Dünyanın önde gelen uluslararası pazar araştırma şirketlerinden BrandSpark tarafından yapılan araştırmaya göre Pınar, tüketicilerine en özel ambalajlı su portföyünü sunan Pınar Su'yun cam portföyü ile 2013'ün 'En İyi Yeni Ürünü' unvanını kazandı. Türk tüketicilerinin en çok beğendikleri Gıda, Temizlik, Ev ve Kişisel Bakım ürünlerini belirlemeye yönelik olarak, BrandSpark International tarafından gerçekleştirilen 'En İyi Yeni Ürün Ödülleri' araştırmasında kazananlar açıklandı. Tüketicilerin oylarıyla belirlenen BrandSpark araştırmasında (Ev Tipi) Su Kategorisi'nde "Pınar Yaşam Pınar'ım 5 Litre Cam Damacana" ve (Bireysel) Su kategorisinde "Pınar Yaşam Pınar'ım 0,75 cl-0,33 cl Mevsim Konseptli Cam Şişe Serisi" 2013'ün 'En İyi Yeni Ürünü' unvanına değer bulundular. ESOMAR ve MRIA (Kanada Araştırmacılar Derneği) üyesi uluslararası araştırma şirketi BrandSpark International tarafından dünyada ilk kez 2003 yılında düzenlenen 'en iyi yeni ürün ödülleri', günümüzde hızlı tüketim ürünleri alanında Kuzey Amerika'nın en prestijli ödül programı kabul ediliyor. 2013 araştırmasında, 15 binin üzerinde Türk tüketicisi tarafından 74 farklı ürün kategorisinde toplam 113 marka ve 241 ürün değerlendirmeye tabi tutuldu.