Ege Bölgesi Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı
Ender Yorgancılar, "Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın yerli otomobil hayali"ni, BMC'nin, gerçekleştirebileceğini söyledi.
Neden olmasın?
Türkiye'nin ilk yüzde 100 sermayeli ticari araç üreticisi BMC, bu hayali gerçekleştiremez mi?
BMC değil mi 2.8 tondan 40 tona kadar yük ve yolcu taşımacılığının tüm sınıflarında özel araç üretimini Türkiye'de tek yapan?
Müşteri isteğine göre 6 ayda araç tasarlayıp yapabildiğine göre, ilk yerli otomobili de yapamaz mı?
Ender Yorgancılar, Çukurova Holding'in borçları nedeniyle BMC'ye el koyan TMSF'nin, el koyduğu şirketleri borçlarından arındırıp, sattığını hatırlatarak, bu dönemde üretim yapılmayacağına dikkat çekiyor. BMC'nin üretiminin durmasının da hem işgücüne hem de İzmir'e haksızlık olacağını haykırıyor.
BMC, savunma sanayi için zırhlı araçlar, mayına dayanıklı zırhlı araç üretebiliyor. Otobüs üretiyor, hafif binek araç, minibüs, midibüs, panelvan, kamyon üretiyor.
Ender Yorgancılar, bu yüzden
"BMC gibi stratejik ve yerli marka olan bir değeri harcamayalım.
Üretime devam ettirelim" diyor.
Başbakan'ın,
"yüzde 100 yerli otomobil için babayiğit" arayışına, yüzde 100 yerli sermayeli BMC'nin cevap verebileceğini belirtiyor. Aynı tesisin yerli otomobili yapabileceğine inanıyor. TMSF'den özveri bekliyor.
"Bence BMC" reklam sloganı ile beynimize kazınan BMC, bence de bu işi yapabilir. Büyük sıkıntılar yaşayan, alacakları için sokaklara dökülmek zoruna kalan BMC çalışanlarının, İzmir'in de Türkiye'nin de çıkarına olacaktır bu önerinin cevap bulması.
Bence İzmirli Ender Yorgancılar'ın arkasında durmalı, sesinin Ankara'ya ulaşmasına yardımcı olmalıdır.