Atina'da yapılacak Akdeniz Lüks Turizm Zirvesi'ne Türkiye'den davet edilen tek akademisyen olan Yaşar Üniversitesi İİBF Turizm İşletmeciliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. İge Pırnar oldu. Pırnar, turizm harcamaları en yüksek olan varlıklı hedef gruplarına yönelik pazarlama stratejilerini anlatacak, İzmir'e varlıklı turistlerin daha yüksek oranda nasıl getirebileceğine yönelik stratejilerini paylaşacak. International Herald Tribune ile Yunan Kathimerini gazetelerinin ortaklaşa düzenlediği zirveye, AB Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Yunanistan Turizm Bakanı Olga Kefalogianni, Yunanistan Denizcilik Bakanı Miltiadis Varvitsiotis, Yunanistan Kalkınma Bakan Yardımcısı Notis Mitarachi ile Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk de konuşmacı olarak katılacak.
GELİRLER YÜZDE 70 ARTAR
Akdeniz'de lüks turizmi alanında bölgesel işbirliği ve kalkınma odaklı birlikteliği geliştirmek için düzenlenen zirvede lüks turizm ve Akdeniz ülkeleri ile Türkiye'nin potansiyelini anlatacak olan Pırnar, turizm gelirlerinin artırılması anlamında bu hedef kitlenin hayati önem taşıdığını kaydetti. Pırnar, "Her seyahatinde normal turistin 4 katı ortalama 3 bin 465 dolar harcayan bu turist grubunun harcama miktarının 4 bin 501 dolara çıkması bekleniyor. Diğer bütün turist gruplarından ayrılan bu lüks turizm pazar bölümünün Türkiye için ne kadar önemli bir fırsat olduğu açık. Çünkü klas ve üstün kaliteli bir hizmet sunulabildiğinde, gerekli tanıtım yapıldığında, geri kalan her şey yani lüks turizminde önemli olan kültür ve kültürel miras, doğal güzellikler ve ılıman uygun iklim Türkiye'nin pek çok turizm destinasyonunda zaten bulunmakta" dedi. Pırnar, Halihazırda Hong Kong, Singapur, Japonya, ABD, Avrupa ve Avustralya'nın özel bölgelerini tercih eden bu hedef turist grubuna yönelik, bireysel turlar, çevre, gastronomi, organik tarım, macera, gurme, yat gibi özel ilgi turizmi paket seyahatleri hazırlayarak çok karlı lüks turizm pazarından yüksek paylar alabilmemizin mümkün olduğunu söyledi. Pırnar, "Uygun tanıtım, promosyon ve kaliteli hizmet ile desteklendiği takdirde, Ege ve İzmir'in rakiplerini kolaylıkla geçebileceği potansiyelleriyle bu pazarda önemli yer edinmeleri mümkün. Tarihi, doğası, denizi, inanç turizmi, yat limanları gibi birçok unsuruyla Ege ve İzmir, 5 yılda, turist sayısını şimdiki orana göre en az yüzde 10 ama turizm gelirlerini bu grubun özel harcama profilleri ile yüzde 60- yüzde 70 artırmaya aday" diye konuştu.