X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Vatandaş şikayetine bilgisayarlı markaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Vatandaş şikayetine bilgisayarlı markaj

  • Giriş Tarihi: 14.11.2013

Belediye birimlerinin şikayetlere duyarsızlığı yeni önlemleri gündeme getirdi. Şikayetlere 15 gün içinde yanıt vermeyen görevli bilgisayardan tespit edilecek

Çeşme'deki kampta Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nu çileden çıkaran ve bürokratlarını eleştirmesine neden olan Hemşehri İletişim Merkezi (HİM) ile ilgili yeni önlemler alındı. Edinilen bilgiye göre vatandaştan HİM'e yapılan şikayetler çözüme kavuşturulması için ilgili birimlere iletiliyor. İlgili birimlerin en geç 15 gün içinde vatandaşa dönüş yapması gerekirken bu süre bazı şikayetlerde 3-4 ayı buldu. Buna bir de vatandaşın yaptığı şikayet konusu sorunların aradan geçen süreçte çözülmemesi eklenince tepkiler tavan yaptı. Bu arada, bazı görevliler, yapılmadığı halde, bazı şikayetleri çözülmüş gibi gösterdi. Ancak vatandaşlar giderilmeyen sorunu fotoğraflayarak tekrar belediyeye, valiliğe gönderdi. Bütün bunlar Kocaoğlu'nun kulağına gitti ve çalışma kampında bürokratlarına yüklendi. Kocaoğlu toplantıda bazı şikayetleri bir bir HİM yetkililerine okuttu, "10 yıldır HİM'i çalıştıramadınız" dedi. Sorun önceki gün Büyükşehir'de masaya yatırıldı. Genel Sekreter Pervin Şenel Genç'in, daire başkanlarıyla yaptığı toplantıda, bir takım önlemler alınması kararlaştırıldı. Gelen şikayetin merkezdeki görevli tarafından ilgili birime gönderildiğini belirten yetkililer şu bilgileri verdi; "Şikayet en geç 15 gün içinde ilgili birim tarafından sonuçlandırılıp geri dönüş yapılacak. İlgili birim, bu sürede cevap vermezse, o şikayeti takip etmekle görevli görevlinin bilgisayarı sürekli uyarı veriyor. Görevli eğer şikayeti atladıysa görüyor ve hemen gereğini yapması gerekiyor. Ancak bazı birimler gereğini yapmıyor ve vatandaşa geri dönüşlerde aksamalar yaşanıyor. Şimdi şikayet kimi ilgilendiriyorsa o birimin müdürü, daire başkanı, hatta genel müdürün bilgisayarları da bu uyarı sistemine açılacak. Görevli eleman işini ihmal etse bile, yönetici görüp müdahale edebilecek. Ayrıca vatandaş şikayetleri bir nevi markaja alınarak sonuçlandırılıp sonuçlandırılmadığı da takip edilecek. Şikayetleri zamanında değerlendirmeyen görevliler hakkında inceleme başlatılacak."

İZSU, AYKOME ve ESHOT zirvede
HİM'e gelen şikayetlerde ilk sırayı İZSU aldı. En çok şikayet konusu ise su patlağı, kanalizasyon arızası, habersiz kesintilerden oldu. 2. sırayı Fen İşleri Daire Başkanlığı'na bağlı AYKOME aldı. Telekom, TEDAŞ, İZSU, İzmirgaz gibi yatırımcı kuruluşları altyapı kazıları için açtığı çukurların uzun süre kapatılmaması vatandaşın tepkisine yol açtı. Özellikle yağışlı havalarda araç sahipleri zorda kaldı. 3. sırada da ESHOT yer aldı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.