X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Liman tartışması
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Liman tartışması

  • Giriş Tarihi: 29.8.2013

İzmir Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Öztürk, Alsancak Limanı'nın yük gemilerine kapatılması fikr ine karşı çıktı, "Buradan, 100 bin kişi ekmek yiyor" dedi

Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Ağustos ayı olağan Meclis toplantısında konuşan DTO Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Socar Türkiye Ceo'su Kenan Yavuz'un gündeme getirdiği İzmir Alsancak Limanı'nın yük gemilerine kapatılarak sadece kurvaziyer limanı olarak kullanılması önerisine karşı olduklarını açıkladı. Alsancak Limanı'nın 100 bin kişiye ekmek kapısı olduğuna dikkat çeken Öztürk, "Türkiye'de limanların daha verimli hale getirilmesi için çeşitli çalışmaların yapıldığı bir dönemde Ege Bölgesi'nin yükünü sırtlayan Alsancak Limanı'nın verdiği hizmetler görmezden gelinemez" dedi. İzmir Alsancak Limanı'nın 1954 yılında bu yana hizmet verdiğini söyleyen Öztürk, "Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, talimatları ile 400 milyon dolarlık yatırım yapılmasına devam eden limandan, yaklaşık 100 bin kişi geçimini sağlamaktadır. DTO İzmir Şube olarak böylesine büyük potansiyelin bulunduğu liman ile ilgili dile getirilen görüşlere katılmıyoruz" dedi. 2023 ihracat hedeflerine ulaşmak için ekonominin temeli olan maliyet analizleri en önemli kriter olduğunu belirten Öztürk şöyle devam etti; "İzmir Alsancak Limanı dengeleyici unsuru ile özellikle güney hinterlandı için olmazsa olmaz konumdadır. DTO İzmir şubesi olarak ister bu bölgede olsun ister Nemrut'ta olsun tüm üyelerimize eşit mesafedeyiz. Alsancak ya da Nemrut limanı diye ayrım yapmamız mümkün olamaz. Türkiye'de limanların daha verimli hale getirilmesi için çeşitli çalışmaların yapıldığı bir dönemde Ege Bölgesi'nin yükünü sırtlayan İzmir Alsancak Limanı'nın verdiği hizmetler görmezden gelinemez."

"ÇALIŞMA YAPILMADI"
İzmir Alsancak Limanı'nın yük bölümünün kaldırılmasının gündeme gelebileceğini ancak böyle bir çalışmanın yapılmadığını söyleyen Öztürk, "Gelişmiş ülkeler yük limanları yaparken biz kaldırmaya çalışıyoruz. İzmir Alsancak Limanı çok önemlidir. Bu yüzdende yük bölümü kaldırmamalıyız" diye konuştu.

ÇANDARLI LİMANI İHALEYE ÇIKTI
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, dünyanın en büyük 10 limanı arasında yer alacak Çandarlı (Kuzey Ege) Limanı konteyner terminali inşaatı için ihaleye çıktı. Yapişlet- devret modeliyle yapılacak ihaleye aralarında limanın dalgakıran inşaatını 230 milyon lira bedelle yapan Kolin, Limak gibi devlerin de bulunduğu çok sayıda kuruluşun ilgi göstermesi bekleniyor. İhaleyi kazanan firma rıhtım, lojistik alan ve konteyner depolama sahalarını oluşturacak ve limanı işletecek. Resmi Gazete'de yer alan ilana göre, teklif verme şartnamesinde detaylandırılan esaslar kapsamında kapalı teklif alma usulü ile yapılacak. İhale için geçici teminat tutarı 50 milyon lira olarak belirlendi.

DOSYA BEDELİ
Projeye ait ihale dosyalar 5 Eylül tarihinden itibaren Liman Yapım Dairesi Başkanlığı'nda görülebilecek. Ancak, ihalelere iştirak etmek için ihale dosya bedeli olan KDV dahil 50 bin lirayı Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Merkez Saymanlık Müdürlüğüne yatırmalarını gerekiyor. Bu projeyle ilgili teklif vermenin son tarihi, bu işlere ait teklif verme şartnamesinde belirtilecek.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.