve Çin'de bisiklet çok yaygın bizde ise bu kadar yaygın değil...
Türkiye'de biz "Bisiklet Kültürü Projesi"ne ağırlık vermek istiyoruz. Bunu biz bir devlet politikası olarak görmek istiyoruz. Biz bisikletin artık bir kültür olduğunu ve olması gerektiğine inanıyoruz. Bunun gereğini yapmak istiyoruz. Çünkü bisiklet kültürü gelişirse hem sağlıklı nesiller hem de eko- nomik açıdan ciddi katkıla rı olacaktır. ABD'de 1930'lardaki büyük krizde hükümet petrol yokluğu sorunun bisikletle çözülebileceğine karar vermiştir. Bu hala geçerlidir. Bugün Hollanda nüfusu 20 milyon. Bisiklet sayısı ise 30 milyon.

'İLKOKULA BİSİKLET DERSİ KONMALI'
Bisiklet kültürünün yaygınlaştırılması için önerileriniz var mı?
Bu konuda özellikle yeni nesil hazırlanmalı. İlkokullara bisiklet dersi konulması gerekiyor. Bisiklet sevgisi ve bisiklet kültürünün ilkokullardan aşılanması lazım.

Türkiye'de bu noktada çalışmalar yapılıyor mu?
Biz özellikle belediyelerden gelen bu tür konulara her türlü desteği veriyoruz ve destek vermeye de hazırız. Mesela Paris'te bisiklet istasyonları var. Alıyorsunuz bisikleti kullanıyorsunuz sonra başka yere bırakıyorsunuz. Karşıyaka'da bir uygulama başladı. Biz de destekliyoruz.

"MARKAMIZ, İZMİR VE EGE İÇİN ÖNEMLİ"
İki dönem Tokat'ın Zile ilçesinde belediye başkanlığı yapan, şimdi ise Bisan'ın Genel Müdür Yardımcılığı görevinde bulunan Nurettin Türkyılmaz, amaçlarının kurumu daha da güçlendirmek olduğunu söyledi, "Bisan, İzmir ve Ege için çok önemli. Ülkenin ilk bisiklet fabrikası. Çalışanlarımızla güzel bir birlikteliğimiz var. Hedefimiz çok büyük" dedi.

'SAĞLIK İÇİN BİNİLMELİ'
EXPO 2020 adayı İzmir'in ana teması sağlık. Ve son EXPO tanıtım filminde bisiklet kullanılmıştı...
EXPO 2020 hedefimiz içinde bisiklet çok uygun. Sağlık teması mesela... Biz hep olaylara paraşütle iniyoruz. O zaman bünye kabul etmiyor. Bizim altyapımız yok. Kültür ve altyapı öncelikli olarak olmalı. Altyapı olmadan yapacağınız tüm etkinlikler havada kalır. EXPO 2020 için mesela bisiklet konusu çok daha ciddi işlenebilir. Bisiklet sadece bir karne hediyesi, oyun aracı olmamalı. İnsanlarımız sıhhat için, spor için, ekonomi için bisiklete binmesi gerektiğini bilmeli. Bunu empoze etmemiz gerekiyor. Bunun için belediyelere hükümetlere ve bizim gibi üretici firmalara büyük görev düşüyor.

YÜZDE 100 YERLİ ÜRETİM
Abidin Dursun Kaleli, "2013 sezonunda mevcut ürün grubuna 53 yeni bisiklet, 9 yeni motosiklet ve 10 elektrikli motosiklet modeli ekledik. Model çeşitlerini artırırken, tüketici istek ve ihtiyaçlarına uygun olması için son derece özenli bir Ar-Ge sürecinin takip ediyoruz. Yüzde 100 yerli üretimle ülkemizi yurtdışında da en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.