X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sağlıklı beslen yaz zehir olmasın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sağlıklı beslen yaz zehir olmasın

  • Giriş Tarihi: 18.5.2013

Yaşar Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Uzel, beslenme konusunda sorunsuz bir yaz için yapılması gerekenleri anlattı

Yaz aylarının başlaması ile artan hava sıcaklıkları birtakım sağlık problemlerini beraberinde getiriyor. Bu sorunların en aza indirilmesinin bir yolu da sağlıklı beslenmeden geçiyor. Yaz günleri için sağlıklı beslenme önerileri sunan Yaşar Üniversitesi MYO Gıda İşleme Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ruhan Aşkın Uzel, yazın sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısının artığını ve metabolizmanın bu yeni duruma uyum sağlamaya çalıştığını ifade etti. Doç. Dr. Uzel yazın dikkat edilmesi gerekenleri ise şöyle sıraladı:
Yağlı besin ve yağda kızartmadan kaçınılmalı. Haşlama, ızgara, kendi suyunda veya az suda pişirme tercih edilmeli.
Günde en az 5 porsiyon olmak üzere, sebze ve meyveye ağırlık verilmeli. Şekere dikkat edilmeli.
Muz, incir, üzüm, patates, mısır gibi tatlı sebze ve meyvelerin kan şekerini hızlı yükseltip daha fazla kilo alma yününde etki yarattığını unutmamak kilo kontrolünde önemli bir noktadır.

KIZARTMAYA VEDA ŞART

Enerjisi yüksek kızartılmış ve hamur tatlıları yerine sütlü tatlılar, meyve tatlıları, dondurma gibi tatlılar tercih edilmeli.
Besinler yavaş ve iyi çiğnenmeli.
Mayonez ve kızartmaya veda edilmeli.
Posalı besin tüketimi artmalı.
Yeşil çay, ekinezya, kuşburnu, melisa ve papatya çayının sayısız yararı vardır. Bu çaylar bilinçli tüketilirse tam birer can simididir.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.