X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER HÜLYA DİNÇEL: Sorumlular sahaya!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

HÜLYA DİNÇEL: Sorumlular sahaya!

  • Giriş Tarihi: 12.12.2013

Hep merak ederim İzmir ve hinterlandında yapılan yatırımlarda kimler teknik sorumlu? Kimler mühendislik hizmeti veriyor? Ve en önemlisi işleri teslim alan kimler? Bir yağmurda kıyı şehir olan İzmir, Venedik'e dönüyor. Halka yağmur sonrası birer sal dağıtmak lazım kaldırımdan kaldırıma ulaşması için. Metrolarda da kapalı alanlarda ıslanmadan yürümek için şemsiye vermeli. İnanamıyorum tüm metro istasyonlarındaki kapalı alanların tamamı şarıl şarıl akar durumda. Her taraf küf, rutubet döküntü içinde. Bir gün Metro Genel Müdürü ile Cumaovası'ndan Aliağa'ya her durakta inip, inceleyip yürümek istiyorum. İzmir'in en önemli hizmetlerinden biri olan bu sistem ne durumda olduğunu yaşayarak görmeli en tepedeki.

HALKLA İÇ İÇE OLUNMALI

Her iş sahada, uygulama alanında hissedilmeli. Halka dokunup ne yaşadığını görmeliler. Masa başı karar ve yönlendirme asla yeterli olumlu dönüşü veremez. Sevgili okurlarım bu yazımda sizlerden gelen şikayetlerin tamamını toplamaya çalıştım. Ben sürekli toplum içinde ve sahada olan bir kişiyim. Her zaman toplu taşıma araçlarını kullanırım. Yani sıkıntıları yakından görüyorum. Diliyorumki tüm yetkili kişilerde sahaya inerler. Yapılan mühendislik hatalarını gözleri ile görürler. Karşıyaka, Bostanlı Vapur İskelesi ve Ulukent metro girişi, Gaziemir ve bir çok alanda yer eğimleri ters mazgallara göre. Başta Biçerova ve Hatundere metro istasyonunda halk, metro beklerken görevli her yağmurda bekleme alanının ortasındaki çukur bölümden suları büyük süpürgelerle raylara süpürüyor. Bir yabancı da hayretle seyrediyor. Ve ben de utançla izledim bu filmi. Hal böyle nerdeyse tüm kaldırım ve bakleme alanları, yollarda eğimler mazgallara göre ters yapılmış. Mazgal yukarıda yol aşağıda!

GEZİN VE GÖRÜN

Sorumlular, sizlere sesleniyorum tüm şehri bir gezin bakalım. Mühendislik harikalarını yakından görün. Teslim alanları da bir inceleyin. Halkın bu durum ile karşılaştığı zorlukların yanında sahayı incelemek çocuk oyuncağı olmalı. Geçenlerde Nergis metro önünde değiştirilen demir mazgalları yazmıştım. Beni bir hanım aradı belediyeden. Konuşma aynen şöyle geçti. _İyi günler yazdığınız yazıdaki yer neresi? Halbuki ben Nergis metro önü diye yazıda özellikle belirtmiştim. Anıt verdim; _Nergis Metro önü, diye; yanıt geldi. _Haa orada bir yatırımımız var! Eee sözün bittiği yer benim için. Yerden demir mazgalı sök, sapasağlam mazgalı, aynı yere başka tip demir mazgal tak. Sök, tak yani. Yatırım buymuş. Sonra yanıt geldi. Gürültü önlenmiş, o mazgallar demir mazgallar eğrilmiş ondan değişiyormuş. Muhtarlar teşekkür etmiş. Güldüm bu yanıta, sadece güldüm! Keşke işin tepesindeki sahada bir dolaşsaydı da görseydi olup biteni. Yazık çok yazık diyebiliyorum sadece. Demek istediğim tüm mühendislik hizmetleri yap boz tekrar yap olmaktan çıkmalı. Kaldırımlar sökülüp taşlar döşenip defalarca yenilenirken apartman logar girişleri betonla kapatılmazsa Şirinyer'de olduğu gibi 3. katları da su basmaz. Doğru mühendislik, güçlü denetimde bütün mesele. 21 yüzyılda nelerle uğraşıyoruz. Güleriz ağlanacak halimize. Sevgili okurlarım yüzleriniz yaşanılan komik acılarla değil, gerçek olaylarla gülsün, doğru hizmetlerle!

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.