Üçyol-Üçkuyular metro çalışmaları bu kez de keşif artışı krizi ile durma noktasına geldi. Üçyol - Üçkuyular Metro Hattı'nın birinci etabında keşif artışı, Bakanlar Kurulu'nda 7 aydır onaylanmayınca birinci etap ihale kapsamındaki işler durdu. Yüklenici Öztaş firması, yaptığı imalatlar ihale bedelini geçince hak edişini alamama tehlikesi ile karşı karşıya kaldı. Bu nedenle firma keşif artışı onaylanıncaya kadar ihale kapsamında kalan işleri yapmayı durdurdu. Keşif artışının onaylanmaması halinde işin tasfiyesinin gündeme gelebileceği, kalan işler için yeniden ihaleye çıkılma durumunun söz konusu olabileceği öğrenildi.
SÖZLEŞMEYİ FESHETTİ
Temeli 2005 yılında dönemin CHP Genel Başkanı Deniz Baykal'ın da katıldığı törenle atılan Üçyol - Üçkuyular Metrosu aradan geçen 8 yıllık süreçte yaşanan sözleşme iptalleri nedeniyle kelimenin tam anlamıyla çıkmaza girdi. Son olarak 2010 yılında Büyükşehir Belediyesi, yüklenici Bozoğlu firmasının sözleşmesini tek taraflı olarak feshetti. Ardından daha önce tek parça halinde çıktığı 5.5 kilometrelik metro hattını iki etap halinde ihale yaptı. İzmirspor ve Hatay istasyonlarının tamamlanması, hattın tamamının raylarının döşenmesi ve kalıcı betonlarının atılması için ihaleye çıkıldı. İşi, Öztaş firması aldı.
İKİ İSTASYON AÇILDI
Tamamlanan iki istasyon, yılbaşında kısmen hizmete açıldı. Hattın ikinci etabını oluşturan Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay istasyonları ise 2010 yılındaki ihale ile Borege-Sigma Ortak Konsorsiyumu'na verildi ve çalışmalar hızlandırıldı. Bu yıl içinde bitmesi beklenen yapım çalışmalarında bu kez keşif artışı krizi patlak verdi. Yetkililer, yer altında karşılaşılan aksaklıklar nedeniyle proje için ek bütçe ihtiyacı duyan Öztaş firmasına, sözleşme gereği, ihale bedelinin yüzde 20'si oranında maddi keşif artışı yaptı. Fakat işin bitmesi için bu da yeterli olmadı. Daha fazlası için Bakanlar Kurulu onayı gerektiği için yüzde 19.27'lik keşif artışı için bu kez Bakanlar Kurulu'nun kapısını çaldı. Ancak henüz sonuç alınamadı.