X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER HÜLYA DİNÇEL: İnsanlar her zaman iyi şeylere layıktır!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

HÜLYA DİNÇEL: İnsanlar her zaman iyi şeylere layıktır!

  • Giriş Tarihi: 9.5.2013

Hani derler ya Allah hastaneye düşürmesin, hastanesiz de bırakmasın! İşte Foça için bu geçerli değil... Esas olan hasta memnuniyeti. Bütün çalışmalar bu temel üzerine kurulmuş durumda. Ben malum 9 yıldır Foça'ya yakın bir köyde oturuyorum. Eeee biraz mürekkep yalamış olunca da köyde doktor, öğretmen, avukat her şey siz oluyorsunuz. Bu arada en önemli görevim ambulans görevi! Her hasta olan gece, gündüz saat kavramı düşünmeden arar beni ve yol Foça Devlet Hastanesi. Ben bugüne kadar hastanede kendi adıma hiç bir sıkıntılı an yaşamadım. Ancak hastanemizde olumlu bir gelişme yaşanıyor. Bir sonraki yazımda o değişimleri de aktaracağım sevgili okurlarım sizlere. Gelelim konumuza. Artık asla sıra bekleme olmayacak. Tabii acil dışında söylediklerim. Eeee bu nasıl olacak dediğinizi duyar gibiyim. Çok basit. Randevu sistemine geçiyor hastahanemiz. Hal böyle olunca randevunuzu alıp, saatiniz gelince işleminiz başlayacak. İnsanlar iyi şeylere layıktır sözüne çok örtüşen bir uygulama bence. "İnsana ve de hastaya verilen değer budur işte!" dedirten cinsten önemli bir çalışma. Sevgili dostlarım ben uygulamaya şapka çıkarırım Foça'da yaşayan bir fert olarak. Sizlerin de mutlu olacağınızı düşünerek aşağıda ifade ediyorum. Hepinize sağlıklı günler dilerken duyurumu gündeminize almanızı rica ederim. Veee duyan duymayana anlatmalı ki zaman kuyrukta geçmesin. Çünkü yaşamda en değerli öğe zaman bence. Geri dönüşü olmayan tek durum zaman. Geçmiş geri gelemiyor. Hele bu devirde insanlar koşarken zaman uçup gidiyor. Randevu sistemi ile hastahane hizmetinden yararlanmak bence uygarlığın en önemli gereği. Hasta rahat rahat muayene olurken, doktor da hastayı özenle muayene edebiliyor söz konusu sistemle. Bekleme yok, kuyruk yok. Telefonlar da ücretsiz, bu çok önemli okurlarım! Hastane Randevu Merkezi, Sağlıkta Dönüşüm Programı kapsamında vatandaşlarımızın sağlık hizmetine daha kolay erişiminin sağlanması ve hastanelerimizin daha etkin ve verimli şekilde hizmet sunabilmesi için geliştirlmiş bir proje. Bu amaçla 2009 yılında başlatılan çalışmalar tamamlanarak 2011 yılında hizmetin ülke geneline yaygınlaşması sağlandı. Hastane Randevu Merkezi, vatandaşlarımızın ALO 182 hattını arayarak veya internet üzerinden, Sağlık Bakanlığı'na bağlı hastaneler ile ağız ve diş sağlığı merkezlerinden muayene randevusu almalarını sağlayan bir hizmet.

HANGİ AMAÇLA KURULDU?

Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/ hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması., hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş gücü, makine ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli uygulanması) suretiyle; sağlık hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin artırılması. Hastane Randevu Merkezi verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması.

RANDEVU NASIL ALINIR?

Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı Hastane Randevu Merkezi aranır. 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. kimlik numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular. Vatandaş randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir. Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır. Yaşasın uygarlık ve uygar hizmet.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.