Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Konak Tünelleri'nin yarısı bitti

Giriş Tarihi: 10.12.2013

Büyükşehir Belediyesi 2005'den beri metro ile uğraşırken, temeli geçen yıl Ağustos'ta atılan ve İzmir trafiğini rahatlatması planlanan Konak Tünelleri'nin yarısı tamamlandı

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 2005 yılında inşaatına başladığı 5.5 kilometre uzunluğundaki Üçyol - Üçkuyular Metro Hattı İnşaatı aradan geçen 8 yıllık süreçte karınca hızı ile ilerlerken Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın İzmir için açıkladığı 35 projeden birisi olan ve İzmir trafiğini büyük ölçüde rahatlatması beklenen Konak Tüneli'nde tünel açma çalışmalarının önemli bir bölümü bitti. 2012 yılı Ağustos ayında başlayan tünel açma çalışmalarından 15 aylık süreç geride kalırken 1674 metrelik tünelin sağ tüpünde 870, sol tüpünde ise 760 metre olmak üzere toplamda bin 630 metrelik tünel kazı çalışması bitmiş oldu. Konak Tüneli ile birlikte yapımına başlanan Yeşildere Köprülü Kavşak İnşaatı ise tamamlanma aşamasına geldi. Türkiye'nin, viyadük kısmında bulunan en büyük köprülü, modern, dönel kavşağı olma unvanını da taşıyacak olan kavşağın tamamlanmasına sayılı gün kaldı.200 metre çapında modern dönel kavşak ve 8 adet kavşak kolunda son rötuşlar yapılmaya başlandı. Viyadük uzunluğu 678 metreyi bulan çalışmalar bitme noktasına gelirken köprülü dönel kavşağın viyadük kısmı Eylül 2013'te trafiğe açıldı. Diğer kesimdeki çalışmaların ise önümüzdeki günlerde tamamlanacağı öğrenildi. Öte yandan bir süredir Tünelin Konak'taki giriş ve çıkışlarında sürdürülen arkeolojik kurtarma kazıları da sonlanma aşamasına geldi. Projeyi yavaşlatan kazıların bitmesi ile birlikte Konak yönündeki tünel açma çalışmaların için gerekli olan imalatlara da başlandı. Zeminin zayıf olması ve açılacak tünel etrafında yerleşim yerlerinin bulunması nedeniyle güçlendirme yapmak için aç kapa denen yapı oluşturuldu. Aç kapa yapısı alanı içinde yapılan fore kazık çalışmalarında ise 484 kazıktan 424 tanesi çakıldı. Alanda zemini güçlendirmek amacıyla çimento enjeksiyonu ile Jet - Grout çalışmalarına başlanırken aynı zamanda aç kapa yapısı tabliye imalatlarında da önemli bir bölüm geride kaldı. Büyükşehir Belediyesi kendi öz kaynakları ile hayata geçirdiği Üçyol - Üçkuyular Metrosu'nda Poligon'daki 30 metrelik sıkıntılı bölümü yeni geçmesi kafalarda soru işaretleri oluşmasına neden oldu.

KURTARMA KAZISI BİTİYOR
Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü yetkilileri; Konak Tüneli'nde günde ortalama 2 metre, ayda ise yaklaşık 50 metre mesafe katedildiğini söyledi. Yetkililer, tünelin Konak Bahri Baba tarafındaki kurtarma kazıları nedeniyle çift taraflı delme işlemine bir türlü başlanamadığını tünelin geri kalan 804 metrelik bölümü için çalışmaların aralıksız olarak sürdüğünü dile getirdi, önümüzdeki günlerde tünelin Konak yönünden de delme çalışmalarına başlanacağını belirttiler.

RAKAMLARLA TÜNEL
2 bin 44 metre uzunluğunda 80 santim genişliğinde fore kazıkların tamamı çakıldı. Yine aynı imalat kapsamında 4 bin 592 metre uzunluğunda 26 milimetrelik kaya bulonu çakıldı. Portalda ise 34 bin 770 metre uzunluğunda 32 milimetrelik zemin çivisinin tamamı çakıldı. Yine portalda dökülmesi öngörülen 350 ton çimentodan 284 tonunun döküm işlemi bitti. Portal dahil yapımı öngörülen 46 bin 386 metreküplük püskürtme beton imalatından şu ana kadar 25 bin 960 metreküplük bölümü tamamlandı. Çalışmalarda bin 450 ton nervürlü demirden 642 tonu kullanıldı. Yine bu güne kadar yapılan imalatlar kapsamında öngörülen 976 ton hasır çelikten 424 tonunun imalatı bitti. Tünel kazısında ise 325 bin metreküplük hafriyattan 129 bin metreküplük bölümü tamamlandı.

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Konak Tünelleri'nin yarısı bitti
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz