X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sanayici lojistik köy talep ediyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sanayici lojistik köy talep ediyor

  • Giriş Tarihi: 14.2.2013

Usak Ticaret ve Sanayi Odası Baskanı Kuvvet, Ulastırma Bakanlıgı ve TOBB'un Lojistik Köy Projesi'ne bir an önce baslamasını istedi

Ulastırma Bakanlıgı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birligi'nin (TOBB) 'Lojistik Köy Projesi' kapsamında yer alan Usak, çalısmanın baslatılmasını istiyor. Yaklasık 6 yıl önce TCDD'ye avam proje hazırlayan Usak OSB'de seramik, battaniye ve gıda ürünleri hala karayolu ile tasınıyor. Demiryolu agının sehir içinden geçtigini belirten Usak Ticaret ve Sanayi Odası Baskanı Mustafa Kuvvet, projenin hazırlanmasını istedi.

"ARTI DEGER KATACAK"
Ulastırma Bakanlıgı'nın sanayicinin nakliyedeki sıkıntıları asması için yaklasık 6 yıl önce hazırladıgı 'Lojistik Köy Projesi' hala hayata geçmedi. TCDD'nin; Istanbul, Kocaeli, Samsun, Eskisehir, Kayseri, Balıkesir, Mersin, Erzurum, Konya, Denizli ve Usak'a kurmak istedigi lojistik köyler sanayicinin tasıma sorununa çözüm olacak. Ulastırma Bakanlıgı'nın daha sonra Izmir ve Bozüyük'te kurmayı planladıgı lojistik köyler, yılda 5 milyon ton olan yük tasıma kapasitesini yaklasık 12 milyon tona çıkaracak. Karadaki liman olarak nitelendirilen lojistik köyler, kamu ve özel sektörün isbirligi ile yönetilecek. Özel sektörün isin içinde olması ihracatın ve istihdamın önünü açacak. Gümrük, yükleme-bosaltma, depo-antrepo ve diger hizmetleri içinde barındırması planlanan lojistik köyler için 3 milyar dolar harcanması öngörülüyor. Ulasım sorununun bir an önce çözülmesini isteyen sanayici, lojistik merkezlerin hemen gündeme alınmasını istiyor. Sanayicinin nakliyeyi güç ve pahalı kosullarda sagladıgına deginen Mustafa Kuvvet, projenin kente ekonomik anlamda artı deger katacagını söyledi. Usak OSB'de kurulacak lojistik köy için 2007'de avam proje hazırlandıgını belirten Kuvvet, olusturulacak merkezin 300 dönüm arazideki 18 kilometrelik demiryolu agıyla hayat bulacagını ifade etti. Kentte üretilen seramik, konteyner, battaniye, iplik, mermer ve mermer tozu, plastik hammaddesi, makine ekipmanları ve gıda ürünlerinin demiryoluna ulasması için karayolunu kullandıklarını söyleyen Kuvvet, "Yıllık 120 bin tona yakın ürün tasımamız gerekiyor. Fakat demiryolu agına uzak oldugumuz için ilk önce karayolunu tercih ediyoruz. Seramikçiler ürünlerini demiryolu ile tasımak için iki defa nakliye zahmetine giriyor. Bu da bize agır bir maliyet yüklüyor. Karayolu ile tasımadan kurtuldugumuz zaman en az yüzde 40 karda olacagız ve trafik sorunu da çözülecek. Normalde projenin simdiye kadar çoktan hayata geçmesi gerekiyordu. Sanayicinin nihai istegi, Ulastırma Bakanlıgı'nın projeyi artık gündeme alması" dedi.

"IHRACAT GELISIR"
Usak'ın Izmir-Ankara hattındaki önemli bir ulasım noktasında yer aldıgına isaret eden Ticaret ve Sanayi Odası Baskanı Mustafa Kuvvet, "Proje ihracatı artıracak. Diger illerdeki sanayi ürünleri de en yakın lojistik köyden Izmir Limanı'na ulastırılacak. Ulasımın kolay saglandıgı bir ortamda dıssatım artar. Ayrıca yabancı yatırımcılar da bu tip bölgeleri tercih eder" seklinde konustu.

SALIH KILINÇ / UŞAK

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.